Ik heb mijn Shetlander en drachtige D pony van mijn ouders gekregen. Het veulen van de drachtige pony heb ik zelf beleerd en tot het Z gereden. Nu verwacht ze haar eerste veulen. Ik heb nog een fries gereden en een nrps paard. Maar ik wou graag iets van mijzelf. En op de D pony tussen de paarden starten in het Z zag ik ook niet zitten. Dus mijn zoektocht begon. Ik wist niet wat ik wou. Ja iets wat niet de hoofdprijs zou kosten. Veulen? 18 jaar? Tsja het zou kunnen! Ik ging kijken bij een kwpner die volgens zeggen ZZ zwaar had gelopen. Dit trok mij wel aan. Was al 17 maar als die al zzz was geweest kon ik direct in de Z weer beginnen. De tweede keer kijken ging niet goed. Paard ontplofte uit het niets en liep scheef. Naar mijn gevoel een erg zere scheve rug. Daar wou ik niet met vraagtekens aan beginnen + dat het ZZ zwaar nergens op internet was te vinden.
Ik kwam een leuk friesje tegen en heb contact opgezocht. Ik kon langs komen! Volgende dag dat ik zou komen kreeg ik een bericht dat die man hem niet aan mij wou verkopen. Die twenter was niet lief en zou je echt het licht uit de ogen slaan. Ik mocht wel langs komen om een ander te bekijken. Ik kreeg deze foto.

Dus ik ging er heen. En daar stond ze, kende niks. Beukte de man aan de kant en was gewoon niet opgevoed - niks gewend. Maar ze sprak mij erg aan, super draf en zag er lief uit.
Zo gezegd zo gedaan, betaald , stal klaar maken en wachten tot ze kwam.
En daar kwam ze op donderdag avond

Ze mocht lekker naar buiten. Met haar nieuwe vriendin, fayola een 1 jarige merrie. Ze ging er steeds vandoor en was echt super sterk. Ze sleurde je echt mee

Ik ging oefenen met vast zetten. Dat kende ze wel. Ze was wel erg druk en kon niet stil staan, links rechts draaien, pff. Toen lekker gepoetst en begonnen met voorvoetjes tillen. Ze ging hangen en liet zich vallen. Achter wou ik nog niet aan beginnen, eerst voor maar vraag op 'voetje' commando. Ook dekentjes op en af, dit was ook erg spannend. Peesbeschermers voor en springschoenen vond ze wel best, maar aan de achterbenen kon je eerst echt niet aan komen. Steeds schoppen. Ook legde ik de raarste dingen op haar, zoals 2 vlaggen en haar eerste setje

Ook begon ik te vlechten. Dat ik op het krukje stond was wel raar. Erg lange manen heeft ze niet. En dan stond ze zo in de stal

Achterbenen optillen gaat echt steeds beter, heb eerst veel geaaid en achterbenen gepoetst. Dan 1 been, braaaf! Snoepje. Morgen maar weer. En volgende dag 2 voetjes! Super
snoepje en klaar. Volgende dag krabben. Jaaa braaaf meisje! Zodoende ook weer eens beschermers ongedaan. Kuilplastic is niet eng 

Ze leerd zo snel. We hebben zelfs al een balkjes gestapt. Longeer haar rustig aan halster en heb haar eens een singeltje omgedaan.

Ze word al vriendjes met mijn knappe merrie

En ze helpt goed met uitmesten hihi

En die super draf he..

Dinsdag mocht ze voor het eerst naar de smid! Wat was ik zenuwachtig! Maar echt, super braaf! Geweldig

En dan vandaag, we gingen trailer laden oefenen, nou ze vond het het erg gezellig volgens mij. Liep er braaf zonder problemen op

Daarna even spelen met mijn shetties

Mooi meisje
hoop dat ze nog lang bij mij is! Ze mag dit jaar naar de twenter keuring! 
Ben echt heel trots op mijn bijna 2 jarige Zilver. Heb lang niet alle fotos geplaatst. Dit was al super moeilijk
Ze heeft ook al 1 keer een hoofdstel in gehad 
Reactie vinden we leuk