Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar volgens mij is de cap zonder klepje ook nog veilig. Tenminste, ik zie niet wat voor extra bescherming het klepje toevoegt. TinkerLoves schreef:Ik heb het laatst in een ruiterzaak gevraagd en zij zeiden na 5 jaar gaat de kwaliteit toch achter uit. en het lag er aan hoe vaak/hard je van je paard afvalt
Je kan ook heel hard van je paard afvallen zonder je hoofd hard te stoten, dus dat lijkt me ook niet de juiste richtlijn.
maar als je pony er op staat is hij echt gevaarlijk!!!!! dan mag je de cap niet meer gebruiken
als hij op de grond valt draag ik hem niet meer voor de zeker heid
. jorika1986 schreef:Na een harde val of na 5 jaar.
Een harde val logisch, hoef ik niet uit te leggen.
De 5 jaar is door de invloed van het licht op de buitenzijde van de cap, het plastic wordt broos. Maar ook door het zweet in de binnenzijde van de cap. Die maken het polystyreen, dat zorgt voor de schok absorptie, minder effectief.
Dit is niet alleen van toepassing voor een cap, maar bijvoorbeeld ook voor een helm voor op de brommer of op de motor.

Een cap vergaat niet als hij weinig word gebruikt. Je moet hierbij wel denken aan dat hij vaak in de kast ligt en niet 24/7 op een zonnige plek. Maar het is echt niet zo dat wanneer jij 2x per week rijd met je cap op en nooit flink ermee bent gevallen dat je na 3 jaar een nieuwe moet aanschaffen... Een cap is een cap en die kan echt wel wat hebben.