Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celiien schreef:Het is sneu, maar aan de ene kant, waar bemoei je je mee? Als die mensen hun paarden zo willen houden,is het sneu voor die paarden, maar heb jij er toch echt vrij weinig over te zeggen. Paarden krijgen eten, hebben ruime stallen.
Als je er niks meer mee te maken wilt hebben, moet je daar weggaan.
BillyJ schreef:Ze vroegen mij zelf om hulp en advies omdat ze beseffen dat het zo niet verder kan.. Ik wil maar kan niet dagelijks helpen, we zijn overeengekomen dat de 2 3 jarige merries naar mij verhuizen om op te leren en voor de verkoop, echter staan dan nog de overige paarden binnen. Ze krijgen geen enkelee vorm van aandacht buiten het voeren.. De mensen vinden het zelf sneu maar kunnen zelfstandig niets ondernemen, de mentale toestand van de hengst is schrijnend, hij is jong en speels, niet agressief, maar mist beweging en interactie net zoals de rest.
YellowGray schreef:Tsja, stoppen met fokken, dus hengsten castreren. En dan een pad bouwen naar de weide en de stallen open gooien?
rien10 schreef:Ik heb maar een advies voor deze mensen. Stop met op deze manier paarden houden.
Fokker? Anmehoela. Hobby prutsers.
MarliesV schreef:rien10 schreef:Ik heb maar een advies voor deze mensen. Stop met op deze manier paarden houden.
Fokker? Anmehoela. Hobby prutsers.
Lekker constructieve post voor de TS.
Ben het wel eens maar de TS vraagt wat zij kan doen. Misschien kan je daar advies op geven?
TS, als zij jou om hulp hebben gevraagd heb je misschien in een goed gesprek nog meer resultaat. Overtuigen dat de paarden er uit moeten (op de hengst na) en dat ze de hengst of naar een hengstenhouder moeten doen doe hem wel een paardwaardig bestaan kan bieden of moeten castreren zodat hij ook naar buiten kan.
Lukt dit niet dan houdt het op...
bruintje123 schreef:Hebben we hier inderdaad gelukkig weinig last van. Geen idee hoe dat bij TS zit.Dan zit jij toch op een plek zonder dazen.
In de zomer kan ik hier niet zonder.
Voor de regen worden ze inderdaad amper gebruikt maar voor de dazen dagelijks van eind mei tot begin september.
Citaat:En wil je deze mensen het gemakkelijker maken met binnen en buiten zetten is het niet fijn als ze in de zomer de paarden overdag binnen moeten halen. Om later nog eens buiten te zetten.