Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mondy schreef:Ben je nou teleurgesteld en boos omdat je dochter aangeeft het toch niet leuk meer te vinden zelfs niet nadat ze toch geprobeerd heeft of het door een andere stal beter zou gaan of om het feit dat je daardoor zelf misschien niet meer met de pony bezig zou kunnen gaan ?
Ik lees er vooral in dat je het voor jezelf vervelend vind.
Is het dan niet een idee om te proberen over je angst heen te komen en zelf met de pony bezig te gaan. bijv gronwerk lessen oid. Net waar je je prettig bij voelt ?
Of zoek er idd iemand bij die er mee kan rijden ?
SARINO schreef:Ik heb een instructrice gezocht die paard door wilde rijden en mij er weer op wilde helpen.
Uitgelegd dat ik bang/onzeker was geworden.
Eerst heeft zij mijn paard een paar keer gereden , toen van ik even uitstappen, laatste minuten rijden ,naar weer zelf rijden.
Wat zitlessen gedaan om mijn normale zit weer terug te krijgen,van krampachtig zitten wordt de rug ook niet fijner.En zo rustig uitgebouwd naar weer lekker zelf rijden zonder stress.
Ben zo blij dat ik dat toen gedaan heb,had toen zomaar gestopt kunnen zijn!
) Maar zijn er geen leeftijdsgenoten waar je samen je hobby mee kan uitoefenen bijv ?loesjeislief schreef:Ik weet het en ze zei ook dat ze dacht dat ze het daar allemaal weer wilde gaan doen, lekker rijden en trainen maar dat is dus niet gelukt. Sorry dat ik het zo overbreng maar op dat moment voelde ik mij wel zo. De stal is al een stuk duurder en ze zou ook eraan meebetalen maar dat kan ik nu ook niet meer van haar vragen.
Mondy schreef:Ik krijg wel wat vraagtekens trouwens...
In je vorige topics gaf je aan dat je ZELF je paard dichter bij huis wilde hebben om vaker te kunnen trainen en rij je er schijnbaar zelf ook gewoon op ?
Mag ik vragen hoe oud je bent trouwens ? ( 25 lijkt me wat lastig) Maar zijn er geen leeftijdsgenoten waar je samen je hobby mee kan uitoefenen bijv ?
Edit: Dan moet je heel eerlijk gaan nadenken wat je gaat kunnen en willen.
OF je zoekt een bijrijder erbij die ook gaat meebetalen, betaald de huidige ook bij ?
OF je gaat toch op zoek naar een andere plek
OF als dat echt niet gaat zal je miss toch aan verkoop moeten denken.
JE kan niet verwachten dat iemand die niet meer wil eraan mee gaat betalen.
loesjeislief schreef:Mondy schreef:Ik krijg wel wat vraagtekens trouwens...
In je vorige topics gaf je aan dat je ZELF je paard dichter bij huis wilde hebben om vaker te kunnen trainen en rij je er schijnbaar zelf ook gewoon op ?
Mag ik vragen hoe oud je bent trouwens ? ( 25 lijkt me wat lastig) Maar zijn er geen leeftijdsgenoten waar je samen je hobby mee kan uitoefenen bijv ?
Edit: Dan moet je heel eerlijk gaan nadenken wat je gaat kunnen en willen.
OF je zoekt een bijrijder erbij die ook gaat meebetalen, betaald de huidige ook bij ?
OF je gaat toch op zoek naar een andere plek
OF als dat echt niet gaat zal je miss toch aan verkoop moeten denken.
JE kan niet verwachten dat iemand die niet meer wil eraan mee gaat betalen.
Ja dat klopt ook en het was de bedoeling dat mijn dochter de training op zich zou nemen en ik de verzorging. Als zij niet kon dan deed ik longeren of grondwerk. Het was ook de bedoeling dat ik weer zou gaan rijden want dat wil ik ook heel erg graag. Ik ben 44![]()
Op stal hebben ze al aangeboden om mij over die angst heen te helpen en wisten ook goede instructrices die mij daar bij konden gaan helpen.
Een andere plek wil ik niet, ik sta er prima naar mijn zin en wil hem niet verhuizen en als ik op zoek gaat naar een plek waar all inclusief staat dan weet ik dat ik makkelijk gaat worden en minder naar hem toe gaat en dat wil ik juist niet.
loesjeislief schreef:Ik moet even mijn verhaal kwijt want weet even niet zo goed wat te doen. Ik heb een dochter van 21 jaar en die heeft gister laten vallen dat ze er geen zin meer in heeft, mede door drukke baan en interesse andere dingen. Nou je wilt niet weten wat er door mij heen ging want we staan net pas een maand op een andere stal waar zij dus graag heen wilde zodat ze met hem kon trainen.
Ik ben boos, teleurgesteld en voel mij in de maling genomen. We hebben onze pony nu bijna 6 jaar. Door bepaalde angsten durf ik niet meer te rijden en daarbij komt ook nog eens dat ik er last van mijn onder rug heb. De angsten komen niet door hem maar in het algemeen. Teveel nadenken tijdens het rijden. Als hij maar niet dit of dat doet, of als ik wat hoor gelijk denken ojee nu gaat hij rennen.
Ik wil hem niet kwijt, het is mijn maatje maar ben bang dat ik het door mijn rugprobleem niet gaat redden. Ik heb wel een verzorgster voor 3 dgn in de week dus dat scheelt.
Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen.
SARINO schreef:Ik heb een instructrice gezocht die paard door wilde rijden en mij er weer op wilde helpen.
Uitgelegd dat ik bang/onzeker was geworden.
Eerst heeft zij mijn paard een paar keer gereden , toen van ik even uitstappen, laatste minuten rijden ,naar weer zelf rijden.
Wat zitlessen gedaan om mijn normale zit weer terug te krijgen,van krampachtig zitten wordt de rug ook niet fijner.En zo rustig uitgebouwd naar weer lekker zelf rijden zonder stress.
Ben zo blij dat ik dat toen gedaan heb,had toen zomaar gestopt kunnen zijn!
Tink89 schreef:loesjeislief schreef:Ik weet het en ze zei ook dat ze dacht dat ze het daar allemaal weer wilde gaan doen, lekker rijden en trainen maar dat is dus niet gelukt. Sorry dat ik het zo overbreng maar op dat moment voelde ik mij wel zo. De stal is al een stuk duurder en ze zou ook eraan meebetalen maar dat kan ik nu ook niet meer van haar vragen.
Tuurlijk kun je dat wel vragen. Dat wist ze toch van tevoren? In ieder geval tot er een betere oplossing gevonden is, kan ze best meebetalen. Als ze een eigen pony zou hebben, kon ze er immers ook niet van de ene op de andere dag vanaf.