Instructieweek manege Poelenburgh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loeka_Polly

Instructieweek manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:35

Hallo allemaal!

Wij zaten er aan te denken om komende zomer op instructiekamp te gaan op manege Poelenburgh.

Nu vroegen we ons af wat de gemiddelde leeftijd is in de normale (niet 16-21 jarige) instructie week,
Wat het niveau is,
Wat je allemaal gaat doen die week,
Hoe de paarden en de ponys zijn,
of je de hele week op dezelfde pony / paard rijdt,
En verdere algemene/leuke informatie en ervaringen ;)

Wij zijn zelf 17 en 18 jaar, dus we zijn benieuwd!

groetjes,

Loeka en Chantal

Sanne_com

Re: Instructieweek manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:06

Ik ben een paar jaar geleden gegaan, en de gemiddelde leeftijd licht inderdaad wel wat lager. Maar ik ben met een goede vriendin gegaan en hebben eigenlijk altijd zo veel lol gehad dat de leeftijden om ons heen niet echt uit maakte.

Ik kan het zeker aanraden! (Wij zijn er over aan het denken om nog een keer te gaan, al worden we wel heel oud :P)

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 09:53

Sanne_com schreef:
Ik ben een paar jaar geleden gegaan, en de gemiddelde leeftijd licht inderdaad wel wat lager. Maar ik ben met een goede vriendin gegaan en hebben eigenlijk altijd zo veel lol gehad dat de leeftijden om ons heen niet echt uit maakte.

Ik kan het zeker aanraden! (Wij zijn er over aan het denken om nog een keer te gaan, al worden we wel heel oud :P)

Bedankt!! Weet je ook iets meer over het programma?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:59

Loeka_Polly schreef:
Sanne_com schreef:

Bedankt!! Weet je ook iets meer over het programma?

Wat wil je presies weten?
(Ben er meerdere keren, stuk of 4-5 keer geweest maar is wel 2 jaar geleden)

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 20:31

[quote/] Wat wil je presies weten?
(Ben er meerdere keren, stuk of 4-5 keer geweest maar is wel 2 jaar geleden)[/quote]

ik was benieuwd wat je allemaal gaat doen en hoe het niveau van de lessen is?
Hoe veel hebben jullie gereden en hoeveel daarvan ongeveer springen, dressuur en buitenritten? geen exacte aantallen natuurlijk maar een beetje een beeld ;)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:02

Loeka_Polly schreef:

Hoe veel hebben jullie gereden en hoeveel daarvan ongeveer springen, dressuur en buitenritten? geen exacte aantallen natuurlijk maar een beetje een beeld ;)[/quote]

Que rijden rij je zoiezo 2 keer per dag (behalve 1ste dag) en dit kan dan of dressuur of springen of buiten zijn, als is het niet enorm veel buiten het is vooral veel trainen. Hoevaak wat hangt er van af wat je wilt, je hebt zoiezo elke dag 1 dressuur les. Maar als je meer focused op springen ga je vaak 1x springen per dag (als je dressuur en aangeeft wel een keer te willen springen is dat ook helemaal geen probleem). Naar buiten is afhankelijk van wat iedereen wil eigenlijk. Maar er wordt zeker niet zo veel buiengereden als in de pony kampen.

Niveau wordt ingedeeld naar eigen ervaring, dus de betere ruiters in een betere groep enz. De groepen zijn max 5 over het algemeen soms zelfs minder (ik heb bijvoorbeeld een week lang een keer, wel in een rustige week, met 2 gereden). De lessen worden ook vaak opgenomen waarna je het dan nakijkt met de hele groep, en je krijgt wat theorie.

Qua doen is het echt meer trainingskamp, tuurlijk is het enorm gezellig en ga je leuke dingen doen. Maar je gaat niet voetballen/pimp je pony/andere spelletjes/ect. doen. (vaak kan je wel met de ponykampers meedoen).

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 09:18

Sanne_com schreef:
Loeka_Polly schreef:

Hoe veel hebben jullie gereden en hoeveel daarvan ongeveer springen, dressuur en buitenritten? geen exacte aantallen natuurlijk maar een beetje een beeld ;)

Que rijden rij je zoiezo 2 keer per dag (behalve 1ste dag) en dit kan dan of dressuur of springen of buiten zijn, als is het niet enorm veel buiten het is vooral veel trainen. Hoevaak wat hangt er van af wat je wilt, je hebt zoiezo elke dag 1 dressuur les. Maar als je meer focused op springen ga je vaak 1x springen per dag (als je dressuur en aangeeft wel een keer te willen springen is dat ook helemaal geen probleem). Naar buiten is afhankelijk van wat iedereen wil eigenlijk. Maar er wordt zeker niet zo veel buiengereden als in de pony kampen.

