De -onia's in actie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

De -onia's in actie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 12:47

Mijn twee -onia's hadden er echt even zin in vandaag dus ze hebben beide hun springveren onder hun hoeven geklikt en hup, daar gingen ze!

-onia 1 is Ver-onia, de tweejarige dochter van -onia 2 :D . Veronia is mijn eerste zelfgefokte paard en ik ben zo ontzettend trots op het resultaat dat jullie haar vast wel al kennen van mijn eerdere topics :+ . Veronia is nu ongeveer 1.62 groot en is een nakomeling van de Groninger hengst Macho Polo, die inmiddels zelf is verhuisd naar Amerika.

Gisteren heeft ze een "kleine" metamorfose ondergaan. Ik heb namelijk haar lange blonde lokken gekortwiekt. Dit omdat ze onderaan steeds dunner begonnen te worden. De eerste knip deed het meeste pijn, maar eigenlijk vind ik haar dit ook wel heel stoer staan.

Zo was het eerst (kleine noot: op deze foto was ze nog mager omdat ze lang tijd nodig heeft gehad om bij te komen van een spoelwormbesmetting die ze helaas heeft gehad):
Afbeelding

En zo is ze nu!
Afbeelding

-onia 2 is ook een bekende voor veel van jullie denk ik, namelijk Wain-onia. Zoals gezegd is ze de moeder van Veronia en daarnaast ook alweer 14 jaar (vanaf haar geboorte) mijn allerbeste vriendin. Wainonia is een KWPN-merrie van 1.61 waarmee ik ook onder het zadel actief bezig ben. Onze bezigheden houden we bij in onze eigen blog (zie mijn onderschrift).

Nu genoeg gekletst, die springveren eronder en showtime :D

Afbeelding

wapperbenen
Afbeelding

Afbeelding

Leuk contrast.. Veronia die een "heel gevaarlijk paardje" speelt en moeder die denkt "jaja, whatever, je doet me toch niks":
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het anker wordt uitgegooid hier:
Afbeelding

En we staan stil!
Afbeelding

Ze kunnen ook wel gewoon lief zijn hoor samen :j

Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: De -onia's in actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:34

Aaah die laatste foto! Ik vind dat je guppie nou een stuk ouder lijkt met haar grote paarden kapsel!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 16:07

Dank je wel! Het is wel echt even wennen nog. Elke keer als ik haar zie even zo'n momentje, maar dat komt wel goed. Ze lijkt er zelf wel content mee :). Ik ben vooral blij dat ze weer wat beter op gewicht komt, dat was een hele kluif.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:25

Ze is lekker opgeknapt zeg, ben benieuwd hoe ze er straks uit ziet in een lekker zomer vachtje!

Komt ook steeds meer in proportie als. De sport coupe staat haar goed :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 09:27

Dank je Anouk! Ze zijn flink aan het verharen allemaal, dus de zomervacht zal wel niet zo lang meer op zich laten wachten. Ik hoop wel dat ze nog een paar cm doorgroeit. Volgens de curve zou ze rond de 1.66-1.68 moeten gaan worden en dat zou een hele mooie maat zijn.