[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:36

Maakt het uit, als je er een fijn gevoel aan hebt overgehouden, dan heeft het in ieder geval iets gedaan!
En de beestjes vonden het lekker...helemaal goed, toch?

Ik ben er zelf ook niet van :o

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 15:24

Zo, net weer een grondwerk lesje achter de rug :)

Ging niet zo lekker als gewoonlijk, zowel Jules al baasje waren niet echt helemaal bij de zaak, nog een staartje van de cranio gisteren denk ik, Jules was heel snel afgeleid en gaapte constant :j Soms was hij zelfs gewoon onbeleefd, komen duwen met zijn neus, hapjes proberen te geven, ... :=

Hoewel het bij mij ook wel een rol speelde dat die kleine draak van me constant ontsnappingspogingen deed _-:( Benen over de onderste draad en met je borst duwen tegen de bovenste, klein, soms is het zo'n klein ongemanierd spook :x :roll:

Naar het einde van de les toe ging het weer vlotter, ik had 'mijn drive' terug wat mee gevonden en dat had ook een positief effect op meneertje, gelukkig! We hebben geoefend met inbuigen, geen eenvoudige oefening met zo'n korte speknek, maar hij deed knap zijn best! Zo hebben we toch nog fijn afgerond <3

Volgende keer nemen we het cirkelen mee in de training, zodat we wat meer aan Jules zijn conditie kunnen gaan werken, want dat is ondertussen weer hard nodig :o

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:33

Grappig om te zien hoeveel je eigen gemoedsrust effect heeft op het gedrag van je paard(en). Heel mooi.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:15

Fijn dat je ondanks t begin fijn afgesloten hebt :D Ben benieuwd hoe ie t cirkelen mee pakt :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 18:20

Is inderdaad een bijzonder gegeven Mer, we versterkten elkaar enrom, mijn instructrice merkte ook op dat het vandaag allemaal minder vlot ging dan gewoonlijk. Gelukkig wel zijn afgesloten :) !

Daar ben ik ook heel benieuwd naar Wieneke! Achteruit stappen en zijn voorhand verplaatsen naar de kant die ik aangeef beginnen steeds beter te lukken en de commando's voor stap, draf en galop zijn normaal bevestigd dus de prille basis is er al wel een beetje. Maar goed, we zullen nog heel wat leer en werkpuntjes tegen komen denk ik :j Dat is ook het fijne aan les natuurlijk, we groeien er echt van naar elkaar toe!

Edit;
Heb vandaag overigens ook een western singel besteld voor Jules en een nieuwe leadrope :D Had ik nodig, en aangezien ik vanochtend ein-de-lijk die enorme berg strijk heb weggewerkt vond ik dat ik 't nu ook verdiende :D
Spoiler:
(hoezo uitstelgedrag O:) ?)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 21:25

Hehe, het wordt eindelijk lente. Vandaag de hele dag buiten aan de slag geweest in het zonnetje. Bijzonder goed voor mijn humeur, iets minder voor mijn huishouden O:)

Paardjes keken vanochtend nieuwsgierig toe wat baasje allemaal van plan was...
Afbeelding

Blije paardjes toen baasje eindelijk klaar was, want er is een nieuw stukje weide! De 'berg' waar ze vorig jaar tijdelijk op mochten lopen, komt nu permanent bij de weide *\o/*
Voorzichtig om het hoekje piepen..
Afbeelding
En wat later hadden ze posities ingenomen :)
Afbeelding

's avonds nog even lekker gegrondwerkt met, deze keer mocht Vlekje ook even. Kleine meid deed het best goed! Wijken voor druk gaat bij haar vlotter dan bij Jules, maar Jules heeft wel meer manieren dan madamme :=
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:36

Oh palen in de weide zetten ga ik zondag aan beginnen, pffff wij hebben klei en het is nog erg nat dus dat wordt een zware klus pffffff , maar het ziet er goed uit hoor!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 18:05

Hoe is het gegaan vandaag Mer? :)

