Deze week heb ik al 2 maal zonder zadel gereden. Voor velen hier op bokt misschien iets evident maar niet voor mij.
De 2 paarden die ik voor dit paard had waren niet makkelijk. De ene was heel spooky en was bang van andere paarden en de andere had fysieke problemen en ben ik mee over kop gegaan.
En wie mijn huidig paard kent weet dat hij dat ook graag een grapje maakt.
Na lang sukkelen en net iets te veel 'grapjes' en vele osteo behandelingen later, de zadelpasser laten komen. Mijn zadel bleek de oorzaak van zijn gekke gedrag dus nieuw zadel besteld.
Jammer genoeg moet ik 4 weken wachten. Ik ben al iets meer dan 2 weken ver! Heb besloten om niet meer te rijden omwille van de pijn die mijn zadel veroorzaakt. Maar zo lang wachten om niet te rijden... Brrrr dat is lang!
Dus het begon te kriebelen. Met al mijn angst besloten om het toch te doen! Cap op en hup op mijn paard!
Het was zalig! En wat helpt dit ook om mijn band sterker te krijgen en het vertrouwen tussen ons beiden te vergroten!
Ik stap enkel maar werk wel dressuurmatig. Het is leuk om alles zo goed te voelen. En ik leer hem momenteel om achter uit te stappen en zonder zadel gaat het veel gemakkelijker.
Mijn levensles:
- Als je paard gek gedrag vertoont, laat zeker naar je zadel kijken!
- Kruip af en toe (aks je paard dit toe laat) zonder zadel op je paard!
Ben fier op mezelf! Zelfs mijn vriend was oprecht blij voor mij!
Wou dit toch even delen.
En als jullie nog tips hebben voor mij zijn ze welkom! Rijden jullie met longeersingel en dekje of ook zonder?
Bedankt om te lezen!