Gisteren was ik met mijn lieve Morrieporrie naar mijn werk gereden. Door het duin uurtje heen en uurtje terug. Ik werk op de Reigershoeve, een woonzorgboerderij voor mensen (jong en oud) met dementie en de bijbehorende problematiek. Een plek waar de bewoners centraal staan en mens mogen zijn ipv 'die dementerende man/vrouw'. We zijn laatst nog in de uitzending geweest van Geloof en een Hoop Liefde. Voor als men wat meer wilt weten: http://geloofeneenhoopliefde.eo.nl/arti ... ekomst-is/
De laatste keer dat ik er met Moor was, was bijna 2 jaar geleden. Dus het werd weer eens tijd om haar in te zetten als ontspanning en lekker knuffelen.
Men vond het prachtig en het is mooi om te zien dat Moor heel open en zacht blijft en zelf ook contact zoekt, maar ook genoegen neemt als mensen dit niet willen.Therapiepaard in spé?
Hieronder wat enkele foto's die gemaakt zijn door een collega. Behalve mijzelf en Moor is iedereen onherkenbaar gemaakt ivm privacy.

De foto's laten helaas net niet Moor haar eigen contact zien, maar goed
Het mooie aan de laatste foto was dat de heer vroeger paarden voor het leger en de politie heeft getraind. Het moment dat hij uit de auto stapte met zijn vrouw liep hij meteen naar Moor toe, gaf een knuffel en klopjes op haar hals met een grijns van oor tot oor
Hierboven is maar voorbeeld van het mooie wat een dier los kan maken bij mensen. Dieren zijn puur, hebben geen agenda en what you see is what you get. Ik merk dat het mensen met dementie veel rust geeft, liefde en contact. Iemand die niet meer kan praten tegen een mens, kan dit misschien wel een dier. Ook heel aandoenlijk om te aanschouwen
Ook had ik voor het eerst een actioncam op, hieronder een klein filmpje van de rit heen door het duin.
Terug heb ik niet gefilmd. Het beeld hapert nog wel wat hier en daar (moet even kijken wat de oorzaak is) en ik moet met de opzet en hoek van de camera nog wat pielen, maar niet slecht voor de eerste keer
. Het Kennemer Duin is erg divers, nu ben ik alleen in het bos gebleven maar er zijn nog zo veel meer mooie plekjes die ik zeker een keertje op beeld wil hebben! Filmpje is alleen te zien op een computer ivm auteursrechten op het liedje.Doei
tot nu toe tevreden. Hoef geen technisch hoogstandje.
waar sta jij?