Niveau wordt ingedeeld naar eigen ervaring, dus de betere ruiters in een betere groep enz. De groepen zijn max 5 over het algemeen soms zelfs minder (ik heb bijvoorbeeld een week lang een keer, wel in een rustige week, met 2 gereden). De lessen worden ook vaak opgenomen waarna je het dan nakijkt met de hele groep, en je krijgt wat theorie.

Qua doen is het echt meer trainingskamp, tuurlijk is het enorm gezellig en ga je leuke dingen doen. Maar je gaat niet voetballen/pimp je pony/andere spelletjes/ect. doen. (vaak kan je wel met de ponykampers meedoen).[/quote]

Super bedankt! Wij hebben besloten dat we toch in de 2e 16+ week gaan. We zijn heel benieuwd het klinkt iig erg leuk!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:24

ik ben in 2014 op ponykamp geweest bij manege poelenburgh, wat ik weet van de instructieweek is dat die mensen van het instructiekamp konden kiezen tussen dressuur en springen, hun gingen net zoals het ponykamp 1x een bosrit en 1x een strandrit doen. Ik vond de lessen van het ponykamp niet super, maar weet dus niet hoe het bij het instructiekamp is

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 09:32

hanneke32xx schreef:
ik ben in 2014 op ponykamp geweest bij manege poelenburgh, wat ik weet van de instructieweek is dat die mensen van het instructiekamp konden kiezen tussen dressuur en springen, hun gingen net zoals het ponykamp 1x een bosrit en 1x een strandrit doen. Ik vond de lessen van het ponykamp niet super, maar weet dus niet hoe het bij het instructiekamp is

Lag dat aan de instructrices? of was de les in het algemeen?
Zit je de hele week op hetzelfde paard /pony?

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:37

Loeka_Polly schreef:
hanneke32xx schreef:

Lag dat aan de instructrices? of was de les in het algemeen?
Zit je de hele week op hetzelfde paard /pony?

Nee zowel ponykamp als instructieweek rijdt niet de hele week op dezefde pony. Het lag bij mij aan de grote groepen (8-12 in de les) en de instructie is was heel oppervlakkig vond ik. (Ze benoemden alleen de dingen die je moest doen en kleine tips en complimenten. Beetje lastig uit te leggen) het was een beetje een standaard manege les vond ik.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:10

Qua rijden op verschillende paarden, ik heb eigenlijk altijd op dezelfde gereden. Als je aangeef dat je dat fijn vind kan er vaak wel wat geregeld worden :D

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 17:46

super bedankt allebei!
Sanne_com, wat vond jij van de les kwaliteit? heb jij dat ook zo ervaren?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:05

Loeka_Polly schreef:
super bedankt allebei!
Sanne_com, wat vond jij van de les kwaliteit? heb jij dat ook zo ervaren?

Totaal niet, ik heb enorm veel geleerd van de lessen.
Maar heb inderdaad wel het grote verschil gezien tussen instructie week lessen en pony kamp lessen (die week is veel meer gefocussed op spelletjes en jongere kinderen. Instructie is een geel stuk serieuzer (nog steeds enorm leuk en gezellig!))

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:06

volgens mij is hier al eens eerder een topic over geweest.
Heb hier al eerder wat over gelezen.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:17

Ik zit ook een beetje te kijken om dit jaar te gaan met mijn (verzorg) paardje. Op welk niveau zijn de lessen? Mijn vriendje moet nog veel leren maar tegen die tijd zitten we rond de B/L en met wedstrijdambitie, is dat dan op een leuk niveau daarvoor? Het is bij mij dan voornamelijk het paard die veel moet leren, ik wil graag wat extra leren en zit rond L/M niveau en als combinatie moeten we nog heel wat.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:14

Deni11 schreef:
Ik zit ook een beetje te kijken om dit jaar te gaan met mijn (verzorg) paardje. Op welk niveau zijn de lessen? Mijn vriendje moet nog veel leren maar tegen die tijd zitten we rond de B/L en met wedstrijdambitie, is dat dan op een leuk niveau daarvoor? Het is bij mij dan voornamelijk het paard die veel moet leren, ik wil graag wat extra leren en zit rond L/M niveau en als combinatie moeten we nog heel wat.

Ik heb meerdere keren gehad dat er een lesgroep rond L/M niveau was!