De genoemde buurman woont een paar kilometer op. De paardjes zijn oudjes en waren een tijd niet bereden, dus we deden het rustig aan in stap.
"We" is een Nederlandse vriendin die in Oostenrijk woont en voor mijn verjaardag hierheen was gekomen voor een week, en ik.
De foto´s zijn (vorige week) deels door de vriendin met haar telefoon en deels door mij met camera genomen.
Hier ben ik op Júpiter (23) nog niet zo ver van huis. Even naar vriendin toegekeerd om te poseren.

Hier zijn we halverwege. Hoofd van Júpiter genomen door vriendin vanaf Olímpio.

En het hoofd van Olímpio genomen door mij vanaf Júpiter.

Hier waren we bij de buurman die een flink terrein om het huis heeft waar ze konden grazen. Wij genoten ondertussen binnen van een glaasje rosé

Toen ze de benen namen omdat ze dachten dat ik ze ging vangen (ik wilde alleen foto´s van dichterbij nemen) kon ik nog net deze foto van Olímpio, die in volle galop voorbij schoot, nemen.

Ze galoppeerden door naar achter het huis en daar was nog niet alle omheining gedaan en zo kwamen ze op het terrein van zijn buurman. Op een gegeven moment kwam Júpiter weer terug en zat Olímpio nog aan de verkeerde kant van de omheining die er wel was! Hij snapte niet dat hij terug kon naar waar geen omheining was, hij wilde natuurlijk gewoon achter Júpiter aan. Grote paniek. Olímpio ploegde even door de groententuin, maar gelukkig was daar nog niks opgekomen, ik denk dat er aardappels in de grond zaten en werkte zich onhandig over een rol schapengaas die hij op het laatste moment pas zag. Gelukkig ging het goed.
Vriendin heeft Júpiter kunnen pakken en door die weer terug te leiden waar geen omheining meer was en daar kon ik Olímpio pakken. Daar het nogal warm was die dag (28 graden!) waren ze meteen volop bezweet.
We besloten maar op te stappen om ze weer droog te stappen op weg naar huis.
Na het opzadelen nog even geposeerd met Júpiter en de gastheer.

Op weg.

Onderweg naar huis trokken we belangstelling van een groepje geiten.

Onderweg nog deze foto genomen vanaf Júpiter.

Vriendin op Olímpio.
Ik ben jaloers, haha