Braveheart (v. San Remo)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Braveheart (v. San Remo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 20:31

Zaterdag is mijn vriendin Manon (mmvs op bokt) meegeweest naar Toot. We zijn nu bijna een jaar een combinatie, en zijn een halfjaar geleden gestart met wedstrijden ^^

Braveheart (Toot/Toto) is een 10-jarige ruin van San Remo x Mermus R (:

Ik moet mijn beugels even langer doen. Kwam er achter, dankzij de foto's, dat ik in een stoelhouding ga zitten. En daardoor ga ik weer verder achterin het zadel zitten enzo, ik snap 'm, haha. Ik irriteer me er zelf ook aan, op de foto's
We hebben nu ook sinds een maand een goed, passend zadel. Wat een verschil! Toot had altijd al wat moeite met zakken. Met wat oefenen is het al beter geworden, maar nu kunnen we zo loswerken;
1. Afbeelding

En een rustig galopje,
2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Stukje middendraf
6. Afbeelding

Stukje wijken meepakken!
7. Afbeelding

Sinds een paar weken nemen we ook de schouderbinnenwaarts en travers mee. Travers gaat ons redelijk makkelijk af. Schouderbinnenwaarts vind hij een stuk moeilijker. Vooral de linkerhand. Maar hij begint het steeds beter te snappen! :D. Het is nog niet geweldig, maar oke :')
8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

Tips etc mogen, maar we hebben ook les :)

19Feb hebben we ook ons L2 debuut staan, dus ik ben benieuwd hoe we het gaan doen, haha!

danique998

Re: Braveheart (v. San Remo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:59

Lekker bezig Ingrid!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:02

Jeetje wat gaat ie met sprongen vooruit! Je ziet hem per topic met meer lichaamsgebruik lopen en hij krijgt steeds meer expressie. Dat L2 debuut gaat wel goedkomen denk ik :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 21:48

Thanks Danique!

Dankjewel Marieke. Echt heel leuk om te horen! Hij begint inderdaad steeds beter te lopen!
En we zien het wel, de 19e, haha! :D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 06:36

Ziet er goed uit! Goed achterbeen zit erop :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:03

Achterbeen is inderdaad fijn! Let erop dat je hem niet te dwars zet in de schouderbinnenwaarts. Als je goed van voren kijkt zie je dat hij over 4 sporen gaat, terwijl het over 3 hoort. Dit maakt dat hij moeilijker in de buiging kan blijven. Dus liever iets minder steil inzetten en met meer buiging!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:23

Jullie gaan ontzettend vooruit! Toppers <3

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 09:02

Dankjullie!

Dankje voor de tips, kleinvosje! Ik zal hem proberen wat minder steil te zetten. Wist wel dat ik 'm wat ver had gezet, maar ik zal er de volgende keer aan denken :). Beetje lastig zien als je er op zit, haha. Heb de 'feeling' nog niet echt, haha _O-

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:24

Ziet er fijn uit hoor Xpearl.
Enkel dat je erg achterin je zadel zit maar dat had je zelf ook al door.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 07:58

Uitgelicht! Thanks iedereen! *\o/*

En dankje, Wendy. Had gisteravond mn beugels weer wat langer gedaan, en zat al n stuk minder in de stoelhouding :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:04

mooi hoor, paard toont zich goed!

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:16

Past het zadel jou ook goed? Het lijkt wat krap en of je achter op de lepel zit. Oh zie nu in het doorgestreepte stukje staan dat je zelf aangeeft dat je achter in het zadel zit.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:25

Wat is hij gaaf zeg! Jou rijden lijkt ook te verbeteren en hij is mooi veranderd in zn spieren.

Probeer er ook op te letten dat je voorin je zadel blijft. Achterop de lepel landen is niet prettig. Langere beugels zullen daar al iets aan helpen, maar probeer voor je gevoel voorop te gaan zitten en dan pas laten zakken. Zo kom je ook beter op je zitbenen terecht.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 09:50

@ravel
Jaa, het zadel past mij ook prima hoor!

