Mijn paard, the Destroyer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn paard, the Destroyer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:48

In het deken-fototopic kwamen geniale foto's voorbij van paarden en hun gesloopte dekens. :')
Ik vroeg me dus ineens af wat paarden nog meer allemaal weten te slopen, liefst natuurlijk met foto's! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-17 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Mijn paard, The Destroyer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:50

Terror hier sloopt alles, palen, draad, emmers, hooizakken... Eigenlijk alles waarmee je haar alleen laat :x :roll:

Anoniem

Re: Mijn paard, the Destroyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:56

Helaas heb ik twee Shetlanders die de speciale gave hebben om altijd in het weitje te staan waar je ze vijf minuten geleden toch echt niet neer hebt gezet. Maar goed, dat levert minder spectaculaire foto's op dan zo'n aan flarden gescheurd dek. 8-)

Ayasha
Blogger

Re: Mijn paard, the Destroyer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:26

Oh madam kiest ook bij wie ze gaat staan, inmiddels kan ze dat ook zonder de draad te slopen. Spaart me een hoop werk en ik jaag me er niet meer in op :') ze lijkt overal te passen dus ze veroorzaakt geen onrust. :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:37

Hier drie ruinen en één merrie, mijn ene ruin is echt een sloper. Als je niet oplet gaat hij ervandoor met jassen, tassen mét inhoud, opent deuren en verwoest zadelkamers... scheurt dekjes uit elkaar :') Niks is veilig voor hem :))

Van de meeste puinhopen trek 'k wel geen foto's :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:41

Geen foto's helaas maar mijn tinker is echt the Destroyer of Worlds. Een beknopt (en zeker niet volledig) overzicht:
- 2 trailers (total loss)
- kruiwagens
- halster en touwen
- weidehekken
- staldeuren
- genoeg stroomlint om minimaal één keer rond de aarde te gaan
- een zadel
- mijn middenvoetsbeentjes & rechterduim
- meer dekens dan op twee handen te tellen
- voeremmers/hooiruiven/hooinetten
- een groot aantal ritssluitingen

En vast nog wel meer maar dat heb ik mentaal geblokt.

Mijn luso daarentegen sloopt bijna nooit. Die vind het alleen leuk om dingetjes met klittenband los te trekken maar doet dat gelukkig met beleid.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:34

Afbeelding

Lief paard!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:37

Op mijn werk hangen we altijd de nieuwsbrieven en rekeningen aan de staldeuren. Een van de paarden had de rekening in stukken gescheurd, hij stond er heel trots naar te kijken :')

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:41

Oh ik heb zeker een orginele. Helaas ook zonder foto.. de koetsierstoel is vulling uitgegeten door mijn lieve fjordenkruising. Niet echt op gegeten maar het zat zeker niet meer in de stoel
Ja de koets stond op een klein stukje wei waar we de paarden ook wel is een uurtje lieten grazen.
Maar dit monster past er zeker tussen want er volgt meer:
Halsters
Touwen doorkauwen
Weidepalen door midden schuren
Een heel stuk omheining icl palen eruit
Ritsen klittenband en veters
In haar zadel staan een paar tanden

Verder gelukkig het liefste paard wat er bestaat dus ik vergeef haar alles

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:59

Ik heb nooit een fototoestel bij de hand. Maar als ik het wel had gehad dan had ik nog tig foto's zoals die van Thirza kunnen plaatsen :D
Ik heb dit jaar al een kapitaal uitgegeven aan de reparatie van dekens en uiteindelijk mijn paarden maar apart gezet.

Verder is bij mij de voerton gesloopt. Deksel heeft ie eraf gedraaid en daar is hij met zijn voeten vol op gaan staan.
Afgelopen weekend rukte meneer zich los en ging als een gek door de bak rennen waarbij nog een weipaal gesloopt werd.

En dan in aansluiting op wat rider zegt...
mijn grote teen (zowel links als rechts) is ook al een paar keer ontzettend de dupe geweest....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:22

Mijn tand, mijn pink en mijn rijlaars. De flexibele voeremmers.
De neusriem van mijn hoofstel door over het sierhek bij de oprit te hangen. Bleef aan zo'n puntje hangen.
Halsters, minstens 2 per jaar. Ik durf geen leren halsters meer te kopen. te dure hobby.
Dekens aan de lopende band. Soms iedere week iets repareren of zelfs andere sluitingen er op moeten zetten. De staartflap is er bij alle dekens al eens af geweest. De hals van mijn deken heb ik de complete voering moeten vernieuwen en een andere soort sluiting op moeten zetten.
De mestboy. De fitness bal.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:38

Scum schreef:
Ik heb nooit een fototoestel bij de hand. Maar als ik het wel had gehad dan had ik nog tig foto's zoals die van Thirza kunnen plaatsen :D
Ik heb dit jaar al een kapitaal uitgegeven aan de reparatie van dekens en uiteindelijk mijn paarden maar apart gezet.

Verder is bij mij de voerton gesloopt. Deksel heeft ie eraf gedraaid en daar is hij met zijn voeten vol op gaan staan.
Afgelopen weekend rukte meneer zich los en ging als een gek door de bak rennen waarbij nog een weipaal gesloopt werd.

En dan in aansluiting op wat rider zegt...
mijn grote teen (zowel links als rechts) is ook al een paar keer ontzettend de dupe geweest....

