Ik heb jullie hulp nodig lieve bokkers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvaCynaretta

Ik heb jullie hulp nodig lieve bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 11:27

Goedemorgen beste bokker(s)

Ik zit in een dilemma met een nieuw paard wat ik op proef heb.

Ik zal het eea uitleggen: na een jaar van struggelingen met m'n vorige paard, het vertrouwen compleet kwijtgeraakt te zijn in zowel mens als dier heb ik haar verkocht.
Dit was een erg moeilijke beslissing aangezien ze mijn eerste eigen paard was.
Afbeelding
Toen ze eenmaal was verkocht kwamen kennissen van mij met een voorstel om hun schimmel merrie te gaan leasen met optie tot koop.
Black Star ( jaja en dat voor een schimmel )
Was een geweldige 10 jarige merrie van Cardento x QuickStar x Nimmerdor, ze had enkel wat bb en B gesprongen en is hooguit eenmaal een blokje om geweest naar buiten.
Eerst 2 weekjes haar uitgeprobeerd en vervolgens besloten om haar te leasen.
Het klikte zo goed dat we binnen 1.5 week onze eerste cross reden!!
Dit terwijl de cross voor haar compleet nieuw was !!
We hebben de cross volledig uitgereden ( op het water na) en zo volgde nog 3 crossen.
Helaas hebben we geconstateerd dat ze een gigantisch gezwel had bij haar rechterlijk wat in eerste instantie goedaardig was, maar later bleek het kwaadaardig, het werd zo erg dat ze gigantisch afviel, haar hele bil was dik en klam en sloot haar darmkanaal af.
We hebben dus moeten besluiten om haar in te laten slapen, ik kan jullie vertellen dat ik denk dat zij mijn once in a lifetime Horse was...
Afbeelding
Afbeelding
Hierna had ik dan ook besloten om al mijn spullen op marktplaats te zetten en niet meer te willen rijden.
Ik was binnen pak hem beet 3 maanden 2 van "mijn" paarden kwijt geraakt en ik was er ziek van...

Toen kwam een vriendin van mij op het idee om langs een fokker/handelaar in de buurt te gaan, zij wist dat hij ook paarden verleasde.
Met wat lood in mijn schoenen ging ik heen...
Hij was erg toegankelijk en praatte over een zwart bonte merrie, ik was sceptisch want ik houd niet zo van bont...

Afbeelding

Eenmaal haar van stal gehaald en ik was om, wat een geweldig en knap dier!
Ze liep over tempo en was erg ril en sensibel, dat vond ik wat minder maar ik dacht; met een dosis rust, liefde en aandacht komt dat goed!
Na 5 keer te hebben proefgereden hebben we Zalady onder de voorwaarde van 6 maanden "lease/proef" meegenomen.
Na twee weken was er al aardig veel verschil te merken en ze werd steeds rustiger.
Mijn doel was dat ze zowel de dressuur als spring en eventing in zou gaan.
Dressuur gaat ons prima af, na 3 keer gestart te zijn zijn we B+7.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het springen is echter het hele punt... ze stopt soms out of the blue, ik weet dat ze hekjes enge dingen etc eng vindt en hier trainen we dan ook op met lessen, clinics, op ander terrein trainen etc.

Afbeelding

Maar ik heb er nu al meerdere malen vies ernaast gelegen omdat ze afzette maar halverwege wegdraaide etc, dit doet ze ook op concours!
Ik heb reuma en na die zo'n val kan ik bijna 2 wekem niet rijden, dit is voor mij onwijs vervelend en uiteraard pijnlijk.
Los laat ze onwijs veel techniek en power zien,
Ook is ze lekker voorwaarts en gaat ze alleen soms wat te vroeg af, we hebben eigenlijk nooit een balk want ze is wel vrij voorzichtig.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is enkel het hele punt dat mijn vertrouwen in haar met het springen foetsie is...
Ik baal er ontzettend van want het is echt mijn moppie, vriendinnetje, m'n alles gewoon!
Ik twijfel dus of zij geschikt is voor wat ik graag wil...
Ik heb haar nog tot mei op proef, wat zouden jullie in mijn situatie doen?
De dressuur echt in gaan en het springen/ de eventing vergeten? Terwijl dit mijn ding is?
Of hier heel hard mee aan de slag gaan en eerst verder in de dressuur?
Of haar terug doen?

