My Fairytale story coming true more and more every day

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VC_Immortal

My Fairytale story coming true more and more every day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 12:19

Intussen is het alweer even sinds mijn laatste post. Maar Jordan en ik hebben alles behalve stil gezeten. Man wat ben ik blij dat ik ooit de gok heb genomen om deze "frummel" te kopen.

Het was niet makkelijk... en heeft me een relatie van 13 jaar gekost :') Ja... ik kreeg ineens te horen dat ik nooit een tweede paard zou "mogen" kopen. Dus of vriendlief behouden en mijn droom opofferen of mijn droom volgen en vriendlief uitzwaaien. Juist, ik koos het laatste :evaw: .

Reden van de discussie ontstond in 2014 toen ik deze frummel voorbij zag komen:

Afbeelding

Intussen gaat Jordan (Fairytalex Almox Prints) met sprongen vooruit (letterlijk Haha). Samen met mijn oude ruin mons
Afbeelding

Is deze kanjer een ware Fairytale come true!
Wat ben ik trot op dus hierbij wat foto's van het afgelopen half jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Einde dit jaar ga ik rustig met inrijden beginnen ivm zijn ruime 1m70. Dan is hij 3,5 en tegen zijn 4de jaar pas echt inrijden. Maar we genieten net zo goed iedere dag. Wandelen veel en doen veel grondwerk wat hij enorm leuk vind. Hij wil graag aan de slag en is zo lief. Zit echt geen kwaad in.

Wel een echte clown die onlangs zichzelf uit de wei weet te "bevreiden".

Afbeelding

Afbeelding

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:49

Wat is die mooi opgedroogd! Leuk dier!

Vreemd hoor, dat je 13 jaar samen bent en dan te horen krijgt dat je er niet een paard bij "mag". Ik snap wel dat je voor het paard hebt gekozen. :+

Kaaaren

Re: My Fairytale story coming true more and more every day

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:30

Wauw wat een spetter! Daar heb je vast nog jaren plezier aan :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:41

Wat een leukerd

wow 13 jaar relatie opgeven voor een 2e paard.. hmm ik denk dat er vast wel meer achterzit dan alleen geen 2e paard mogen.. maar daar gaat dit topic niet om.;-)

mijn vriend heeft ook zoiets geen 2e paard. MAar dat komt omdat hij 'bang' is dat me huidige hafje dan minder aandacht krijgt. Zodra hij met pensioen gaat (hopelijk duurt dat nog wel een jaar of 5/6) dan weet ik dat, dan wel een 2e mag.

En ergens heeft hij ook gelijk.

Ik vind het een super knap paard!! en heb respect dat jij het inrijden enz lekker rustig aan doet. super paardje.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 14:00

Haha ja er was wel meer aan de hand met de relatie. Maar dit gaf de doorslag naast het feit dat hij wilde dat ik Mons zou verkopen (die ik nu 20 jaar heb en die nu van z'n oude dag geniet vanwege artrose en die tot z'n laatste adem bij mij blijft).

Vrienden zeiden altijd al dat ik mijn paard boven alles zou verkiezen :D

Maar heb er ook geen seconde spijt van gehad iig.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:17

pff dat zou ik ook niet pikken ind paard verkopen die je al 20 jaar heb. DAar hoeft mij vriend ook niet mee aan te komen, heb de mijne bijna 12 jaar. Maar dat weet hij ook..

hij heeft 1x zo opmerking gemaakt. ik was zacht uit gedrukt niet blij haha.. maar in de loop van mijn relatie is hij erg veranderd kwa paarden, hij beseft en weet hoe belangrijk dat voor mij is.

in begin van onze relatie, acpeteerde hij me paard maar had wel zoiets van na dit paard neem je maar een verzorgpaard. Nu 3 jaar verder had ik hem bijna zo ver dat ik een 2e paard bij mag. MAar hij vind het zielig dat dan me huidige paard dan minder aandacht zou krijgen. Waar hij misschien enigszin gelijk in heeft. (niet kwa verzorging maar miss kwa rijden, me oude ik dan eerder een dag vrij geven dan me jongere paarjde, mocht ik een drukke dag hebben.

Maar ik merk aan me vriend als me hafje met pension is, dat ik dan wel een 2e erbij mag.

ook kwa kosten zegt hij, kunnen wel betalen, maar Stanley heeft nu 2x chirobehandeling gehad van boven de 100 euro, tja dat wordt dan iets lastiger als 2 stallen enz moet betalen.

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 15:28

Dank voor de leuke reacties.
Ja plutolover, klinkt erg bekend!
Was ik in eerste instantie ook wat huiverig voor maar mons rij ik de afgelopen 4 jaar niet veel ivm artrose. En ik wilde hem erbij betrekken bij het opvoeden. Ik rij nog wel rustig en neem Jordan dan aan de hand mee.

Jordan ziet mons echt als zijn beschermer. Als iets eng is, schuil achter mons.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:35

Wat is hij al knap uitgegroeid zeg! :) ik hoop dat je er veel plezier van mag beleven en goed dat je het zo rustig aan doet

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 16:07

Dank je, Eight.
We hebben geen haast en als ik einde van dit jaar vind dat hij nog teveel aan het veranderen is of er gewoon nog niet aan toe is, dan wachten we gewoon tot hij er klaar voor is.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan niet wachten om heerlijk samen met hem avonturen te beleven. Maar we hebben alle tijd. Belangrijkste is dat we niks gaan overhaasten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding