Vavida

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Vavida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 15:20

Hoi beste Bokkers

het is alweer lang geleden dat ik een topic heb geopend, dus werd het hoog tijd om nog eens wat fotootjes te delen met jullie.

Eerst het verhaal van Vavida. Ze wordt deze lente 4 jaar en stamt af van Royal Dance x Olympic Ramiro.
Had iemand mij op die bewuste woensdag in oktober gezegd, dat ik de volgende dag een paard zou kopen. Dan had ik hem voor zot verklaard. Maar het is dan toch anders gekomen, heel toevallig komt er een bericht die avond op facebook over verschillende paarden te koop.
Ik ken de volle broer van haar en weet wat voor een geweldig paard dat is, dus besluit ik toch maar eens te gaan kijken. De verkopers laten haar wat lopen en dat is netjes, maar niet meer of minder. Maar het is haar karakter die mij aantrekt, flapperend plastiek stoort haar niet en de hond die plots de hoek om vliegt doen haar wel schrikken, maar ze is direct weer kalm.

Thuis, blijkt het een schat van een paard te zijn, het zadelmak maken verloopt zo vlot! Alsof ze zadelmak geboren is! <3
Ze wordt enkele weken na haar aankomst ziek, ze had al geen vetreserves en dus werd ze heel mager. Met behulp van aangepaste voeding en begeleiding van de DA, knapte ze snel weer op. Maar die laagjes vet zijn er nog lang niet, hopelijk is de lente snel daar!

Ze is sinds ongeveer begin november onder het zadel, heeft dan eventjes weer niet gewerkt. Vanaf December zit er een vaste regelmaat van 2-3 keer per week trainen, ongeveer 30-40min
Omdat ik thuis redelijk veel werk heb met drie paarden, heb ik een 14-jarig meisje gevraagd om te komen helpen. Als tegenprestatie mag ze met Vavida regelmatig rijden en dat gaat buitengewoon goed.
Vavida is werkelijk een droompaard, ze neemt alles makkelijk aan en is nooit stout!
Het bewijs, hier rijdt haar jonge ruiter en mijn ander paard dacht alleen maar aan spelen :roll:

Afbeelding

Vorige week is mijn zus langs gekomen om wat foto's te nemen. Omdat ze de achtergrond van de piste niet zo geweldig vond, stelde ze voor om op "het pleintje" te rijden. Een grasvlakte op 100meter van thuis. Nu is ze nog nooit alleen van het erf geweest, laat staan op een open plein met heel veel afleiding rondom. Reactie van mijn zus "oh, leuk. Dan hebben wij nog wat actiefoto's" :D

Normaal gezien wordt ze gereden met martingal, enkel voor de shoot is deze uit gedaan.
Ik rij ze ook bewust wat in ontlastende zit, dit omdat ze nog zo jong is en nog niet haar bovenlijn wil ontspannen.
Ze heeft ook moeite met naar het bit toe te gaan, maar hey... als het allemaal vanzelf ging, zou iedereen paardrijden :P

Eerst even thuis een rondje gedaan, zien of alle knoppen nog werken. Onder het toeziend oog van mijn trouwe Faith (11jaar)

Afbeelding

Afbeelding

En dan naar het pleintje. De spanning is van mijn gezicht ook af te lezen! Zij had de oortjes naar voor en ontdekte een nieuwe wereld.

Afbeelding

Heel veel spanning die eerste rondjes draf

Afbeelding

Maar dan begint ze te ontspannen..
Afbeelding

en mag er een klopje bij als ze langs iets heel eng is gelopen

Afbeelding

Galop is nog heel onstabiel, ik was vooral blij dat ik kon sturen. Zo flink

Afbeelding

Afbeelding

Haar zeer leuke gangen eens laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Maar het niet volhouden en in galop vallen. Geen probleem, rustig blijven en ontspannen

Afbeelding

Eindelijk begint ze nog meer los te laten, weliswaar wat achter de loodlijn. Maar er is contact en ze loopt over de rug!

Afbeelding

Net weer die spooky honden te zien in de verte, dan maar even profiteren dat ze kijkt

Afbeelding

En gedaan voor vandaag. iedereen naar huis :wave:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door webster543 op 02-03-17 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Re: Vavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:21

Superleuke foto's! Mooie tok ;) en knap paardje ook, ziet er goed uit :)

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:28

Mooi verhaal en leuke foto s :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:48

Wat goed zeg zo voor de eerste keer op onbekend terrein! Je hebt er een fijn paard aan.
Op sommige foto's lijkt het of je wat scheef zit, op de laatste en eerste foto goed te zien.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:01

wat een leukerd. Knap paard en ziet er goed uit.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:20

Geweldig paard Webster! Met haar heb je een lot uit de loterij. De foto's zijn ook heel goed gelukt. Leuk hoor. :j

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 17:29

Bedankt voor de leuke reacties!!

Ja, nu dat je het zegt. Ik zit precies naar links. Heb die opmerking bij mijn ander paard ook al eens gekregen enkele weken terug. Zal er op letten!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:57

Wauw wat een gave merrie heb je daar. Fijne beweging. Als ze straks wat aan komt en meer body heeft, zal ze vast erg knap worden. Nu is ze ook al knap natuurlijk :D

Veel geluk met haar!

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 07:32

Wat een zalig karakter heeft Vavida en ze beweegt duidelijk ook heel leuk. Geniet er maar van!!!!
Nog wat extra spekjes erop en dan is ze helemaal super. Jammer dat ze zo ziek is geweest, maar dat zal wel snel weer bijtrekken.