Ik heb een vraag waar ik graag advies over zou willen, ik hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen.
Sinds m'n zesde en nu nog steeds (ben nu 20) dans ik heel fanatiek (en ben nog lang niet van plan te stoppen hoor
) . Maar vanaf m'n negende tot m'n vijftiende heb ik naast 2 uur dansen per week ook heel fanatiek paardgereden. Hier moest ik helaas mee stoppen omdat ik het niet meer ging redden met school. Ik heb wel best leren rijden
Ik rij nu helaas niet meer vast elke week maar in de vakanties ben ik vaak op de manege als mijn zusje rijd en sowieso elke vakantie rijd ik ook wel 1 of meerdere keren paard (in de zomer vaak hele weken)
Mijn grote droom was om een opleiding te gaan volgen in de paarden wereld of de danswereld. Nu weet ik ook wel dat deze werelden beide. kei en kei hard zijn. En door een blessure gaat een paarden opleiding mij ook niet meer lukken nu.(gewoon paardrijden lukt nog wel alleen hoeven uitkrabben kan ik niet meer...) .
Maar een dansopleiding is iets wat ik nog steeds super graag wil en waar ik kei en kei hard voor werk. (Over een paar jaar wil heel graag audities gaan doen voor een dansopleiding)
Ik volg nu een mbo opleiding in de richting design maar het is toch niet helemaal mijn ding...
Uit mijn verhaal snappen jullie waarschijnlijk dat ik het paardrijden aardig mis.
Ik zou graag naast dansen ook weer een uurtje in de week willen gaan paardrijden
(Ja oke ik dans 5 a 6 uur per week maarja als je wat wil... )
Mocht ik de danswereld niet halen wil ik weer echt fanatiek gaan rijden zoals vroeger.
En k zou dolgraag ooit een eigen paardje willen (dat is een hele grote droomwens die ik waarschijnlijk deel met velen
) maar dan moet je goed kunnen rijden en veel van paarden weten. Hebben jullie misschien tips en adviezen hoe ik het beste met mijn ouders kan overleggen of ik weer terug zou kunnen op paardrijden?
Ik dacht dat het met de tijd wel minder zou worden maar ik merk gewoon dat ik toch het paardrijden mis.
Dansen is voor mij naast dat ik het natuurlijk nog steeds leuk vind ook een beetje meer een verplichting geworden omdat ik echt serieus 'vecht' voor de audities en hopelijk uiteindelijk een plek op de academie (alleen weten m'n ouders dat nog niet)
En paardrijden geeft mij gewoon onspanning. Ooit hoop ik daar ook beter in te worden. Maar ik denk als ik niet meer rij , kan ik dan wel ooit (misschien) een eigen paardje kopen?
(Paarden zijn nog steeds belangrijk voor me)
Sorry voor m'n lange verhaal
Ja ik hou ook van schrijven...
) en ik ben slecht in m'n ouders overhalen.. ) Ik hoop op hulp..
Groet
Mariska