Leuk dat je een kijkje neemt in ons topic. In maart 2011 kreeg ik samen met een vriendin een eigen paard, een Friese ruin genaamd Koen! Hij kwam aan huis te staan bij de boerderij van de ouders van die vriendin. We verzorgden hem hier zelf. In 2013 had die vriendin helaas weinig tijd voor hem en kochten we Koen helemaal over. Hij mocht op de boerderij blijven staan en mijn moeder hielp mee met de verzorging. Gelukkig was het goed te combineren met mijn studie.
Afgelopen jaar ben ik uit huis gegaan en ben ik met mijn eindstages begonnen. Dit is het eerste jaar dat ik echt veel minder tijd voor Koen had. Ik kwam er elke dag om hem te verzorgen, maar voor hem zelf had ik weinig tijd. Helaas ook door de donkere winterdagen. Het kriebelde om heel rustig rond te kijken naar eventueel een andere stal om wat meer rust/tijd te krijgen. Ik vond dat alleen erg lastig.. Op de boerderij hadden we alles, een eigen stal, buitenbak, mooie ruiterpaden in de omgeving en een groot weiland. Helaas gaat op termijn de paardenstal bij de boerderij afgebroken worden. Hierdoor ging ik toch wat serieuzer kijken naar andere stallen. Het had absoluut geen haast, maar stel ik zou iets vinden waar ik Koen met een fijn gevoel naar toe zou willen verhuizen..
En dat gebeurde! Ik heb een fijne stal gevonden waar ik vorige week met hem naar toe ben verhuisd. Een stuk sneller dan verwacht, maar ik ben erg blij met de keuze die ik heb gemaakt. Ik kan me nu goed concentreren op mijn school en ik heb meer tijd over om echt aan hem te besteden. Het is nog erg wennen, maar ik hoop dat hij zich hier helemaal thuis gaat voelen.
Vorige week was Lauke nog langs geweest om mee te gaan naar Koen en ze heeft toen ook mooie foto's gemaakt! Het leek me leuk om nog wat foto's bij de stal te maken, omdat ik ook zulke foto's had gemaakt van de dag dat hij kwam. Ik ben erg blij met het resultaat en ik wil ze graag met jullie delen.
Allereerst een foto van de dag dat Koen kwam..

En Lauke maakte soortgelijke foto's waar ik super blij mee ben.
Dankjewel daarvoor!

En daarvoor hadden we nog wat vrijheidsdressuur in het weiland gedaan waar Koen stond. Iets waar Koen erg blij van kan worden!

Bedankt voor het kijken!
Liefs Femke