Ik zit momenteel heerlijk te genieten bij de paardjes in het nieuwe stukje paddock, grazende en snoezende paardjes <3
Dutjestijd :z
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gymnastiek om bij het gras te komen, want de lekkerste grapjes zitten net niet makkelijk binnen bereik natuurlijk :#
Afbeelding
Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:47

Zo houd je ze wel lekker soepel, stelletje berggeiten _O-

En je hebt zelf een mooi kleurtje opgedaan in de zon {:}

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:32

Bij ons staan de palen :D ook het gaas en het schriklint staat er weer netjes bij :D dus we kunnen er weer tegenaan ;)

Leuke foto's weer.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 21:47

Hehe, fijn he Mer, als je dan kan kijken op een netjes omheind weiland, geeft toch veel voldoening achteraf, zeker als je er op hebt gezwoegd, of ja, dat vind ik toch altijd :) !

Kleurtje komt overigens voornamelijk van het poetsen voordat ik naar buiten ging Shirley :o , want het was leuk weer om buiten bezig te zijn, maar ook leuk weer voor een lenteschoonmaak :j !

Vandaag effe een dagje niets gedaan met de paarden, of ja, weinig. Ze hebben natuurlijk wel hun eten gekregen en lekker buiten gelopen :) Moest heel erg lachen toen ik ze binnen ging zetten, Vlekje deed echt een typische Vlekje actie :D

Als ik ze binnen zet, neem ik Jules altijd mee aan de hand, Vlekje loopt dan gewoon rustig los achter ons aan. Aangezien ze letterlijk aan Jules plakt op dat gebied, gaat dat altijd prima zo :)

Wil nu oefenen dat Jules mij volgt bovenop die schuine kant/berg naast de silo voor de koeien (waar ze op de foto's bovenop staan). Dat lukte vandaag al iets vlotter dan gisteren en Vlekje bleef benden 'achter'. Ze besloot dat het wel een goed idee was om dan benden naast ons mee te lopen.
Maar toen kwam ze er dus achter dat wij naar binnen gingen, met een lichte (maar hilarische) paniekactie tot gevolg :D
Haar eerste plan was om snel naar achteren te galopperen, maar toen besloot ze dat er een snellere optie was... En hoppa, daar ging ze, tegen de steile kant van de 'berg' omhoog, moest zo hard lachen, die korte beentje ploeterden omhoog tegen de helling, buikje bijna tegen de grond en boven echt zo kijken van, waar kijk jij nu zo raar naar? :D

Typisch Vlekje...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 17:51

Mijn lieve vriendjes ontpopten zich vandaag tot echte kinderponies. Mijn nichtjes waren een nachtje op logee en wilden vandaag de hele dag 'met de paardjes spelen' :D Zo gezegd, zo gedaan. Ze hebben de hele dag met tante Steffi mee de paarden verzorgd, en genieten dat die twee mopjes van me gedaan hebben, zo veel aandacht <3

Kleine ( O:) ) fotospam *-:)

Ontbijtje brengen..
Afbeelding
Buiten zetten en hooi geven :)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
En natuurlijk heel veel knuffelen en poetsen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vlekje is bij kindjes altijd de rust zelve, dan is ze echt een wijze oma, die haar veel geduld heeft met de kleintjes :j Maar zelfs Jules, die kindjes best spannend vind (zo onvoorspelbaar) was vandaag de rust zelve, heerlijk om te zien, knappe scheetjes van me, mijn hart smelt echt als ik ze zo zie <3

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:40

Ahhhh echt zo schattig <3 de hele kleintjes met vlekkie en je oudste nichtje met Jules,. zo zoet <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 22:09