Ik weet het echt niet, ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen met jullie mening!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liefs van Zalady en Eva

SARINO

Re: Ik heb jullie hulp nodig lieve bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:35

Hoe oud is het paard?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:18

Dit kan je met elk ander paard ook hebben. Een paard dat nooit weigert of onzeker is bestaat bijna niet, zo zijn er maar weinig. Ik zou als ik jou was gewoon rustig dressuren en af en toe eens een keer springen en kijken hoe het loopt. Waarom zou je zo'n leuk paard opgeven waar je een klik mee hebt, gewoon omdat het springen even niet mee zit? Alles is relatief en wie weet springt ze binnen twee maanden wel een mooi rondje zonder fratsen uit te halen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:25

Het lijkt mij heel lastig met je reuma. Je kan natuurlijk ook van het braafste paard van de wereld vallen maar de kans is minder groot..

Als ik jou was zou ik even niet op concours gaan maar vooral laag springen en aan het vertrouwen werken. Zowel thuis als op ander terrein als dit de mogelijkheid is. En als je de ambitie hebt om wedstrijden te rijden, dit nu alleen met dressuur te doen.

Ik denk dat je met trainen een heel eind komt. Op een hoogte wat voor jou vertrouwd blijft en waarin je haar ook durft te blijven rijden. Dit heeft mij in ieder geval erg geholpen. :j

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:27

Het hangt er een beetje vanaf wat je zou willen bereiken met het paard. Wat wilde je voor je dit paard te rijden kreeg? Als je zou willen springen en crossen dan zou ik misschien verder kijken.
Als het je om het dier gaat en het plezier wat je met dit specifieke paard hebt dan zou ik je adviseren om met goede begeleiding te kijken wat haalbaar is voor jullie in het springen.
En voor aanschaf het paard laten keuren. Zodat je weet of dit paard gezond is en redelijkerwijs ook jouw (sport)verwachtingen fysiek aankan.
Wat doe je als ze niet goed gekeurd wordt?
Dat is ook iets om van te voren over na te denken. Zeker als het een dier betreft waar je al gehecht aan bent.
En zo'n handelaar weet dat natuurlijk ook. Had je voor het leasen al een prijs afgesproken bij eventuele koop? Anders zou ze mogelijk duurder kunnen zijn dan de marktwaarde omdat je dit specifieke paard wilt kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:31

Ik zou ook verder kijken, volgens mij vind je crossen en springen te leuk om dat te laten liggen. Eentje die zo onberekenbaar stopt, dat is gewoon klote en soms moeilijk eruit te krijgen. Er is vast wel een paard te vinden die minder stopperig is.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:37

Joolien schreef:
Ik zou ook verder kijken, volgens mij vind je crossen en springen te leuk om dat te laten liggen. Eentje die zo onberekenbaar stopt, dat is gewoon klote en soms moeilijk eruit te krijgen. Er is vast wel een paard te vinden die minder stopperig is.

Ik ga mee met Joolien, of anders misschien overwegen om ze op training te zetten om te kijken of iemand het gedrag er uit krijgt, maar dan ga je natuurlijk er misschien meer geld in steken zonder dat je weet of je er iets uit krijgt

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:56

Het paard komt mij bekend voor, heb je haar in Radewijk gekocht?

