Transformatie van Donner

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Transformatie van Donner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 19:35

Hoihoi,

Sommige van jullie kennen Donner en mij misschien al wel. Ik rijd hem sinds 28 december 2015. We hebben een best lastige start gehad aangezien ik andere soort pony's gewend was en hij mij enorm aan het uittesten was. Maar ik ben zo enorm trots op wat we nu al hebben bereikt dat ik het toch eventjes wil laten zien!

Voor wie Donner nog niet kent. Hij is een Welsh x Welsh cob van 155 cm. Heeft al eens M1 gelopen en ik heb nu 3 wedstrijden in de B gereden wat steeds beter gaat. Hebben nu 4 winstpunten en trainen lekker door :)

We hadden in februari onze 3e officiële wedstrijd en daarbij zijn we eerste geworden met 209 punten en 5e met 194,5 punten! Ik was enorm trots en blij toen ik de punten zag!

De vergelijkingen zijn van maart 2016 en februari 2017 onze laatste wedstrijd Sorry voor de wazige foto's

Stap
Afbeelding
Afbeelding

Draf
Afbeelding
Afbeelding

Galop
Afbeelding
Afbeelding

Puntjes waar ik zeker aan wil werken en ook al meer op let tijdens de training
* Handen rechtop houden
* Tenen naar binnen draaien
* Hakken uitdrukken
* Benen lang houden (ik wil proberen om mijn beugels een gaatje langer te maken aangezien ik mijn knieën over de wrongen heb liggen soms)

Tips mogen altijd, maar veel punten weet ik al. Hebben ook iedere week les en af en toe nog extra prive les _/-\o_

MerleSimone

Re: Transformatie van Donner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:39

Wat een gaaf dier! Jullie passen ook mooi bij elkaar zo, fijn om naar te kijken!

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:00

Zo, mijn complimenten! Dat ziet er veel beter uit. :))

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 20:06

MerleSimone schreef:
Wat een gaaf dier! Jullie passen ook mooi bij elkaar zo, fijn om naar te kijken!

Gaaf is hij zeker! Dankjewel, enorm leuk om te horen ^^

assileM schreef:
Zo, mijn complimenten! Dat ziet er veel beter uit. :))

Dankjewel!

rohenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:13

Als ik het goed heb is dit de pony van Paul? (collega van mij)
Nog van harte gefeliciteerd met je super mooie punten, jullie zijn een mooie combi!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 20:30

rohenk schreef:
Nog van harte gefeliciteerd met je super mooie punten, jullie zijn een mooie combi!

Ja dat klopt! Wat leuk dat je deze pony herkent!
Dankjewel, ben super blij dat Paul mij heeft gevraagd om Donner te rijden <3

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:51

Jullie gaan mooi vooruit... wel mogen je beugels wat langer van mij en probeer daarbij ook je been mooi lang te houden.

Succes

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 20:57

ynskek schreef:
Jullie gaan mooi vooruit... wel mogen je beugels wat langer van mij en probeer daarbij ook je been mooi lang te houden.

Succes

Dankjewel voor de tip! :) Wil dit inderdaad binnenkort gaan proberen. Merk dat ze onderhand wel iets langer mogen

rohenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:21

veertje99 schreef:
rohenk schreef:

Ja dat klopt! Wat leuk dat je deze pony herkent!
Dankjewel, ben super blij dat Paul mij heeft gevraagd om Donner te rijden <3

Dat snap ik, mooie pony en jullie komen er echt wel. Hij was zo trots hij heeft me wel 2x verteld hoeveel punten jullie hebben gehaald. En terecht!:D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 19:52

rohenk schreef:
Dat snap ik, mooie pony en jullie komen er echt wel. Hij was zo trots hij heeft me wel 2x verteld hoeveel punten jullie hebben gehaald. En terecht!:D

Awh vind ik echt zo leuk om te horen! Dankzij Paul hebben we dit bereikt aangezien hij ons enorm heeft geholpen door prive lessen te geven eerste paar maanden :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:22

Leuk dier! Let wel erop dat als je je beugels langer gaat maken, je been ook te ontspannen. De galopfoto laat zien dat je klemt dus als je je beugel langer maakt, ga je die alleen maar verliezen dan. Begin gewoon eens met een galop zonder beugels voor het gevoel van loslaten ipv klemmen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:22

karijn schreef:
Leuk dier! Let wel erop dat als je je beugels langer gaat maken, je been ook te ontspannen. De galopfoto laat zien dat je klemt dus als je je beugel langer maakt, ga je die alleen maar verliezen dan. Begin gewoon eens met een galop zonder beugels voor het gevoel van loslaten ipv klemmen.

Bedankt voor de tip! Maar heb gisteren al met beugels gaatje langer gereden en dat ging super. Beugels geen 1x kwijt geraakt en mijn beenligging was meer ontspannen en stiller. Ook met het doorzitten had ik nog steeds enorm veel grip en de galop ook :)

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:50

Mooi dier zeg, en wat een leuke vooruitgang!