Wat het beste voor kunnen gaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waar moet ze voor gaan?

Verzorgpony
3 (10%)
Nieuw paard kopen
26 (89%)

Totaal aantal stemmen: 29

immanuela29

Wat het beste voor kunnen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 20:27

Hoi bokkers! :)

Ik weet niet of dit bericht hier goed staat... :o

Mijn vriendin heeft geen bokt, dus voor haar stel ik deze vraag.
Ze heeft van haar ouders eindelijk de mogelijkheid gekregen om een paard te mogen kopen.
Nu is haar verzorgpony te koop waar ze alles mee kan doen, en waar ze ookal een grote band mee heeft opgebouwd, maar is ie wel al 25 jaar en wordt ie dit jaar 26...
En eigenlijk wil ze ook graag wedstrijden starten, maar is ze bang dat als ze een nieuw paardje koopt, dat ze daar geen klik mee zal kunnen starten als met haar verzorgpony.
Wat lijkt jullie het beste om te doen?

Alvast bedankt voor het antwoorden! :D
Laatst bijgewerkt door immanuela29 op 24-03-17 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Re: Waat het beste voor kunnen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:31

Eigen paard kost heeeeeel veel geld. Zowel aanschaf maar vooral het onderhoud.

Daarnaast kost het ook heel veel tijd een eigen paard. Een verzorgpaard is niet jouw verantwoordelijkheid, een eigen paard wel. Dus elke dag erheen, ook als het regent of vriest. Ik zie een hoop meiden rond de puberteit en die zien dat niet zo goed in..
Indien ouders geen verstand hebben van paard zou ik niet adviseren een eigen paard aan te schaffen.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:32

Ik zou voor een nieuw paard gaan. Ik kan begrijpen dat ze veel van haar verzorg pony houd maar daar moet ze rekening houden dat die al oud is en waarschijnlijk wat kwaaltjes heeft en niet intensief getraind zou kunnen worden voor de sport. Een leuke buitenrit pony zou het wel zijn. Maar ook al heeft ze een nieuw paard kan ze zolang haar verzorg pony er nog er altijd nog maar toe gaan.

Ik raad een andere pony kopen echt aan.

Edit: suikemeisje, ze kan kiezen uit een nieuwe pony kopen of haar verzorg pony kopen. Ik denk dat haar ouders de beslissing tot een kopen wel goed overwogen hebben

suikermeisje

Re: Waat het beste voor kunnen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:39

Oh sorry te snel gelezen! :o

Dan idd een nieuw paard of pony.

immanuela29

Re: Wat het beste voor kunnen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 21:06

Haha, ja de ouders hebben idd al goed erover nagedacht of het wel een slim idee is financieel.
Maar het is zo dat de verzorgpony (Nu nog) er nog goed uitziet, en nog springt enzo, maar ze wil dus ook spring wedstrijden en dressuur wedstrijden doen, en af en toe crossen. Maar ze is wel bang dat het omdat hij wat ouder is, dat als ie eens een keer een blessure heeft, dat hij niks meer kan. En dat ze dan gelijk zit met een paard op pensioen. Maar ze heeft zo'n band met hem dat ze hem eigenlijk niet kwijt wil. Maar ze wil ook heel graag verder in de sport.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:25

Kan ze hem niet blijven verzorgen en dan een nieuw paard er bij doen?
Ik zou denk ik rustig kijken naar een ander paard en kijken of het klikt met dat paard, en dan in de tussentijd de verzorgpony lekker verzorgen omdat ik denk dat hij toch niet snel verkocht word omdat hij al wat ouder is.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 21:31

Ze blijft sowieso haar verzorgpony bijrijden totdat ze een paard heeft gevonden :)
Alleen als ze een paard heeft kan ze niet nog haar verzorgpony erbij blijven doen, omdat ze er dan nog wel voor moet betalen...

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:00

Ohh okee zo, dan zou ik toch voor het paard gaan, omdat ze graag de sport in wil en met de 26 jarige pony heb je sneller kans op blessures en je moet daar waarschijnlijk sneller afscheid van nemen :o