Ontopic:
Volg je hart. Als je zo graag crost en springen ook graag doet, dan moet je of veel tijd in dit paard steken en hopen dat het allemaal goedkomt of je steekt je energie in het vinden van een ander geschikt paard.
Als je graag met dit paard door wil gaan, is het dan een optie om haar tijdelijk professioneel door te laten trainen en daarna met jou met begeleiding? Bedenk wel dat er ook zat andere paarden zijn die misschien beter bij je passen. Je gaf aan dat ze in het begin erg ril was, dit is nu misschien minder, maar zit wel in haar aard. Ik denk dat een rustiger/betrouwbaarder paard beter bij je zou passen.

Thebiglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:17

Ik weet niet hoe lang jij zelf nog zou kunnen springen met die reuma, dus dat is misschien ook nog even een overweging om mee te nemen bij je beslissing. Ik zou gewoon doorgaan met dressuur en thuis kijken wat het met springen wordt. Misschien eerst alleen los springen.

Jos_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:21

Ik ga met LauraO mee. Aan de foto's te zien kan ze heel goed springen. Maar als het zo'n sensibel paard is, is het misschien niet verstandig om met haar verder te gaan. Je geeft zelf al aan, dat je met je reuma erg gevoelig bent voor vallen. Eventueel zou je kunnen vragen of je de leasetermijn kunt verlengen. De eigenaar zou daar wellicht positief over zijn: Je traint het paard immers naar een hoger niveau. Je kunt daarna dan beter beoordelen of je het stopprobleem onder de knie gaat krijgen of niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:26

hoe lang heb je haar nu al?

en ook,wat spring je?(hoe hoog)

is het geen optie om echt heel langzaam op te bouwen?

als je bv (totaal uit de lucht gegrepen),60 zou springen en daar weigert ze soms op,gewoon 40 of zelfs 30 springen.
zo bouwt je paard ook zelfvertrouwen op.
als dat echt gaat met je vingers in de neus(en in haar neus),dan ga je iets hoger.

paarden die weigeren hebben vaak moeite met zelfvertrouwen.
dan neem je best een stap terug en werk je gewoon weken,desnoods maanden aan hun zelfvertrouwen.
eens dat er is kan je wat hoger gaan.

ik zou ook geen paard laten 'schieten' omdat ze onzeker is bij springen.
vooral als ze wel de capaciteiten toont/heeft en de dressuur prima gaat.

dan is het puur een kwestie van tijd nemen,veel tijd als ze dat nodig heeft.

Snooty16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:59

Ts eigenlijk is jouw vraag alleen een vraag die je zelf kunt beantwoorden. Wil je het crossen en springen eventueel opgeven als dat niet lukt voor de klik en het plezier dat je met dit paard hebt. Ik zie ook dat je voordat je met dit paard begon, al je spullen had verkocht en niet meer wilde rijden. Als afscheid van dit paard dan zou betekenen dat je er gewoon mee stopt dan is het antwoord er volgens mij al, want volgens mij hebben jullie verder veel plezier met elkaar, dus doorgaan met dressuur en kijken wat er met het springen gebeurd en de ambities misschien wat aanpassen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:22

Dit is mijn mening:

Paard die zelf onzeker is - heeft een ruiter nodig met veel zelfvertouwen.

Je vermeld ook dat je 2 weken niet kan rijden met een val - dit paard heeft een ruiter nodig dit het gewoon de volgende dag terug kan opnemen en veel bevestiging kan geven.

Als het paard al moeite heeft met hekjes weet ik niet hoe geschikt ze is voor crossen. Natuurlijk kan dit allemaal verbeteren, maar zoals je zelf zeg is je zelfvertrouwen helemaal weg.

Het moet allemaal tof blijven natuurlijk. Als je haar zou houden zou ik tijdelijk een andere ruiter zoeken voor het springen. Of je moet vrede nemen dat je niet echt kan verder gaan met springen/crossen.

Success met de beslissing.

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:12

SARINO schreef:
Hoe oud is het paard?

