GoPro aan paard, waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

GoPro aan paard, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 00:46

Ik probeer filmpjes te maken van onze wandelingen en fietstochtjes middels mijn GoPro.
Echter heb ik de eerste keer de GP zelf gedragen via het harnas, maar helaas moest ik steeds opzij draaien om mijn shet naast mij in beeld te brengen tijdens het fietsen.

Ook met wandelen was het harnas niet ideaal, mijn shet loopt aan de longeerlijn voor me uit en met het 'inhalen' van de lijn zat ik steeds met mn handen tegen en voor de camera.
Hoofdband heb ik met een andere activiteit geprobeerd maar die is dan weer net iets te hoog. (en best zwaar :') )

Dus ik dacht vandaag laat ik crea zijn en hem met de klem op het halster vastmaken achter zijn oren, dus eigenlijk het kopstuk. Eindelijk een leuk POV, maar helaas zie je niks anders dan dansende manen en wiebelende oortjes. Ook hoor je het constant schuren van de manen langs de cameramicrofoon.
Nou is dit halster nu met komende zomervacht eigenlijk iets te los, maar zelfs met zn gewone halster voorkom je natuurlijk geen schurende manen en het teveel heen en weer geschud.
Tijdens de rit nog even de neusband getest, maar de camera is daar net iets te zwaar voor.

Zelf dragen vind ik een saaie optie, vind het juist zo leuk om het vanuit hun kant terug te kijken.

Dus wie weet er nog een goede manier om de GP aan het paard te bevestigen en hoe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 01:49

Zijkant (shofthoogte is dan denk het mooiste. ) van een longeersingel?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 05:46

Zeker een idee, alleen even kijken hoe ik hem dan aan de ringen van de longeersingel kan bevestigen.

+:)+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:09

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 21:45

Dank je wel Carola.

Vandaag de GoPro aan het halster van mn fjord gemaakt, zelfde plaats. Dit ging wel heel goed, maar komt omdat we enkel gestapt hebben.
Ga morgen toch nog een poging wagen bij mn shet, maar dan de camera extra vastzetten en zijn manen vlechten, hopelijk blijven ze dan redelijk uit zicht.

Oude situatie:
https://www.youtube.com/watch?v=FWNVkVjK7Ro

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: GoPro aan paard, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:09

Graag gedaan Ilona.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:41

Je zou eens kunnen kijken of je wat kunt vermaken aan het harnas wat je kunt kopen voor de hond.
De camera staat daar wat stabieler op als in de losse koppelingsstukken. Je moet de elastieken wel vervangen voor een paard zijn die veel te kort maar ik denk dat de houder wel te gebruiken is voor een shetlander rondom de schoft : https://www.bol.com/nl/p/gopro-fetch-ho ... 032455162/

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:14

Oh gaaf, ik wist niet dat dat bestond. Dat schiet inderdaad veel meer op dan!

Dank je wel! +:)+