Ik heb een nieuw verzorgpaard, 4 jaar en onbeleerd. Het is mijn taak om haar te leren longeren en te wennen aan het zadel/hoofdstel, dan rijd een andere vrouw haar in en als het kan ga ik erop. Ik heb nu een paar vragen.
1. Hoe kan ik het leren longeren het beste aanpakken? Vandaag heb ik het geprobeerd door aan het halster(hoofdstel met bit kent ze nu 2 dagen, dus ga ik er niet meteen mee longeren) in de bak aan de longeerlijn te laten lopen met iemand ernaast, dit deden we 5 minuten maar dit snapte ze niet zo goed. We zijn toen maar gestopt, want we willen het niet verkeerd aanleren en het werkte niet.
2. Vanaf wanneer moet ik beginnen met longeren met een longeerhulp?
3. Hebben jullie nog andere oefeningen om te doen?
Ze kan al met zadel+singel op lopen, een hoofdstel met bit kan ze al in en gaan we binnenkort mee oefenen met lopen. Aan de hand lopen we balkjes en slalommen en ondertussen halthouden en dan weer lopen etc.
4. Ze heeft moeite met evenwicht houden tijdens het hoevenkrabben. Nu kan ik de voorvoeten 5 sec pakken en daarna 'valt' ze om(ik bedoel dat ze geen evenwicht meer heeft, en daardoor haar voet wegtrekt om goed te staan), en bij de achtervoeten kan ze het max 2 sec want anders valt ze echt om(denk ik). Hoe kan ik dit het beste oefenen?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met deze punten!

Groetjes