Maar zoals ik al zei, door de te korte beugels, ging ik achterin het zadel zitten + stoelhouding.
Heb gisteravond mn beugels gelijk langer gedaan, en ik zat voor mm gevoel al verder voorin m'n zadel :)

Maar ik zal er nog beter op letten! Irriteer me er zelf ook aan, als ik de foto's zo zie :')

En thanks Turbotinker! Leuk om te horen! :D. We doen beide ons best, haha :)

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:42

Zie ik weer toot in uitgelicht staan hahaha. :+
Mooie foto's hoor! Ga mee met het bovenstaande, jullie gaan beiden zo snel vooruit! L2 gaat helemaal goedkomen voor jullie. Schouderbinnen ziet er ook netjes uit, probeer alleen wel op 3 sporen te blijven in plaats van 4, schouderbinnenwaarts is al snel genoeg! :j

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 10:59

Oblivion schreef:
Mooie foto's hoor! Ga mee met het bovenstaande, jullie gaan beiden zo snel vooruit! L2 gaat helemaal goedkomen voor jullie. Schouderbinnen ziet er ook netjes uit, probeer alleen wel op 3 sporen te blijven in plaats van 4, schouderbinnenwaarts is al snel genoeg! :j

Hahaha oopsie _O-
Maar thanks voor te tips! Had altijd t idee dat schouderbinnenwaarts te weinig was. Ook als ik andere zie rijden denk ik; HUH. Maar nu ik dit zo lees doe ik gewoon teveel :').
Wil alijd graag alles goed doen, waardoor t meestal niet goed gaat. Maar nu weet ik iniedergeval dat ik dat even anders moet gaan doen! :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:01

Wat een gaaf paard zeg!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:22

xPearl schreef:
Oblivion schreef:

Hahaha oopsie _O-
Maar thanks voor te tips! Had altijd t idee dat schouderbinnenwaarts te weinig was. Ook als ik andere zie rijden denk ik; HUH. Maar nu ik dit zo lees doe ik gewoon teveel :').
Wil alijd graag alles goed doen, waardoor t meestal niet goed gaat. Maar nu weet ik iniedergeval dat ik dat even anders moet gaan doen! :D

Haha het gaat zeker niet slecht of zo hoor! Met losrijden doe ik meestal ook net wat meer aan schouderbinnen, maar in de proeven is niet zo veel nodig. :)

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:22

Jullie gaan echt hard vooruit! Super knap :D
Komt helemaal goed met jullie debuut!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:41

Ziet er netjes uit.
Lijkt me ook een fijn dier om mee te werken?

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:56

Gaaf paard is het! Leuke combinatie :)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 13:08

Oblivion schreef:
Haha het gaat zeker niet slecht of zo hoor! Met losrijden doe ik meestal ook net wat meer aan schouderbinnen, maar in de proeven is niet zo veel nodig. :)

Oke, dankje voor je tips Sanne! :D. Daar kan ik wat mee, haha! Ga er gelijk op hameren, haha.

En dankjewel Lotte!

Hij is zeker een fijn dier, Esther! In de omgang echt 'n schat. Heel braaf en relaxed. Opstappen-wegrijden en denkt graag mee met alles (wat niet altijd handig is, haha :')). Ik kan er ook alles mee doen. Dus zeker fijn als eerste, eigen paard haha!

En thanks Rohol! :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:20

SB kun je mee wisselen: keertje op 3 en fijner in de buiging, keertje op 4 om gewoon even scherp te houden. Maar de correcte is op 3 :j (en op wedstrijd haal je vaak meer punten op 4).

Heb je lange benen? Ik heb de indruk dat je je been niet kwijt kunt bij je zweetblad en daarom achter zit.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 13:29

poes schreef:
SB kun je mee wisselen: keertje op 3 en fijner in de buiging, keertje op 4 om gewoon even scherp te houden. Maar de correcte is op 3 :j (en op wedstrijd haal je vaak meer punten op 4).

Heb je lange benen? Ik heb de indruk dat je je been niet kwijt kunt bij je zweetblad en daarom achter zit.

Ah oke. Dankjewel! :)

Ik heb inderdaad lange benen. Ben ook 1,82 en Toot is 1,62 :'). Al moet ik zeggen dat ik bij dit zadel direct dacht van; Hier kan ik mijn benen beter in kwijt dan de vorige 2 zadels die ik leende. Maar omdat ik dit zadel nu net een maandje heb, moet ik nog even goed kijken met welke beugellengte etc goed kan zitten. Dus ben erg aan het wisselen :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:33

Lang dus :j Ik ken het probleem, ben zelf 1m84 met proportioneel lange benen, paard dat ik rij is 1m67 denk ik, maar toont zich zo groot niet onder het zadel. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet met langere beugels en zonder beugels. Het ideale is een aangepast zweetblad (heb ik ook niet). Ik moet ook altijd goed zoeken naar een langepootjeszadel.