vliegende knieen met springen en pinguin voeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willemijn_x

vliegende knieen met springen en pinguin voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 18:23

herkennen jullie het? je voeten draaien boven de sprong helemaal naar buiten en je kunt een vuist onder je knieen steken, oftewel het ziet er niet uit.. ik vroeg me af of jullie dit ook hebben, aan mijn pinguin voeten kan ik niets doen dat is ietrs medisch maar ik vroeg me af of er bepaalde oefeningen zijn of of er tips zijn zodat je meer op je knieen steunt zodat ze dus tegen het zadel klemmen?
hier even een foto impressie :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saar88

Re: vliegende knieen met springen en pinguin voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:51

Ik heb het inmiddels al opgegeven :')

Maar een troost: toen ik mijn eerste cross training volgde zei mijn instructrice dat dit in de cross helemaal niet zo erg is omdat je kuit er zo mooi aan blijft liggen. Dus in het vervolg maak ik er maar van dat ik een geboren cross ruiter ben (ehum) :')

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:06

Ik heb hier vroeger ook veel last van gehad. Wat bij mij hielp is voor de sprong al mooi je knieeen aansluiten en extra je hakken uit te drukken. Probeer te denken om je hakken naar de sprong toe te drukken. Oefen het eerst op lage sprongetjes of evt gewoon in galop in de verlichte zit. Onthoud: oefening baart kunst!

Willemijn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 20:19

Saar88 schreef:
Ik heb het inmiddels al opgegeven :')

Maar een troost: toen ik mijn eerste cross training volgde zei mijn instructrice dat dit in de cross helemaal niet zo erg is omdat je kuit er zo mooi aan blijft liggen. Dus in het vervolg maak ik er maar van dat ik een geboren cross ruiter ben (ehum) :')

hahaha jaa dan heb je dr minder last van inderdaad maar ik heb gisteren de brabantse gereden en er zaten zoveel verschrikkelijke fotos tussen dat ik echt dacht omgg hier moet echt iets aan gedaan worden. als ze op de site staan zal ik ze er tussen zetten :D