Zoals sommigen ondertussen wel weten heeft mijn paard twee jaar geleden spat ontwikkeld. Het werken is toen stilgevallen omdat ik het zo verschrikkelijk eng vond om hem te zien lopen. Op die twee jaar zijn de kilo's er natuurlijk aangevlogen ( bij ons allebei
). Sinds kort probeer ik een nieuw product van EcoStyle, SoepelGewricht genaamd. Hiermee zie ik echt wel veel verbetering, en de Glucohorse staat ook al klaar om te beginnen geven. Hij lijkt er weer helemaal bovenop te komen! De laatste twee jaar heb ik heel sporadisch eens gereden, maar dan bedoel ik echt 1 keer in de twee maand, gewoon even hobbelen. Nu zei ook de veearts dat ik gerust weer mag beginnen werken met hem, zeker nu hij zoveel beterschap heeft met SoepelGewricht. Dus deze week stilletjes terug begonnen, heel rustig aan. Eerst wat aan de longe, zo groot mogelijke cirkels om het niet té belastend te maken. Vrijdag heb ik even gereden, hij was echt heel gek toen. Ook ergens wel logisch natuurlijk.
Vandaag heb ik dus voor de tweede keer weer gereden en daar zijn foto's van! Eens dat we beide fysiek klaar zijn om een half uur echt goed te werken ga ik weer les beginnen nemen, maar daar zijn we nu nog even niet aan toe. Na twee jaar niet meer echt te werken zijn er natuurlijk heel wat werkpunten en daar ben ik me heel bewust van! Alleszins, hier zijn de foto's! Er zijn er enkel van het begin van het rijden, daarna ging mijn papa stallen mesten. Daarom dus geen foto's op de linkerhand...
1. Instappen

2. Nog meer instappen, heel belangrijk!

3. En stilletjes beginnen draven met een los teugeltje

4. Een beetje meer opnemen

5. En weer wat losser

6. Lekker ontspannen in de zomerzon

7. Een stukje galop!

8. Zalig gevoel om weer te kunnen rijden! ( ook al bak ik er niet veel meer van
)
9. Als afsluiter eens over het 'kruisje', een beetje als beloning, hij doet dit echt super graag!

10. Daarna lekker gewassen en mogen drogen in de zon terwijl hij grasjes eet!
ik heb ook ergens een topic om te volgen waar ik regelmatig foto's post, als je wilt zoek ik de link voor je hoor! Ik hoop binnenkort les te beginnen nemen dus ik ben ook benieuwd!
. Komt helemaal goed!