:')

Heel erg vermakelijk topic, bij ons sloopte hij alleen het gaas zodra er meer eten aan de andere kant van de afrastering staat dan in de weide. Nu een ander paard en die sloopt gelukkig niets :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:41

Dekens.... :Y)

Slachtoffer
Afbeelding

Slachtveld
Afbeelding

Alsof het gesneeuwd had...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:50

Ze doen het zelf, dus geen dekens meer doen scheelt klauwen met geld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:51

uh... Uni sloopt graag zichzelf :')

Maar ook verder alles wat er in de buurt komt... als voorbeeld...

Afbeelding

Dit was zijn waterbak nadat hij er even mee alleen gelaten was op het land, toen de automatische drinkbaken vervangen werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:54

Paarden slopen niet maar verkennen de wereld met hun mond.
Dat er onderweg wat sneuvelt is duidelijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:56

Morganlefay schreef:

Die van mij doet dit ook met zijn benen... en kont :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:57

Hahahah! Precies zo zag het er bij ons ook uit toen :D
En dat ene strookje deken wat ze nog wel om hebben daar staan ze dan heel schattig mee te kijken.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:58

Die van mij sloopt vooral dingen van andere tegenwoordig :Y) Ik weet zelf hoe goed ik spullen zo ver mogelijk van hem vandaan moet opbergen. Ook door schade en schande wijs geworden trouwens :+

Eerste keer dat ik mijn dekje te dichtbij hing was deze gelijk klaar voor de prullenbak. Menneer gaat er echt opstaan en trekt met zijn tanden de gaten erin...
Daarna heeft ie een paar peeskappen door de tralies heen te pakken gekregen en eigenhandig het klittenband en elastiek verwijderd.

Vvervolgens heb ik heb echt alle stalgenootjes heel duidelijk gewaarschuwd voortaan dat je niets in zijn buurt kan ophangen/neerleggen.

Tot een paar weken na mijn waarschuwing(en) een stalgenoot achteloos een deken over het rek voor mijn pony zijn stal hing.
Deze is vervolgens vakkundig versnipperd door meneer(deken lag in 10 tallen stukken en de vulling zat tegen het plafon).
Ik vond 3 dagen later nog de dekbed vulling van de 400 grams deken terug onder het stro :')
Zelfde stalgenootje haar wollen deken is er zo ook aangegaan.
Stalgenoot in kwestie vond mijn lege dekenstang voor stal wel handig om haar zooi op te bergen, Daar is ze mee gestopt na vele waarschuwingen en 3 dekens en een dekje }:0 (nee het licht had deze dame niet uitgevonden)

Halsters van paddock genootjes moeten ook echt af, daar gaat ie aan lopen sjorren. (in de wei maak het dan weer niet uit, daar is 1 ding aller belangrijkste, gras :+
Hij heeft regelmatig borstels leeg geplukt.

Sloopt gemiddeld 2 emmers/bakken per maand en voor de rest kan ik alles gelukkig ver uit zijn buurt houden. Al stond meneer vorige week toevallig met zijn hoofdstel tussen zijn tanden omdat ie zich dat los heeft weten te maken van de poetspaal en toen net aan bij het hoofdstel kon.

Maar verder hou ik wel van dat dier hoor, zolang ik zelf maar voorzichtig ben waar ik wat neerleg/ophang :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:00

c_alsemgeest schreef:
Morganlefay schreef:

Die van mij doet dit ook met zijn benen... en kont :')

Mijn Tink onderzoekt ook graag de wereld met zijn kont. :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:03

Ook met hun voorbenen. Nouja, hij heeft niks gesloopt maar leuk is anders.. Ik ging gisteren de wei uitmesten en de kruiwagen was dus al vol met mest. Ik was er 5 meter bij vandaan. Komt meneer eerst een kuffel bij me halen. Daarna loopt hij rechtstreeks naar de voorkant van de kruiwagen. Daar zat het wiel met zo'n beugel er omheen. Hij plaatst zijn voorvoet op de beugel en duwt de hele kruiwagen met mest om }:)
Kijkt me vervolgens heel trots aan, draait zich om en wandelt weg. Alsof hij het express deed?!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:07

rider schreef:
Mijn Tink onderzoekt ook graag de wereld met zijn kont. :')

jaja... zo heeft Uni een keer de auto waar de jury in zat onderworpen aan een zeer grondig onderzoek :j

Maar hij is sowieso erg speels, pakt altijd van alles maar ook met andere paarden loopt die altijd te spelen. Het is gewoon een erg vrolijke frits :')
En lomp... heeeeel erg lomp... daardoor verwond hij zichzelf ook weleens... bijvoorbeeld als die lekker aan het rennen is met zijn kop tussen zijn benen samen met zijn matties en vergeet dat het weiland ergens op houdt en er een hek aan komt :+ Terwijl de matties wel op de rem gingen...

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:09

Telt complete schuilstal ook? En de hufter trots kijken.. :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:22

Elke zomer gaan de vliegen/zomerdekens eraan
Afbeelding

Onze oudere ruin hadden we op stal. Toen we sochtends kwamen lag de bovendeur op de grond en waren 2 planken aan het dak eraf en meerdere planken uit de achterwand. Hij staat nu 24/7 op de wei :P

Mijn bonte pakt alles wat binnen bereik staat en trekt het de stal in. Dan wordt het professioneel vertrapt, verscheurd en versmeerd :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:04

En vergeet dan de vliegenmaskers ook niet. Die kun je zelf af doen, of je vriendje doet ze voor je af. Dat is niet genoeg, er moeten reepjes van gemaakt worden!

En het ultime speeltje: de drinkbakvoetbal :) Met een lege drinkbak kun heel fijn voetballen. Dat zo;n ding 100 Euro kost maakt niks uit. De baas betaalt wel weer een nieuwe.