Ik zit weer eens met een probleempje
Op dit moment heb ik twee verzorgpony's de één is een shetlander en de ander een tinker. Ik verzorg de shet nu bijna een jaar met alle plezier! Omdat ik helaas te groot voor hem werd om op te rijden, ging ik opzoek naar een dat grotere pony/paard om toch veder te kunnen gaan met rijden (ben toendertijd gestopt op de manege). Uiteindelijk heeft de eigenaar van de stal waar de shet staat, gevraagd of ik het leuk vond om een tinker van hem te gaan bijrijden. Het is een super lieve tinker, maar wel wat aan de oudere kant (zo'n 20 jaartjes nu). Nu ik haar zo'n enkele maanden verzorg en rijd merk ik dat ik graag meer wil als alleen rond hobbelen. Je kunt op haar ontspannen rijden (wat ik opzich op zijn tijd wel erg prettig vind), maar ik wil graag meer doen als alleen dat rondje hobbelen. Ik wil graag meer nageeflijk gaan rijden, meer leren/doen en nu heb ik niet het gevoel dat ik hiermee veder kom of doe dat ik wil.Ook merk ik dat ik vaker de neiging heb om de shet weer op te zadelen (met deze shet had ik net het punt bereikt dat ik steeds nageefelijker kon gaan rijden) en vaker de tinker te laten staan. Dit klopt natuurlijk totaal niet, want het hoort andersom te zijn. Hier een voorbeeld waarom ik al sneller de shetlander pak: hij vond springen super leuk en ik ook, de tinker daarintegen vind springen helemaal niks en hobbelt dus veel liever wat rond. Aan de ene kant vind ik dit eigenlijk een "luxe" probleem omdat veel meisje opzoek zijn naar een verzorgpony, maar aan de andere kant vind ik dat je ook plezier moet hebben in het rijden.
Eerlijk zijn tegen de eigenaresse vind ik belangrijk, maar op dit moment heb ik geen "back up" (manege of andere verzorgpony etc.) dus als ik dit opgeef rijd ik helemaal niet meer/ben ik helemaal niet meer bezig met paarden en dat is iets wat ik dus niet wil. Het liefst ga ik niet weg van deze stal en neem ik geen afscheid van de eigenaresse waar ik een leuke klik mee heb...
Wat vinden jullie?
Ik ben lid van die Facebook groep. Opzich ben ik daar wel actief in en houd het goed in de gaten. Ook dacht ik er zelf aan om mijn "horizon" wat te verbreden en eventueel ook een advertentie te plaatsen op marktplaats. Maar eerst wil ik de eigenaresse goed informeren zodat zij niet voor verrassing staat.
Bij deze Tinker zit één kant van haar nek helemaal opslot (zijn/ben ik nu aan het bij trainen) ik denk dat dit ook een grote rol speelt met het niet naar beneden kunnen vragen, ook omdat ze het allemaal erg lastig vind om te buigen aan die ene kant.