paard combineren met school

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_AnnelotD

paard combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 11:22

heii,

ik ben nu 13 jaar en ben 1 jaar in het bezit van mijn eerste paardje, Andorra <3
ik vind het helemaal te gek en het liefst ga ik er elke dag heen :)
Maar helaas bestaat er ook nog school. Ik doe tweetalig vwo, dus het huiswerk en leren zit er zeker weten bij. (zit in het tweede leerjaar). Ik weet / vind school heel erg belangrijk is voor later enzo, maar ik wil graag nog meer tijd besteden aan Andorra (ik rijd haar nu 4 dagen in de week, de rest van de dagen komt ze er wel uit, maar dat is dan stapmolen of los in de bak zegmaar.) Heeft iemand enige tips waardoor ik sneller klaar ben met leren en huiswerk zodat ik meer tijd heb voor Andorra? <3 /3
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!! _/-\o_ :j

doornrooss

Re: paard combineren met school

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:24

Toevallig zit ik ook op het vwo en ben ik nu ook een jaar in het bezit van een eigen paardje. Ik ga altijd direct uit school naar stal, hier zet ik mijn paard buiten of in de stapmolen of dergelijke en dan maak ik op stal mijn huiswerk. Hierdoor doe ik dus eigenlijk 2 dingen tegelijk! Werkt goed voor mij

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:38

Probeer goed op te letten in de les, dat scheelt je leren omdat je het meeste al eens hebt gehoord. Daarnaast proberen zoveel mogelijk huiswerk al in de les of op school te maken als je bijvoorbeeld een tussenuur hebt. Zo houd je zoveel mogelijk vrije tijd over.
Verder is het wat jij prettig vindt. Of je bijvoorbeeld gelijk uit school naar stal gaan, of eerst huiswerk maakt en daarna naar stal gaat. Je kunt waarschijnlijk al best goed inschatten hoeveel tijd je nodig hebt voor je huiswerk, en dan kun je met jezelf afspreken dat je bijvoorbeeld 1,5 uur naar stal mag en daarna (weer) huiswerk gaat maken.
En wat ik vroeger altijd deed was bijvoorbeeld in het weekend iets vooruit werken zodat ik maandag en dinsdag (lange en drukke dagen) toch gewoon naar stal kon.

Succes!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:39

Probeer zoveel mogelijk al op school af te krijgen! En als je goed oplet in de les hoef je minder te leren voor je toetsen, dus kan je weer eerder naar je paardje!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:48

Wat ik deed is in het weekend keihard doorwerken, dan heb je door de week minder werk en kan je meer naar je paardje :) Ook inderdaad opletten in de les, capteer je al heel veel en moet je (vaak) minder hard leren.

Goede planning maken, kijken wanneer je tijd hebt om wat voor school te werken ed :)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:51

Pittig hoor; mijn dochter zit op 4 vwo. Voetbalt , heeft een bijbaantje en een eigen paard! Ik zeg altijd school gaat voor. Wij doen het gelukkig samen ( ik werk parttime). Zo kunnen we de zorgen delen. Als ik geen paardengek zou zijn, zou t haar niet lukken..... Misschien kunnen jouw ouders bijspringen, wanneer je het te druk hebt +:)+

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 11:58

testes76 schreef:
Pittig hoor; mijn dochter zit op 4 vwo. Voetbalt , heeft een bijbaantje en een eigen paard! Ik zeg altijd school gaat voor. Wij doen het gelukkig samen ( ik werk parttime). Zo kunnen we de zorgen delen. Als ik geen paardengek zou zijn, zou t haar niet lukken..... Misschien kunnen jouw ouders bijspringen, wanneer je het te druk hebt +:)+

het probleem is, mijn ouders weten niks over paarden :P en hebben zelf ook niks met paarden. Het komt dan ook door mijn instructrice dat ik überhaubt een eigen paard heb :)
Laatst bijgewerkt door _AnnelotD op 26-02-17 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:03

weten je ouders niet dat je een paard hebt???

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 12:06

lovelucydan schreef:
weten je ouders niet dat je een paard hebt???

ooh hahha nee natuurlijk weten ze dat! alleen ze weten niet hoe ze met het paard om moeten gaan zegmaar, dus kunnen ze me er ook moeilijk mee helpen :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:31

Gezien de leeftijd van topicstarter en dat er waarschijnlijk op YRT meer antwoorden komen, verplaats ik dit topic naar YRT.

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:49

Ik zit zelf ook erg met dit probleem. Het enige dat helpt is goed plannen en vooruit werken met huiswerk. En 4 dagen in de week rijden is al best veel hoor! Voor een normale schoolweek. En je kunt je paardje ook longeren als je wat minder tijd hebt. En misschien uitgebreid poetsen of vrijheidsdressuur. Is heel goed voor jullie band!!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:06

Misschien kan je je pauzes opofferen aan huiswerk, en je tussenuren. Ook kan je op stal als je paard buiten staat aan het werk, daarna met je paard aan de gang en dan thuis door met huiswerk.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:19

Mijn eerste paard stond in het begin niet ver van school/thuis af. Ik ging dan na school meestal rechtstreeks naar daar.
Later stond hij een eind verder weg en mijn tweede pony, die ik nu nog steeds heb, stond ook een eind verder weg; Dan lukte het mij niet meer om elke dag te gaan. Ik heb mijn andere hobby's opgegeven om vaker naar mijn pony te kunnen gaan, ging regelmatig direct na school en telkens in het weekend. En ook ik deed in het weekend veel van mijn huiswerk. Soms maakte ik ook wel eens huiswerk bij de paarden. De balen stro stonden toen nog binnen in de stal opgestapeld en daar klom ik dan op om rustig te gaan zitten studeren; heerlijk! Het was daar zo rustig en ik was toch niet ver van m'n pony.
Een goede planning kan inderdaad ook altijd helpen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:18

Aangezien TS al een topic hebt geopend met hetzelfde onderwerp,hierbij een slotje. :)

[YRT] school en paard