SGW Westerbork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

SGW Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 14:59

Hoi!

Afgelopen zondag mijn eerste cross ooit gefotografeerd, en aangezien ik best tevreden ben met het resultaat wil ik ze hier ook graag even delen. Deels met de hoop wat tips en tops te krijgen voor een volgende keer.
Ik fotografeer nog niet zo heel lang, dus het is nog zoekende naar de beste instellingen etc.
Alles is handmatig ingesteld (behalve het scherpstellen, dat word knap lastig met rennende paarden :Y) )

Ik heb vanaf nummer 340 (bijna) alles gefotografeerd, dus mocht je iemand kennen/zijn die met die rugnummers reed, wil ik je die foto's graag sturen in betere kwaliteit dan dit.

Geschoten met een Nikon d3100 en een Nikon 55-300 f/4.5-5.6
Door het uploaden is de kwaliteit flink wat achteruit gegaan zie ik nu, helaas.

1. Nummer 342
Afbeelding

2. Nummer 344
Afbeelding

3. 344 - Bewust gekozen voor deze compositie, had alleen iets meer aan de onderkant moeten pakken.
Afbeelding

4. Nummer 345. Begon heel leuk
Afbeelding

Maar helaas kwam die even later weer terug :(:)
http://i63.tinypic.com/23vxllk.jpg
Paard is snel en rustig gevanen en terug gebracht naar het startterein

5. Nummer 355. Jammer dat rechts een stuk mist.
Afbeelding

6. Nummer 356.
Afbeelding

7. 356.
Afbeelding

Bij de waterbak gewisseld voor een 18-55 lens, dit had ik achteraf beter niet kunnen doen, maar dat is een les voor de volgende keer :)

8.
Afbeelding

9. nummer 367
Afbeelding

Hillady

Re: SGW Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:11

Netjes! Erg mooie foto's Joyce!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 05:30

Leuke foto's.

Ik zou als tip meegeven ruimer te fotograferen. Uitsnijden kan altijd, iets er bij plakken is veel moeilijker.

Foto twee springt er voor mij echt uit.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:24

Foto 2 springt er inderdaad ver boven uit.

Aantal tips:
- Probeer te letten op hoe je de foto's neemt; op veel foto's staat rommel op de achtergrond wat het beeld erg verstoord. (lelijke schuren, mensen, auto's).
- Probeer ruimte te laten aan de richting waar het paard heen gaat of de ruiter heen kijkt (foto 1 & 3).
- Let op je timing van klikken betreft houding van het paard; Foto 2, 3 en 6 zijn top.
Foto 4 had je echter beter óf iets eerder (zoals bij 6) óf iets later (alleen waren de hindernissen daar niet hoog genoeg voor). In galop heb je wat zwevende paarden; probeer net iets later te klikken (als het achterbeen bijna op het punt is van het verst naar voren strekken). Ook is het beeld vaak mooier als het paard nog voor de lens is (ipv er loodrecht op of er al voorbij.

Foto 2 heeft eigenlijk alles goed wat ik hierboven heb opgenoemd; geen storende rommel (maar juist iets wat duidelijk maakt wat ze aan het doen is), paard is op juiste moment gefotografeerd (mooie stuwende, omhooggaande lijn), mooi licht, ruimte aan de kant waar ze heen gaan, netjes uitgesneden +:)+.

Ik weet niet of je de hele ronde hebt gelopen maar vaak staan verderop in het parcours interessantere hindernissen waar je meer ruimte hebt voor compositie en ruimere foto's kunt maken zonder dat er te storende dingen op staan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes +:)+ +:)+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 21:35

Love_Rosie schreef:
Foto 2 springt er inderdaad ver boven uit.

Aantal tips:
- Probeer te letten op hoe je de foto's neemt; op veel foto's staat rommel op de achtergrond wat het beeld erg verstoord. (lelijke schuren, mensen, auto's).
- Probeer ruimte te laten aan de richting waar het paard heen gaat of de ruiter heen kijkt (foto 1 & 3).
- Let op je timing van klikken betreft houding van het paard; Foto 2, 3 en 6 zijn top.
Foto 4 had je echter beter óf iets eerder (zoals bij 6) óf iets later (alleen waren de hindernissen daar niet hoog genoeg voor). In galop heb je wat zwevende paarden; probeer net iets later te klikken (als het achterbeen bijna op het punt is van het verst naar voren strekken). Ook is het beeld vaak mooier als het paard nog voor de lens is (ipv er loodrecht op of er al voorbij.

Foto 2 heeft eigenlijk alles goed wat ik hierboven heb opgenoemd; geen storende rommel (maar juist iets wat duidelijk maakt wat ze aan het doen is), paard is op juiste moment gefotografeerd (mooie stuwende, omhooggaande lijn), mooi licht, ruimte aan de kant waar ze heen gaan, netjes uitgesneden +:)+.

Ik weet niet of je de hele ronde hebt gelopen maar vaak staan verderop in het parcours interessantere hindernissen waar je meer ruimte hebt voor compositie en ruimere foto's kunt maken zonder dat er te storende dingen op staan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes +:)+ +:)+

Foto 2 ben ik ook heel blij mee.
Ik heb niet de hele ronde gelopen, te weinig tijd -O- De storende achtergrond is een goede tip, nooit bij nagedacht.

Het klikken op het juiste punt vind ik nog erg lastig, dus daar heb je volkomen gelijk in.
Ik heb zeker veel aan je tips, en ga er mee aan de slag. Dankjewel! :D