Manege De Wildhoef - rijden in de winter in de jaren zestig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jacquel

Manege De Wildhoef - rijden in de winter in de jaren zestig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 10:41

Heel lang geleden heb ik gereden bij manege De Wildhoef, in de Bosjes van Pex, toen die alleen een buitenbak had. Nu, als ik naar mijn huidige manege rijd in de winter, vraag ik me regelmatig af hoe we dat toen deden in de winter of als het regende. Gingen de lessen dan automatisch niet door? Reden we, stoere bikkels die we waren, gewoon door? Hoe deden we dat? Is er iemand hier die dat nog weet?

Overigens is het verband tussen De Wildhoef en de Madurodam Manege me niet helemaal duidelijk. Dankzij de Madurodam Manege, voor gehandicapte ruiters, kwam er een binnenbak waarin we konden rijden. Maar zijn dit nu twee verschillende maneges, die van dezelfde bakken gebruik maken? En hebben ze dezelfde instructrices? Ze hebben wel twee verschillende adressen, maar wel naast elkaar.

Jacquel

Re: Manege De Wildhoef - rijden in de winter in de jaren zestig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 17:16

Helemaal niemand? Ik ben toch niet het enige oudje op dit forum?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:57

Ik zal morgen mijn moeder eens vragen, die heeft er als kind gereden weet ik :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:00

Toen ik 20 jaar terug lesde was er ook alleen een buitenbak op de manege waar ik reed.
Ik weet nog dat er dikke jassen, grote wanten en poncho's een heel normale uitrusting waren voor mij :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:05

Als ik er aan denk zal ik ook mijn moeder eens vragen. Zij heeft er ook gereden 'vroegah' en dat moet ook (eind) jaren 60 geweest zijn :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:15

Hoe het in de winter ging, geen idee. Mijn tante heeft er een tijd gestaan in haar jeugd ( is nu 73) met een koffievos Marcella en een IJslander waarvan ik de naam nu even niet weet. Zij heet Ans.
Madurodam en de wildhoef zijn echt twee aparte maneges die wat faciliteiten delen. Madurodam heeft inderdaad de binnebak gebouwd. Ze delen geen instructrices en ook geen paarden, alhoewel ik nog wel eens met ze heb samengewerkt en in die tijd konden we elkaar wel eens uit de brand helpen. Ik heb op zondag wel paarden van hen mogen gebruiken en zij die van ons. Meestal is er echter totaal geen samenwerking en vooral veel frustratie over de te delen bak.
Ik ben er midden jaren 80 komen rijden, maar kom er nu niet meer.
Ik kan eens aan mijn tante vragen hoe het in de winter ging.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:37

Ik ben zo oud nog niet haha
Maar ik heb in de winter in weer en wind gereden in de buitenbak :')
Telkens doornat of uitgewaaid. Met 2 kleine spots waar we soms de lesgever niet konden zien.
Dat waren tijden x)

Edit ik ben begin jaren 90

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:02

Vroeger reden we bij de Wildhoef gewoon door zolang het kon. In de winter werd er alleen in de buitenbak gereden, we gingen dan niet meer naar de duinen en het strand. Op een gegeven moment werd de binnenbak gebouwd die van de Madurodam manege was. Zij hadden hun eigen instructeurs voor de gehandicapten maar maakten volgens mij in het begin wel gebruik van de pony's van de Wildhoef. Later kregen ze meer eigen pony's en paarden. De Wildhoef maakte gebruik van de bak van de Madurodam manege. Toen ik er kwam rijden was de Wildhoef van dhr en mw Ligtvoet. Heb er erg veel plezier gehad. Goede oude tijd. Er staat nog wel meer op bokt over de Wildhoef.