Eigen paard of dan toch niet ... ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Husbandry

Eigen paard of dan toch niet ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 13:40

Hi Bokkers,

Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten om mijn verhaal van mijn af te schrijven.

Aantal jaar geleden begon ik met het verzorgen van een prachtig paardje. Binnen enkele maanden was ik elke dag op stal te vinden omdat de eigenaresse er niet naar om keek. Mesten, borstelen, rijden waren de taken die ik toen der tijd op mij had genomen. De band groeide enorm en het voelde alsof ze van mij was. Na een jaar te verzorgen, vroeg de eigenaresse of ik haar wilde overkopen. Natuurlijk wilde ik dat! Financieel gezien was dit alleen niet mogelijk |( . Toen is ze jammer genoeg verkocht aan iemand die een aantal km verderop woonde. Eigenlijk ben ik mee verhuist, heb ik haar daar zeker nog een aantal jaar kunnen verzorgen. Maar plots..... wilde de eigenaresse haar verkopen (ivm verhuizing).

Daar kwam die welbekende vraag: "Zou jij haar niet over willen kopen?"
Natuurlijk wilde ik dat! Dit was hét moment *\o/* Mijn verzorgpaard zou mijn droompaardje worden.

Opeens kwam de oude eigenaresse weer in beeld. Die wilde haar graag terug kopen. Omdat de huidige eigenaresse al toegezegd had naar mij, ging ik opzoek naar een stal en extra dingetjes inslaan. Mijn mijn droom kwam eindelijk uit! *\o/* *\o/*
...... Naderhand kreeg ik een berichtje dat ze het eigenlijk niet kon maken tegenover de oude eigenaresse, en ze haar wilde terug verkopen aan de oude eigenaresse -O- . Dag droom ;( .
Gelukkig kan ik weer mee verhuizen, maar toch blijft het ergens knagen.

"Het feit dat ze niet van mij is. Moet ik dan op zoek naar een eigen paard? Heb ik hier geld voor? Kan ik een paard onderhouden?" Dat zijn woorden die continue door mijn hoofd spoken.
Uiteraard blijf ik haar verzorgen, maar ik zal er niet meer met de zelfde instelling naar toe gaan. Het is toch niet meer hetzelfde.

MAAAAAR:
Ik heb sinds drie dagen een prachtig paard op het oog. En ik ben echt helemaal in de wolken. Ik staar soms enkele minuten naar haar foto's of naar het filmpje <3 *\o/* . In mijn achterhoofd houdende dat dit het ongelukkige moment is om haar te kopen. Hieronder de reden waarom:

- Student
- Studeer in februari 2018 af
- Samenwonend

Ik heb zelfs al opties bedacht!
- volledige lease
- schuilstal met weilandje
- verzorgster erbij

Wat vinden jullie van het verhaal? :o Ben erg benieuwd naar jullie meningen. :j

Poekkie

Re: Eigen paard of dan toch niet ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:55

Wat vervelend zeg! Ik begrijp je gevoel :(:)

Wat bedoel je met volledige lease? Dan lease je haar ipv te kopen? In dat geval heb je toch weer ongeveer hetzelfde probleem als met je vorige (huidige?) verzorpaardje?

hou je van rijden? Dan zou ik wel uitkijken naar een plekje met een piste, met alleen schuilstal en wei is het toch moeilijk om te rijden, longeren of andere leuke dingen te doen met je paardje. Is vaak wel duurder.

En tsja, of je het financieel aankan en of het ook lukt qua tijd kan alleen jij uitmaken :) Probeer wel te kijken of het je ook nog haalbaar lijkt als je volgend jaar dan aan een (fulltime) baan begint. Veel mensen hebben dan niet meer genoeg tijd voor hun paard, maar dat is voor iedereen persoonlijk :) Staan je ouders of andere familieleden voor je klaar als het even niet lukt qua financieën of qua tijd of voorzie je hier helemaal geen probleem? In dat geval zou ik het doen, maar anders zou ik misschien nog even nadenken... verzorgster kan zeker een goede hulp zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:57

Als je zo gek bent op je verzorgpaard en daar gewoon mee mee kan verhuizen zou ik daar lekker voor kiezen. Studeer eerst af en kijk hoe het straks is met een vaste baan etc.
geniet nu lekker van wat je hebt en kent.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:58

Meh ik zou het zelf niet doen.
Ik snap dat het een rot situatie is en dat je dol graag eindelijk je eigen paard wilt.
Maar ik zou het andere paard blijven verzorgen en wachten totdat je echt zelf de tijd en financiële ruimte er voor hebt.

Alleen jij zelf kan beslissen of je het financieel wel of niet gaat redden.
Als dit zeker weten geen probleem is kun je het wel doen.
Persoonlijk zou ik lekker genieten van het andere paard en wachten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:00

Ik ga eigenlijk wel met Goof mee. Er zijn zo ontzettend veel leuke paarden en die zijn er over een paar jaar ook nog. Geniet nu nog lekker van de tijd die je met je verzorgpaard kan doorbrengen. Als je daar zo gek op bent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:00

Goof schreef:
Als je zo gek bent op je verzorgpaard en daar gewoon mee mee kan verhuizen zou ik daar lekker voor kiezen. Studeer eerst af en kijk hoe het straks is met een vaste baan etc.

Eens.
En dan ben je in 2018 afgestudeerd en komt hij misschien weer te koop en dan weet je zeker dat je het wel kunt betalen.

Nu lekker genieten dat hij telkens in de buurt blijft staan en je hem kan blijven verzorgen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:02

Als je nu al na denkt over het feit dat je een verzorger erbij moet nemen is het misschien beter om nog te wachten. Ik snap dat een paard alleen verzorgen veel is maar als je nu al weet dat je hulp nodig gaat hebben is het misschien nu niet het juiste moment.

Husbandry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 14:07

bruintje123 schreef:
Goof schreef:

Eens.
En dan ben je in 2018 afgestudeerd en komt hij misschien weer te koop en dan weet je zeker dat je het wel kunt betalen.

Nu lekker genieten dat hij telkens in de buurt blijft staan en je hem kan blijven verzorgen.

Nou dat is het probleem, mijn verzorgpaard staat nu dus min. 30 min rijden met de auto vanaf mijn huis. Dichtbij is het ook weer niet. Het is alleen dat ik een goede band met haar heb opgebouwd. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:10

Dat vind ik nog steeds in de buurt, maar dat ervaart iedereen anders.
Hij had ook verkocht kunnen worden op 200 km van je huis.

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:30

Lastige situatie, aangezien 30 min met de auto op en neer ook niet heel goedkoop is. Het lijkt me nu niet slim om een paard te kopen. Als je er ook nog bij wilt rijden en je hebt alleen een weiland zal je zien dat het er toch regelmatig bij in zal schieten. Daarnaast als je over een jaartje een full time baan hebt je niet weet hoe veel tijd je over hebt. Ik heb zelf het geluk dat ik het niet alleen hoef te betalen (2e jaars student) en dat mijn paard op een fijne pensionstal staat. Maar in jouw geval zal ik het geld toch opsparen tot het juiste moment, je weet nooit wat er nog op je pad komt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:42

Ik verplaats dit topic hierbij even naar PP, aangezien het daar het beste past :)