Ik heb het er moeilijk mee (dode vader)...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

Ik heb het er moeilijk mee (dode vader)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:51

Ik heb al een soort van andere topic hierover waarin ik meedeelde dat mijn vader was overleden. Ik hoop dat deze topic niet 'hetzelfde' wordt gevonden en wil het graag appart van die andere topic doen.
-
Ik vertel dit allemaal aan jullie omdat ik het fijn vind op de een of andere manier, jullie kennen mij niet en ik ken jullie niet. En over berichten op mijn privéleven reageren jullie altijd lief en open.
-
Ik heb niet heel veel gehuild dit komt omdat het niet altijd heel gezellig was. Vroeger was alles wel leuk hij was een echte vader voor me, toen Bo en mn vader nog samenwoonde voelde Bo meer als een ouder voor mij. Bo is bij hem weggegaan omdat hij een beetje 'raar' werd. Heel soms kreeg hij woedeaanvallen uit het niks en begon me te slaan. Dokters dachten aan een hersenboeding maar dit was niet het geval, de oorzaak hiervan is niet gevonden. Ik voelde me niet meer op me gemak bij hem en was blij als ik bij hem weg was (naar Bo). Natuurlijk was hij wel gwn mn vader, hij zei dat ik me kamer op moest ruimen, maakte eten, ik kon met hem lachen, etc. Maar soms sloeg hij om. Dit gebeurde ongeveer 1-2x per maand. Ik heb heel erg spijt dat ik die tijd tegen niemand heb verteld dat mn vader zo raar deed. Niet aan vrienden, leraren en zelfs niet aan Bo... Het is trouwens ook niks voor hem om boos te worden en klappen uit de delen. Mensen ken(de) hem als een super lieve man.
Paar voorbeelden van zn 'aanvallen':
-
Ik kom thuis van school
:
Ik: ''Hoi pap!''
Pap: ''WAT HEB JE NOU WEER GEDAAN?!!''
ik: ???
Pap: ''DAT WEET JE WEL!''
*klap tegen wang en schop tegen me benen*
En hij zegt nog wat boze dingen die ik niet kon verstaan.
-
Ik ben thuis van school en kijk een serie.
*Pap komt binnen*
Pap: '''Wat doe jij nou?!''
Ik: ''Ik kijk een serie, wil je meekijken (hier zegt hij normaal op: ja hoor een klein stukje ben wel benieuwd waar je naar kijkt).
Pap: ''BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN?!"
Ik: ???
*Slaat me waardoor ik een bloedneus krijg en moet huilen*
En dan komt hij een kwartier later binnen en snapt hij niet wat er gebeurt is en kijkt de serie mee.

Ik heb uiteindelijk overwogen om het aan mn vriendin te vertellen en zij zij dat ik het aan Bo moest vertellen waar ik tot de dag van vandaag nog steeds geen spijt van heb.
Maar ik hoop dat jullie het nu beter snappen...

finnens

Re: Ik heb het er moeilijk mee (dode vader)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:07

Wat naar dat je dat mee heb moeten maken :( Ik hoop dat je ernu beter met iemand over kan praten, dat lucht op.

Probeer de fijne herinneringen vast te houden en te koesteren! Want die zijn er vast genoeg geweest.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:18

Wat goed van je dat je dit op durft te schrijven!

Hier helaas herkenbare situaties toen mijn moeder er nog was. Heb je professionele hulp gezocht?

Bij mij zat t zo diep, dat ik pas een half jaar geleden t aangedurfd heb om therapieën te gaan volgen. ;( Was zelf depressief geworden en heb PTSS, blijf goed voor jezelf zorgen en praat of schrijf erover!!

Bij deze geef ik je een virtuele knuffel :(:)

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 14:28

EllisL schreef:
Wat goed van je dat je dit op durft te schrijven!

Hier helaas herkenbare situaties toen mijn moeder er nog was. Heb je professionele hulp gezocht?

Bij mij zat t zo diep, dat ik pas een half jaar geleden t aangedurfd heb om therapieën te gaan volgen. ;( Was zelf depressief geworden en heb PTSS, blijf goed voor jezelf zorgen en praat of schrijf erover!!

Bij deze geef ik je een virtuele knuffel :(:)

Het is wel als ik aan hem terugdenk dat zn aanvallen meten naar boven komen. Heb helaas zo niet hele goede herinneringen aan hem... Alleen als ik diep graaf

EllisL

Re: Ik heb het er moeilijk mee (dode vader)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:31

Pfoe ja dat snap ik! Dat was bij mij in het begin ook, maar bij mij verwaterde dat gelukkig. Ik hoop dat dat bij jou ook zo gaat zijn