Ze wordt 13

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:14

Heleennn schreef:
Dit kan je met elk ander paard ook hebben. Een paard dat nooit weigert of onzeker is bestaat bijna niet, zo zijn er maar weinig. Ik zou als ik jou was gewoon rustig dressuren en af en toe eens een keer springen en kijken hoe het loopt. Waarom zou je zo'n leuk paard opgeven waar je een klik mee hebt, gewoon omdat het springen even niet mee zit? Alles is relatief en wie weet springt ze binnen twee maanden wel een mooi rondje zonder fratsen uit te halen.

We hebben al meerdere foutloze parcoursen gesprongen, in de dressuur zit voor mij te weinig uitdaging...
De uitdaging zit het bij mij in het foutloos rondkomen , leuke barage rijden etc.
Dressuur is leuk voor erbij en daarnaast trainen we aardig op niveau, voor in training ; prima maar wedstrijden voel ik me een buiten beentje want het is nooit echt mijn "ding" geweest...
Hoewel we wel mooie punten scoren Maarja..

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:17

Nann__ schreef:
Het lijkt mij heel lastig met je reuma. Je kan natuurlijk ook van het braafste paard van de wereld vallen maar de kans is minder groot..

Als ik jou was zou ik even niet op concours gaan maar vooral laag springen en aan het vertrouwen werken. Zowel thuis als op ander terrein als dit de mogelijkheid is. En als je de ambitie hebt om wedstrijden te rijden, dit nu alleen met dressuur te doen.

Ik denk dat je met trainen een heel eind komt. Op een hoogte wat voor jou vertrouwd blijft en waarin je haar ook durft te blijven rijden. Dit heeft mij in ieder geval erg geholpen. :j

Bedankt!

Op vreemd terrein etc trainen we, qua hoogte springen we gewoon 90-100 cm.
Er staan wat oefenparcoursen gepland en wat BB'tjes.
Puur voor de ervaring.
Ik ben zelf een zekere ruiter maar haar onberekenbaarheid met stoppen is onwijs vervelend!!
Zeker met het vallen en mijn reuma..
Dressuur starten we sowieso mooi officieel door :)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:19

Ligt je passie bij het springen en het crossen. Dan is het misschien hard om te zeggen, maar laat haar gaan.
Wil je toch echt je band houden, die je nu met haar hebt, pas dan eventueel je ambities aan.. Maar uiteindelijk is het een keus die jij moet maken. Dit kan niemand anders voor jou doen.

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:01

swatch schreef:
Het hangt er een beetje vanaf wat je zou willen bereiken met het paard. Wat wilde je voor je dit paard te rijden kreeg? Als je zou willen springen en crossen dan zou ik misschien verder kijken.
Als het je om het dier gaat en het plezier wat je met dit specifieke paard hebt dan zou ik je adviseren om met goede begeleiding te kijken wat haalbaar is voor jullie in het springen.
En voor aanschaf het paard laten keuren. Zodat je weet of dit paard gezond is en redelijkerwijs ook jouw (sport)verwachtingen fysiek aankan.
Wat doe je als ze niet goed gekeurd wordt?
Dat is ook iets om van te voren over na te denken. Zeker als het een dier betreft waar je al gehecht aan bent.
En zo'n handelaar weet dat natuurlijk ook. Had je voor het leasen al een prijs afgesproken bij eventuele koop? Anders zou ze mogelijk duurder kunnen zijn dan de marktwaarde omdat je dit specifieke paard wilt kopen...

