Mijn licht ontvlambare merrie ....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Mijn licht ontvlambare merrie ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 21:46

Sja een gebruiksaanwijzing waar je U tegen zegt. Mevrouw heeft cushing en is mede daardoor nogal moody, het feit dat ze een merrie is helpt natuurlijk ook niet mee :Y)
Bij de cushing komt ook de nodige voedernijd kijken en hoewel dat niet altijd leuk is levert het ooit wel leuke situaties op :D

Ze probeerde grasjes te pikken (deze mag ze namelijk niet hebben }:0 )
Ik hoefde alleen maar u te zeggen :') Jammer dat de bokkensprongen er niet op staan. Die kwamen later :P

Gelukkig kan ze ook vrolijk kijken! Op commando, in ruil voor een snoepje :')..

Afbeelding

Nog meer mensen met zo'n idioot beest? :D

Edit: Ik kan trouwens ho roepen of haar terug proberen te nemen wat ik wil. Maar op zo'n moment blokkeert ze en moet ik haar echt even laten gaan.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:53

Geweldig die reactie van haar.
Het is net zo een stampvoetend kind.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 02:08

Ehmm ja ik heb ook zon idioot beest :D :+
De gebruiksaanwijzing is onleesbaar, en een 400 pagina boekwerk :+
Geheel eigen mening, en in het filmpje laat ze dat even weer merken.
Moet erbij zeggen, ze is eigenlijk met pensioen vanwege een blessure. Een verwijderde chip in de kogel van het achterbeen. En ze had sinds augustus 2015 niks meer gedaan. Ze zat al een paar weken te solliciteren om wat te doen, ze is eigenlijk het paard er niet voor om niks te doen, en dus dacht ik gister "ach laat ik dan dr even een lol doen en een beetje grondwerk met haar doen". Ehmm ja, had ik dr gezicht, direct in het begin van het filmpje, gezien had ik het echt gelaten, maar die had ik dus even niet in de gezien :D Dit was te leuk en de gelegenheid om de benen te strekken. Echt alles wat ze doet in het filmpje is in het kader van I feel good, tatatadada, I feel good, tatatadada, so good so good :)ddd :)ddd
denk dat muziekje er maar bij :')
En er zat echt niks van boosheid oid in hoor, dit is gewoon hoe ze is.

AlwaysH

Re: Mijn licht ontvlambare merrie ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 02:12

Wbt je edit, ik ken weinig mensen die hun paard wel terughalen tijdens longeren. Zit immers maar een touwtje aan, die aan een kant druk geeft. Hoe wil je ze normaal en rustig terug krijgen? _O-

Heerlijk zo! Op de manege waar ik stage loop hebben sommige gevorderde paarden ontzettend veel energie die ik dan longeer, de kunnen ook ontploffen! Je zou er bijna niet meer op durven. :')

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 07:35

rina schreef:
Ehmm ja ik heb ook zon idioot beest :D :+
De gebruiksaanwijzing is onleesbaar, en een 400 pagina boekwerk :+
Geheel eigen mening, en in het filmpje laat ze dat even weer merken.
Moet erbij zeggen, ze is eigenlijk met pensioen vanwege een blessure. Een verwijderde chip in de kogel van het achterbeen. En ze had sinds augustus 2015 niks meer gedaan. Ze zat al een paar weken te solliciteren om wat te doen, ze is eigenlijk het paard er niet voor om niks te doen, en dus dacht ik gister "ach laat ik dan dr even een lol doen en een beetje grondwerk met haar doen". Ehmm ja, had ik dr gezicht, direct in het begin van het filmpje, gezien had ik het echt gelaten, maar die had ik dus even niet in de gezien :D Dit was te leuk en de gelegenheid om de benen te strekken. Echt alles wat ze doet in het filmpje is in het kader van I feel good, tatatadada, I feel good, tatatadada, so good so good :)ddd :)ddd
denk dat muziekje er maar bij :')
En er zat echt niks van boosheid oid in hoor, dit is gewoon hoe ze is.
[ Video ]

Logisch dat ze vrolijk is na zo'n lange tijd.. Maar als dit is zoals ze gewoon is..Vind ik haar knap ongehoorzaam.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:09

'Nouhou! Als ik geen gras mag pikken dan ga ik wel héél hard rennen. Zo baas, ik zal je krijgen. Je zult nu wel onder de indruk zijn. Toch? Niet?'

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:11

pol1 schreef:
Logisch dat ze vrolijk is na zo'n lange tijd.. Maar als dit is zoals ze gewoon is..Vind ik haar knap ongehoorzaam.

Er waren mensen die de manier waarop ze rondsprong en hoe ze keek gevaarlijk vonden. Een accident waiting to happen is letterlijk gezegd. En dus gewoon niet konden zien dat ze idd zo vrolijk was. Maar tis wel een egopaard en ze zal je wel dr mening laten merken. Nee ze springt dus niet altijd zo rond ;) https://youtu.be/t-qHeki4hLY
In de periode na haar operatie, 18 weken, had ze verplichte stalrust. Ze mocht van de DA om de dag even voorzichtig naar de rijbak om daar te rollen en wat grasjes te happen. Ze is in die 18 weken nooit omhoog gekomen of heeft rondgesprongen. Liep uberbraaf achter me aan, ging in de bak een plekje zoeken, liggen rollen, en stond braaf zonder stuiter of wat dan ook weer op. Liep dan braaf aan de hand weer mee naar het stukje gras om grasjes te happen. Maar ze stond wel in dr stal te steigeren omdat ze eruit wilde. Even zo als voorbeeld :D

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:26

Dat filmpje :') Pure verontwaardiging.

Ik had een keer zoiets met mijn verzorgpaard. Ze was 27, had cushing en ik ging 5 keer per week met haar wandelen, heel kort. Af en toe mocht ze grazen, af en toe niet. Daar had ik ook stemcommando's voor. Maar ja, je kunt altijd een keer stiekem proberen gras te eten :Y) Dus mevrouw haar hoofd ging opzij, ik gaf een klein rukje aan het halstertouw en zei "Eh!" en dat hoofd wat ze toen trok! Oren in de nek en een blik van "Onderdaan! Hoe dúrf je MIJ niet te laten eten?!'' Ze liep wel netjes verder, maar op dat moment was ze echt pissig :')

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:59

Hahaha wat een leuke filmpjes! _O- Ik heb pidona vandaag ook weer gelongeerd, weliswaar dressuur matig, maar oh, wat kan die blij zijn hahahaha. Ik kan precies aan dat hoofd zien wat ze van plan is }>
Helaas geen filmje van..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:12

Hihi die Bo! Nog ammussed, dus dan vroem vroem!
En tja, je kent wiet wel.... die kan ook zo fijn slippen als iets moeilijk in, spieren tegen komt of gewoon als ik even re streng in haar ogen ben.... maar ach. Dat maakt merries leuk, die uitgesproken mening. Vooral de hoofd uitdrukking elkekeer weer kan ik hard om llache Hihi!