Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Evelien, 15 jaar oud en haflingerfan!
2 jaar geleden kochten we haflinger merrie Anna-Lena, ze was toen 7 jaar en zadelmak,maar meer ook niet. Ze snapte niks van het rijden en zette daarom ook geen enkele stap, mijn moeder moest in het midden staan met een longeer zweep om haar in beweging te krijgen. (niet om te slaan, maar om haar te begeleiden) Ze wist niet hoe ze door een hoek moest lopen en wist niet hoe ze in de galop moest komen. Omdat ik maar 13 jaar was toen, was ik niet ervaren genoeg om haar dit aan te leren, daarom hebben we ervoor gekozen om hier hulp bij te vragen. Hiervoor is ze een weekje naar Pieterburen verhuist om daar door een ervaren iemand gereden te worden, dit pakte fantastisch uit. Ze leert ontzettend snel. Hier een foto van een weekje in Pieterburen.

Toen ze eenmaal weer thuis was zijn we lekker blijven trainen.
Veel mooie momenten meegemaakt :
We gingen samen op kamp

We maakten buitenritten

En we deden mee aan de jaarlijkse keuring van de kvth

In de zomer van 2016, waren we fanatiek aan het trainen voor onze 1e wedstrijd. Ik wou haar uit het land halen om te trainen, maar blijkbaar was het voor de haflingers speelkwartiertje. Ik kwam hier midden in en werd zonder opzet geraakt in mijn rug. Ze hebben me afgevoerd naar het ziekenhuis en na wat onderzoeken , bleek dat mijn milt was gescheurd. Dit werd dus een weekje ziekenhuis.
Toen ik thuis kwam, was het herstellen en 4 maanden niet rijden. Omdat Anna met rijden niet de makkelijkste is, hebben we haar dus vakantie gegeven. Op het moment dat ik weer rustig aan mocht opbouwen, was de winter aangebroken en was onze bak kleddernat, bevroren en niet begaanbaar.
Anna genietend van vakantie en eten

Het is nu maart 2017 en Anna staat op stal bij de kymmelshof, omdat ik het zelf nog best eng vind om op te stappen i.v.m het ongeluk. Ze word hier gereden en verzorgd door een superteam. Zij gaan mij en Anna helpen om het vertrouwen weer terug te krijgen in het rijden.
Anna bij de Kymmelshof

Dit was het dan tot nu toe..
Ik hou jullie op de hoogte!!