Mijn droom was om ooit Z springen te starten, nou kan ik zeggen dat mijn droom ooit ook was om Z dressuur te starten, en dat wil met gemak.
Voor 2017 zou ik al blij zijn als we een goed BB/B parcours rondkomen en een oefencross.
Ze hoeft geen Z te springen, maar de capaciteiten heeft ze wel gewoon dus theoretisch gezien zou het mogelijk moeten zijn, ook is ze goed wendbaar en erg snel en goed te corrigeren/aan te passen.
We hebben afgesproken ( fokker en ik )
Dat ik per maand een X bedrag aan hem betaal en daarnaast zijn de verdere kosten voor mij.
Ze is verplaatst naar de stal van de kennissen van mij ( van de schimmel )
Het X bedrag per maand wordt later van haar prijs afgetrokken, ze is ggk , enkel heeft ze geen papieren ( stamboom zeg maar ) maar ik weet van de dames daar van stal dat de afstamming die hij zegt dat erachter zit klopt.
Ze zou een Special D x Haarlem x Samber x Notaris zijn.
Dit kan ik qua karakter ook wel merken, en uiteraard is op papier niet te rijden.
Het kijkerige is er in het parcours moeilijk uit te krijgen, wel merk ik dat ze steeds relaxter wordt.
Verder zijn mijn kennissen van de stalling beide bevoegd om mij les te geven, dit gebeurt dan ook met regelmaat, zij zijn er beide van overtuigd dat dit paard op dit gebied gewoon veel moet leren en veel moet zien.
Ze zien net als mij een enorme groei vanaf december tot aan nu.

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:04

The_Cat schreef:
Joolien schreef:

Ik ga mee met Joolien, of anders misschien overwegen om ze op training te zetten om te kijken of iemand het gedrag er uit krijgt, maar dan ga je natuurlijk er misschien meer geld in steken zonder dat je weet of je er iets uit krijgt

Bedankt!

Aan de optie om haar in training te zetten heb ik ook gedacht.
Alleen ze is dus onwijs gevoelig, ik ben bang dat ze té hard handig met haar omgaan en dat ze dan over haar Touren raakt..
Ik zou dus echt willen zien hoe ze haar zouden trainen etc, en dit ook wekelijks bij wonen.
Voor nu trainen we mooi door en we zijn veel bezig met de basis, tempo, controle, wendbaarheid, in-uitjes, dubbels en 3 sprongen, en daarnaast de geliefde hekjes

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:08

LauraO schreef:
Het paard komt mij bekend voor, heb je haar in Radewijk gekocht?

Ontopic:
Volg je hart. Als je zo graag crost en springen ook graag doet, dan moet je of veel tijd in dit paard steken en hopen dat het allemaal goedkomt of je steekt je energie in het vinden van een ander geschikt paard.
Als je graag met dit paard door wil gaan, is het dan een optie om haar tijdelijk professioneel door te laten trainen en daarna met jou met begeleiding? Bedenk wel dat er ook zat andere paarden zijn die misschien beter bij je passen. Je gaf aan dat ze in het begin erg ril was, dit is nu misschien minder, maar zit wel in haar aard. Ik denk dat een rustiger/betrouwbaarder paard beter bij je zou passen.

Bedankt!

Nee ze staat al haar hele leven in Groningen :)
Aan die training heb ik ook gedacht maar vanwege haar karakter ben ik bang dat ze slecht zou reageren op eventuele hardhandigheid..
Er zijn vast en zeker veel andere paarden waar ik de klik mee heb, ik stap eigenlijk op ieder paard en rijdt d'r zo mee weg, alleen zij is anders...
Alleen de gedachte al dat ze weer terug gaat zou mijn hart breken, en dat voeld ze!
Ik ben onlangs meerdere paarden gaan kijken, maar geen enkel dier wat zo fijn te rijden is als zij!
Ze heeft gewoon alles, alleen ze stopt af en toe zo naar... en dat is ook echt het hele punt..

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:10

Thebiglion schreef:
Ik weet niet hoe lang jij zelf nog zou kunnen springen met die reuma, dus dat is misschien ook nog even een overweging om mee te nemen bij je beslissing. Ik zou gewoon doorgaan met dressuur en thuis kijken wat het met springen wordt. Misschien eerst alleen los springen.

Ik ben pas 21, ik ga uit van nog wel een tijdje wat het springen betreft :)
Los springen is geen enkel probleem zoals de foto's ook al aangeven.
Daarnaast bereik je niets met los springen dus dat heeft geen nut..

