Eerste bosrit van 2017 is een feit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chriske

Eerste bosrit van 2017 is een feit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 12:14

Hoi bokker,

jullie zullen het ook wel gemerkt hebben het lenteweer is aangebroken in nederland en daar hebben we gisteren goed gebruik van gemaakt! Samen met stal zijn we naar het bos geweest, ik had mijn camera meegenomen om wat foto's van ons te maken en een stadgenote daarna van mij en deze wilde ik graag delen met jullie :)

Het was een heerlijke rit met een zonnetje en een lichte bries, maar nog mooier omdat mijn meisje zo dapper was de hele rit! Floor is best een plakkerd en loopt het liefst achter iedereen aan, wat haar tegelijkertijd irriteerd omdat ze veel sneller loopt dan hen waardoor ze weer gaat lopen duwen tegen degene voor ons of er langs glipt en na een tijdje stok stil gaat staan omdat dat wel weer heel spannend is. Maar vandaag liep ze grotendeels voorop en op de zandvlakte waar we foto's gingen maken kon ik haar met gemak van de rest wegrijden en samen over de zandvlakte crossen. Ik ben onwijs trots op haar en de foto's zijn een mooi aandenken <3

Ze was wel onwijs sterk wat op sommige foto's goed te zien is, na een tijdje was het topje eraf en werd ze rustiger helaas was toen de camera leeg.. Noujah alweer genoeg gekletst, let's show some pictures!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na wat drafjes een galopje.. dacht ik haha :')
Afbeelding
oeps daar gaan we!
Afbeelding
Afbeelding
De andere kant was ze wat rustiger,
Afbeelding
Ook lag er een boomstam, goh ga er eens overheen Chris zeide ze :P Hierna trok ze mijn bodywarmer kapot maar heb hem weer kunnen maken!
Afbeelding
*normaal spring ik nooit met dit zadel, was voor een keertje ;)

Een druk scheurijzer was je, maar oh wat ben ik trots op de vooruitgang! Niet meer zo plakkerig op de groep en steeds meer durven! Nogmaals normaal heb ik niks in mijn hand en ben ik ook veel losser in mijn handen, er waren mini stukjes dat dit gisteren kon maar het was voornamelijk heel heel heel hard willen gaan haha! Wij hebben genoten en kijken uit naar de volgende rit, nog hele fijne lentedagen iedereen {:}

Nessavende

Re: Eerste bosrit van 2017 is een feit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:14

Ziet eruit als een heerlijke buitenrit! Goede start van het seizoen!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:42

Heerlijk chris geniet ervan.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:29

Haha, denk je even een rustig galopje en klein sprongetje te maken... :D Even showen dat Friezen wel hard kunnen gaan en kunnen springen

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:01

Gaaf!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:14

Heel gaaf! mooie omgeving ook.
Ze loopt er ook prachtig bij zo lekker laag. Leuk dat je dat met je stal kunt doen.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:59

Heerlijk! Ze ziet er goed uit!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:10

Ziet er goed uit!!

Vraagje: stalgenoot zoekt voor zijn Fries ook een westernzadel.. Waar heb je deze gekocht, welk merk is dit en welke boommaat is dit??

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 12:26

Dankjulliewel :D

Bamii haha jah ze kan knetterhard en lekker overdrijven met springen haha :P

Justkid jah ben ik ook blij mee, ze liep ondanks der drukke bui erg fijn hahah!

Rainbow8 dankje! Ik heb hem laten passen bij arthurs western store, dit is een diamond. Zeker een aanrader om te gaan passen aangezien ze met hun bouw niet zo makkelijk zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:15

<3 <3 <3

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:32

Leuk nog een western fries!! Ik rij dan alleen bitloos:)
friezen kunnen alles alleen is het niet altijd even soepel als bij een ander paard. lompe en onbenullige acties horen er gewoon bij met een fries.

Ik heb mijn zadel ook laten passen bij Arthurs western store. Ik had de grootste maat kwa boommaat nodig op mijn paard.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:56

Jintexx schreef:
friezen kunnen alles alleen is het niet altijd even soepel als bij een ander paard. lompe en onbenullige acties horen er gewoon bij met een fries.

Ik heb mijn zadel ook laten passen bij Arthurs western store. Ik had de grootste maat kwa boommaat nodig op mijn paard.

Haha jah wat leuk! Rij haar ook zo nu en dan ook bitloos :) jah precies, maar juist leuk houdt je scherp of noujah dat is met haar in iedergeval haha :P

plu74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:35

Ziet er stoer uit. Mooi paard hoor!

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:37

chriske schreef:
Jintexx schreef:

Haha jah wat leuk! Rij haar ook zo nu en dan ook bitloos :) jah precies, maar juist leuk houdt je scherp of noujah dat is met haar in iedergeval haha :P

whaha die van mij daar kan je op gaan "slapen" tijdens een rit. Of dr verkeerd om op gaan zitten. Als die schrikt is het zo van uhh verstapte ze zich nou of was er wat engs?? Of gaat ergens gefocust naar kijken.

Dit is een filmpje van onze rit van afgelopen week:
https://www.youtube.com/watch?v=DGNQJ1ypvvc&t=245s

Vriendin gaat er ergens in volle galop vandoor maar kon met losse teugel verder stappen

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 20:03

Heerlijk hoor! Ik hoef niet super oplettend te zijn en ze schrik niet heel erg maar ze gaat snel opzoek naar dingen om van te schrikken, ze rent niet weg alleen een sprongetje opzij :)