[VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeaSide

Berichten: 2362
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

[VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 13:50

Afbeelding

Sommigen bokker's weten het al, maar sinds mijn reis naar Duitsland ([BEU] Samen met Jack voor 2,5 maand naar Duitsland!) is onze kleine kudde uitgebreid met 2 ontzettend lieve Rocky Mountain Horse veulentjes Sia en Rosa. <3

Vlak voor ik begon aan mijn reis naar Duitsland schoot het idee door mijn hoofd, om te kijken of er misschien een leuk paard voor mijn moeder stond op mijn stage bedrijf. Mijn moeder wil al jaren een gangen paard, maar durfde sinds het overleden van haar vorige pony eigenlijk de stap niet te nemen. Mijn moeder heeft ook nooit een fijne klik gehad met Martje de Fjord van mijn opa, en Jack... Daar heeft ze mij iets te vaak van af zien vallen -O- -O- -O- .
In Duitsland ontmoeten ik het veulentje Bibi, het meest lieve en ook vrij stoere veulen van de kudde. Ik wist het meteen, dit is precies het paardje wat perfect bij mijn moeder zou passen een echt penny veulen die dol is op poetsen en aandacht en natuurlijk een gangen paard wat mijn mam zo graag wilde! Dus na overleg met mijn vader hebben wij haar meegenomen voor mijn moeder, die de gehele 2 maanden echt van niks wist.
Nadat ze eenmaal was bijgekomen van de schrik, ontdekte mijn moeder hoe rustig en lief het veulen is en had mijn moeder na een weekend goed nadenken besloten om het veulen Rosa te noemen naar mij (Priscilla Rosa Otto)!
Afbeelding

Maar.. Toen gebeurde het, tijdens mijn stage raakte ik zelf erg gehecht aan een schuw en apart veulentje.. Dat was het enige veulen wat van af het begin van mijn stage een halster om had, omdat ze anders niet te pakken was. Haar moeder en vader waren allebei ontzettende lieve paarden maar zei was zo schuw. Ook zag ze er door haar dikke veulen vacht absoluut niet knap uit wat haar de bijnaam Lama op leverde. Maar die "lama" stal we mijn hart, na veel oefenen met halsteren mocht haar halster na een maand eindelijk af. Maar toen er kopers kwamen, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen. Ik wist dat dit niet het paard voor mijn moeder kon zijn, ze was veel te eenkennig.. Dus besloot ik om haar zelf te kopen, en zo kwamen er niet 1 maar 2 veulens mee naar huis vanuit Duitsland :') ..
ontmoet Sia <3 !
Afbeelding

Nadat ze een week bij een buurtbewoner hebben gestaan zijn de veulens vorige week 'thuis' gekomen. We besloten om de wei in 2e op te delen, zodat de veulens eerst aan Jack en Martje konden wennen. Jammer genoeg besloot Roosje al om na 1 dag bij Jack in de wei te klimmen en daar was Jack het niet mee eens. Gelukkig is dat goed afgelopen, maar Jack besloot om de 2e dag bij de veulens in de wei te gaan staan. Om verdere ontsnappings-pogingen de kop in te drukken hebben we alle paarden bij elkaar op het grote land gezet, en onder het gezag van onze oude Martje gaat het nu helemaal super!

volg hier de avonturen van deze 2 Rocky Mountain Horses, bij ons aan de Noord-Hollandse kust!

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5020
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:07

Leuk Pris! Ik volg uiteraard! :D

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:32

Jaa daar is het volgtopic! Leuk zeg ik ben benieuwd!

SeaSide

Berichten: 2362
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 11:25

Leuk naomi en stormMildago!

Vanmorgen stonden ze allemaal zo lief samen te eten! Eindelijk een foto kunnen maken van alle 4!
Afbeelding

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:43

Ja daar is het nieuwe topic dan :D
Ik volg uiteraard ook weer!
Leuke foto's en ben fijn dat ze nu al lekker samen kunnen. Die twee veulens bij elkaar is echt een leuk plaatje!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:39

Wat heeft Martje donkere manen zo

Sfh1992

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Julianadorp

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:46

Gaaf Priscill!! Ik kom ze snel een keer bewonderen, ik ken het hele gevoel van verliefd worden op een paard tijdens stage (A)

Heel veel plezier en vooral geluk met ze! Ik weet dat ze super bij jullie staan :)

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:49

Jaaaa! Het volg-topic! En nu zie ik dat je ook nog in Noord-Holland woont.... Zou je het leuk vinden als ik een keer foto's kom maken (en stiekem Rocky's kom knuffelen?) :P

SeaSide

Berichten: 2362
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 14:59

Kayleigh327 schreef:
Ja daar is het nieuwe topic dan :D
Ik volg uiteraard ook weer!
Leuke foto's en ben fijn dat ze nu al lekker samen kunnen. Die twee veulens bij elkaar is echt een leuk plaatje!


De eerste 2 dagen was het echt een war zone in het weiland, tot 1 van de veulens door het hek is gegaan -O- ... En sindsdien zijn ze 1 hechte kliek geworden, met Martje bovenaan de rangorde.

StormMilagro schreef:
Wat heeft Martje donkere manen zo

Martje heeft inderdaad vrij donkere manen, maar doordat ze nat was zijn ze nog donkerder. :')


Sfh1992 schreef:
Gaaf Priscill!! Ik kom ze snel een keer bewonderen, ik ken het hele gevoel van verliefd worden op een paard tijdens stage (A)

Heel veel plezier en vooral geluk met ze! Ik weet dat ze super bij jullie staan :)

Bedankt Stef! Kom snel maar een keertje kijken nu ze nog klein en onschuldig zijn :Y) .


Irisx schreef:
Jaaaa! Het volg-topic! En nu zie ik dat je ook nog in Noord-Holland woont.... Zou je het leuk vinden als ik een keer foto's kom maken (en stiekem Rocky's kom knuffelen?) :P


Ik zou het super leuk vinden als je foto's komt maken :j , stuur maar een pb berichtje als je een keer langs wilt komen!

en omdat ik geen genoeg van ze kan krijgen nog een paar foto's <3 , gemaakt toen ze nog niet bij ons stonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Berichten: 50201
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:16

Leuk, ik ga je paardjes volgen hoor :D

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:21

Ik stuur je snel een berichtje :) Lijkt me echt super leuk!

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 02:50

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! