Hoe iets van bloemetjes op een paard 'plakken'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Hoe iets van bloemetjes op een paard 'plakken'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 15:41

Hoi!

Mijn vriendin en ik gaan over 3/4 weken pas de deux rijden, maar nu willen wij onze pony's versieren met bloemetjes. We vroegen ons af hoe we dat het beste konden doen, omdat ik het ook een beetje zielig vind om het gewoon met plakband te doen :')
Ik had zelf al gedacht aan een deken, maar dit is eigenlijk niet heel erg handig, omdat dat slecht blijft zitten en we niet op korte termijn aan 2 goedkope dekens komen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Hoe iets van bloemetjes op een paard 'plakken'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:45

Ik ben totaal niet creatief maar bij mij komt nu ineens op:

Kun je niet iets doen met een soort harnas van touwtjes en daar bloemen aan vast maken? Dat je die touwtjes gewoon om je paard heen hebt zegmaar. Moeten ze waarschijnlijk wel even aan wennen, maar het is een idee.

Ik heb geen idee of je begrijpt wat ik bedoel? :')

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 15:48

NadjaNadja schreef:
Ik ben totaal niet creatief maar bij mij komt nu ineens op:

Kun je niet iets doen met een soort harnas van touwtjes en daar bloemen aan vast maken? Dat je die touwtjes gewoon om je paard heen hebt zegmaar. Moeten ze waarschijnlijk wel even aan wennen, maar het is een idee.

Ik heb geen idee of je begrijpt wat ik bedoel? :')

Ja ik snap wat je bedoelt! Is misschien ook wel een idee, maar ik zoek eigenlijk echt een manier om het op te 'plakken'

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:55

In de manen en staart kun je het vlechten maar op de vacht denk ik niet dat er een goede manier is. Waarom beschilderen jullie ze niet met vingerverf?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 15:56

troi schreef:
In de manen en staart kun je het vlechten maar op de vacht denk ik niet dat er een goede manier is. Waarom beschilderen jullie ze niet met vingerverf?

Is ook nog een optie, maar dat kan alleen als we als laatsten moeten. Niet genoeg paarden en pony's om ze maar 1 keer te laten lopen!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:09

Kijken of je op Marktplaats een goedkope vliegendeken of uitrijdeken kan vinden, en daar met veiligheidsspelden of een draadje de bloemen op bevestigen?
Of op een (groot) zadeldekje spelden? Of daar afbeeldingen van bloemen opstrijken met transferpapier?

Of een combinatie van bovenstaande maken met oude lakens.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:11

Secondelijm :j

Nee grapje. Kun je niet alleen in staart en manen en op een dekje en aan jezelf doen? Dat is misschien iets makkelijker.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:12

Sjaboon maken van een bloem en met carnavalsverf erop spuiten. Werkt perfect en is er ook snel weer af te halen.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 16:49

Bedankt allemaal voor jullie ideeën! Ik denk dat we inderdaad misschien gewoon een oud laken doen en daar de bloemetjes opplakken!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:50

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:53

Wat je ook doet.. Gebruik geen vingerverf op een wit paard! Dat zie je nog tot dat hij helemaal verhaard is :')

Ik vind het 'harnas' van touwtjes wel een goed idee. En anders idd alleen op jezelf en in de staart & manen.