ik heb een vraag over nageven.
sinds ong. 3 weken geeft manegepony Evey een beetje na.
ze geeft meestal na het galoperen na, als ik haar op een volte zet en wat stelling vraag. gaat heel makkelijk en meestal alleen in draf. in galop gooit ze haar hoofd omhoog zodat ze heel hard kan en in stap zit ze gewoon helemaal vast.
tijdens het draven-nageven gaat ze vaak veel te ver en ik zou de teugels los kunnen gooien en ze blijft het doen (uitgeprobeert, slecht idee, doe ik nooit meer, rest van de les gaf ze niet meer na)
mijn instructrice zegt beter dit dan een hoofd dat zowat recht omhoog kijkt. ze kan nog weleens steigeren.
meestal voor het rijden longeer ik haar met bijzet, en halverwege op haar zitten voor het vertrouwen en mijn zit.
op sommige dagen longeer ik haar ook zo maar daarns niet rijden.
hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet zo diep gaat? ze kantelt haar hoofd ook zo dat haar neus meer naar de borst wijst dan dat haar hoofd recht is.
bij andere rijdertjes gaat het nageven nog niet zo heel goed, ze hebben hem nog niet helemaal door hoe het bij haar zit, zijn trouwens gevorderde ruiters.
is vrij snelle pony, staat hooguit half jaartje op de manege, ze staat ook te koop.
er kunnen alleen gevorderde ruiters op haar rijden die klein van formaat zijn.
ik rijd dr met martingaal.
[size=9]verkooplink voor mensen met interesse: https:
//www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/pony-s/m1133596758-mooie-pittige-bonte-merrie.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=1 [/size]
(ben een van de weinige dier er op rijd rijden ong drie mensen op dr, behandel dr als me eige)
hoop een aantal leerzame reacties te ontvangen!
hier loopt ze redelijk, meestal gaat ze dus veeeeel verder, met r hoofd tegen dr borst aan zowat.