Het was inderdaad super schattig om ze zo met de paardjes bezig te zien :) We hebben de hele dag genoten!
Onze volgende 'afspraak' is op 9 mei, dan vieren we de verjaardag van Jules en Vlekje, Jules is de 8e jarig, maar de 9e is een woensdag, dus dan hebben we de hele middag om feest te vieren. En aangezien we van Vlekje geen officiële geboortedatum hebben, plakken we daar ook 8 mei op! Dubbel feest dus :D
Ze werden helemaal enthousiast bij het idee van een worteltaart, slingers en ballonnen en lekker kriebelen en poetsen de hele middag, belooft dus een super fantastisch feest te worden Y)(^) ! Mijn middelste nichtje wilde ook plots snel naar huis, om een tekening voor Vlekje en Jules te maken <3

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:41

Wat een groep schatjes bij elkaar!
Zowel de paardjes als de nichtjes <3

Heerlijk om ze zo met en van elkaar te zien genieten!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:05

Oh wat leuk zeg, vooral die worteltaart maken met de kids, dat zullen ze echt geweldig vinden!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:06

Wat een heerlijke foto's zeg :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 19:39

Soms moet ik zo lachen om dat kleine oma'tje van me...
Vanmiddag kijk ik door het raam naar buiten om zit te zien, een volledig verticaal geplaatste kleine shetlander merrie :Y) want de lekkerste grasjes zijn uiteraard diegenen waar je net niet makkelijk bij kan, ze houdt zichzelf in ieder geval wel lenig zo :))

Afbeelding
Mini foto, want ik maakte 'm uit het raam van de woonkamer, hij is zo bijgesneden, dat het een beetje duidelijk te zien is :)

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:29

Hahahahaha ach het houdt haar lekker flexibel zullen we maar zeggen :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 19:39

Zo, de smid is weer op bezoek geweest vandaag, paardjes waren weer super flink, bleven rustig staan terwijl de smid bezig was, dan ben ik zo fier op ze :) Vooral Vlekje blijft dan verbazen, de smid vond haar, net als vorige keer, echt opmerkelijk flink voor een shetje! Ze kent eigenlijk geen enkele shet die zo flink is, in omgang, tijdens het bekappen, knappe meid van me <3

Hoefjes zagen er bij beide al veel beter uit! De rotstraal is heel goed aan het genezen, moet nog wel verder behandelen, maar we zijn op de goede weg :)

Flinke vent blijft rustig staan terwijl zijn hoefjes gedaan worden *D
Afbeelding

Morgen komt de tandarts, ben benieuwd wat die te zeggen heeft :) !

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:50

Fijn dat de pedicure weer goed ging ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 16:35

Zo meneer en mevrouw hebben een bezoekje van de tandarts achter de rug. Ze staan nu heerlijk samen te surfen op stal, nog helemaal woezzie van de verdoving :z

Tandjes zagen er bij beide goed uit. Vlekje had 'een schitterend gebid' voor een paardje van haar leeftijd en ook de tanden van Jules waren goed in orde voor een 16 jarige *\o/*

Bij vlekje was er een plekje wat gevuld moest worden, onderaan in haar mond. Bij Jules voor de zekerheid 2 kleine vullingen gestopt. Over een half jaartje mag vlekje nog eens, gezien haar leeftijd. Jules moet pas over een jaar weer op controle :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:23

Vullingen bij een paard? jeetje dat heb ik nog nooit gehoord en ook mijn beesten gingen braaf ieder jaar. Weer wat geleerd :=

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 19:38

Ik had er ook nog nooit van gehoord hoor :D
Heb dan ook even aan de DA/TA gevraagd hoe dat dan precies werkt, of het vergelijkbaar is met een vulling bij mensen. Maar het zit heel anders dan in een mensen gebit, je vult geen tand, maar een 'speelt' tussen twee tanden. Daar blijven vaak etensresten tussen zitten, wat ervoor zorgt dat het tandvlees geïrriteerd/ontstoken kan geraken. Die vulling dient vooral om het tandvlees te ontlasten, ze blijft ook niet permanent zitten, maar moet regelmatig (bij elk bezoek van de TA) 'bijgevuld' worden :)

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:08

Ahhhhh weer wat geleerd ik dacht al dat hij kiezen ging vullen :D