Ergens in april ben ik hem voor het eerst gaan rijden, naja rijden.... Rond hobbelen, aangezien het nog niet echt bestond uit rijden. Het was zeker niet een gemakkelijk; ik stap op en rijd weg paard... Nee, daar is heel wat aan de pas gekomen. Ik heb Bon Jovi eerst 4 tot 5 weken mogen rijden onder begeleiding van een goede vriendin die op die stal werkt. Ik reed hem z'n 3 keer per week of ik longeerde. Zodat ik kon zien als ik het een geschikt paard voor mezelf zou vinden of niet. In die tijd heel wat met hem beleefd, maar toch viel mijn hart echt voor hem... Toen heb ik besloten dat ik hem echt wou kopen! Ik heb zeker na de aankoop nog z'n dik 2.5 maand op de stal gestaan waar hij eerst van was om verder te oefenen en hulp te kunnen krijgen. In augustus hebben we hem dan toch echt dichter naar huis gehaald wat toch wel erg wennen was.... Hij was zo onrustig, ik maakte een beste klap in het zand en ik vond het maar niks. Durfde niet meer, vond het niet meer leuk. Na een hele tijd om pielen en rustig aan doen zijn we weer aangekomen in de tijd dat we er weer voor gaan! Nu z'n maand loopt hij weer z'n 4 keer per week, het is natuurlijk een puber dus het gaat natuurlijk niet altijd zoals we willen..... Maar, hij verbetert, hij houd de rust en het allerbelangrijkste; we hebben plezier & vertrouwen elkaar meer! 
Ik heb genoeg gepraat, ook lang niet alles getypt, tijd voor foto's van het afgelopen jaar!
De allereerste foto samen + de eerste keer dat ik hem heb gereden!

en vanaf hier even een sprong naar augustus!

We zijn in oktokber ook naar een fotomeeting geweest, hele ervaring en was voor ons beide erg spannend!

Hebben ook een hele tijd geen foto's gemaakt, maar het moest natuurlijk wel weer eventjes!

De winter kwam er natuurlijk ook nog aan....

Wat je misschien al is opgevallen, er zijn geen rijfoto's gemaakt een heel jaar. Met reden, dat hij met z'n hoofd letterlijk in de wolken liep en het niet fijn ging heb ik nooit foto's laten maken. Inmiddels heb ik een nieuw zadel, tandarts is geweest en de osteopaat is geweest waar hij eind deze maand nog een laatste vervolgbehandeling van heeft. We hebben inmiddels weer les, pakken het rustig op en ik weet dat het nog lang niet is waar we moeten zijn! Een goede vriendin van mij ( die me vorig jaar ook hielp en hem ook reed) rijd hem nu ook bij voor het springen. Ze hebben gisteren hun eerste spring les gehad, voor Bon Jovi ook zijn eerste keer springen onder het zadel

Dit was zowat wel ons jaar overzicht, hopen op een mooi jaar waar we nieuwe dingen in kunnen beleven en samen verder gaan komen!

en zo nejes opgelost!!