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:16

tengeltje11 schreef:
hoe lang heb je haar nu al?

en ook,wat spring je?(hoe hoog)

is het geen optie om echt heel langzaam op te bouwen?

als je bv (totaal uit de lucht gegrepen),60 zou springen en daar weigert ze soms op,gewoon 40 of zelfs 30 springen.
zo bouwt je paard ook zelfvertrouwen op.
als dat echt gaat met je vingers in de neus(en in haar neus),dan ga je iets hoger.

paarden die weigeren hebben vaak moeite met zelfvertrouwen.
dan neem je best een stap terug en werk je gewoon weken,desnoods maanden aan hun zelfvertrouwen.
eens dat er is kan je wat hoger gaan.

ik zou ook geen paard laten 'schieten' omdat ze onzeker is bij springen.
vooral als ze wel de capaciteiten toont/heeft en de dressuur prima gaat.

dan is het puur een kwestie van tijd nemen,veel tijd als ze dat nodig heeft.

Bedankt!!
Ik heb haar sinds eind november/begin december.
We zijn toen meteen fanatiek begonnen met springen, hebben aardig wat wedstrijdjes gedaan en dat ging op soms wat stopt prima...
Nu heb ik er 5 week terug afgelegen op CC en wilde daarna m'n tweede parcours starten, tijdens het springen ben ik daarna van haar af flauwgevallen en bleek een lichte hersenschudding te hebben, ik denk dat bij haar de schrik er nog meer in zat dan bij mij, maar we hebben ons daarna goed herpakt...
We trainen nu gewoon op 90-100 cm hoogte, thuis en op ander terrein.
Iedereen zegt ook dat ik spijt krijg als ik haar terug doe, onder aan m'n coupons van de dressuur staat altijd dat we een leuke combi zijn en zo verder moeten trainen...
En qua springen hebben we vaak mooie stijlpunten ( als ze niet stopt )
Het is een bijzonder dier en ze gaat me aan het hart..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:18

Ik zou verder trainen... en dan vooral op haar zelfvertrouwen en vertrouwen in jou. Denk dat daar voor een paard wat je maar sinds december rijdt heb je al echt onwijs veel gedaan en bereikt. Zou het springen even rust geven maar wel bezig met rare objecten (schriktraining). Ik denk dat je meer spijt krijgt als je deze merrie weer terug doet en je zoektocht naar het perfecte paard weer moet gaan oppakken.

Je moet ook niet onderschatten hoe bang sommige paarden worden van een ruiter die valt. Zou haar echt wat meer tijd gunnen.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 20-03-17 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:19

Snooty16 schreef:
Ts eigenlijk is jouw vraag alleen een vraag die je zelf kunt beantwoorden. Wil je het crossen en springen eventueel opgeven als dat niet lukt voor de klik en het plezier dat je met dit paard hebt. Ik zie ook dat je voordat je met dit paard begon, al je spullen had verkocht en niet meer wilde rijden. Als afscheid van dit paard dan zou betekenen dat je er gewoon mee stopt dan is het antwoord er volgens mij al, want volgens mij hebben jullie verder veel plezier met elkaar, dus doorgaan met dressuur en kijken wat er met het springen gebeurd en de ambities misschien wat aanpassen.

Bedankt, ja klopt dat is het ook, ik hoor alleen graag meningen van anderen ☺
Ik zou als zij terug gaat heel rustig verder zoeken, dan zou ik echt pas met een jaar of misschien twee een ander paard hebben... of gewoon stoppen inderdaad.
Ik ben wel een spring miep om het zo te zeggen, dressuur gaat ons goed af, puur omdat zij geweldig kan showen en ze straalt dan, dat maakt het voor mij leuk maar dat is dan ook het enige..
Ik moet uitdaging hebben, en dat vind ik voornamelijk in het parcours of de cross..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:22

Het is gewoon geen springpaard. Niet qua bouw en niet qua techniek. Met vrijspringen kiest ze het verkeerde moment en heeft weinig kracht plus een hangend voorbeen. Ze houdt zich ook erg vast boven de sprong.

Lekker gaan dressuren of inruilen op een springpaard. Dat zou ik doen.