Ik zal van start gaan bij het begin: door moeilijkheden met mijn vorige leasepaardje, was ik op zoek naar een andere. Buddy, een toen net 6 jaar geworden ruin, werd me al snel aangeboden en die kans heb ik meteen genomen. Buddy is een geweldig dier: hij heeft een leuk beengebruik, is ontzettend lief in omgang en gewoon een heel fijne pony. Je hoort het al: ik had meteen de verliefdheid te pakken.
De eigenaar vertelde me dat hij nog meer net doorgereden was en dat hij springen duidelijk niet leuk vond en hij het ook gewoon niet kon. Uitdaging aanvaard! Ik ging er dus mee aan de slag.
Na ander half jaar, door verschillende voorvallen, hebben we besloten dat we graag een eigen paard zouden kopen. We zijn dan ook enkele anderen gaan testen, maar met dat ik niet al te groot ben, wou ik dus geen reus. Ik wou eveneens een betrouwbaar dier waarmee zelfs mijn vader zich bezig kon houden (hij gaat er naar toe als ik geen tijd heb door school). Na die enkelen te gaan testen, kwamen we tot de conclusie dat we hem graag zouden overkopen. De eigenaar ging akkoord en sinds 1 februari 2017 ben ik trotse eigenaar van een 7 jarige NRPS pony met de naam Buddy!
Ik ga niet verder zeuren, maar jullie laten meekijken
1. Dit was in september 2015, ik ben hem beginnen rijden in juli 2015.

2. We hadden veel problemen met springen, maar kwamen dit samen te boven!

3. Soms laat hij zich van zijn beste kant fotograferen...

4. En na de winter mocht ik het dressuurzadel van een vriendin even lenen!

5. En het springen ging erop vooruit...

6. Mijn gezicht zegt genoeg

7. Hij blijft me verbazen!

8. Van 90 cm

9. Naar 1m05

10. Echter mocht onze dressuur niet blijven stilstaan en nemen we nu ook meer lessen!

11. en ook in springoutfit moet er gewerkt worden aan die dressuur!

12. Maar het belangrijkste van al: ik laat mijn vriendje nooit mee gaan...

Het moment dat ik met het zwart springzadel begon te rijden, was hij van mij. Hiervoor werd hij ook door anderen gereden, waardoor ik sommige dingen er niet uitgewerkt kreeg en het zadel (bruin) waarmee hij gereden werd, paste ook niet goed op zijn rug. Ik ken mijn werkpunten: minder sterk zijn met mijn handen, hielen uitdrukken, ontspannen en daar werken we samen met mijn lesgeefster op!
Nog en laatste foto, voor al wie niet gelooft dat wij moeilijkheden hadden met het springen... Zie hier: Buddy's fameuze weigeringen!

Bedankt voor jullie bezoekje, en vergeet geen reactie na te laten

Jullie zijn een leuke combi, heel veel plezier gewenst met je vriendje
KLEINE sneakepeek, stiekem topic's openen zonder het tegen mij te zeggen.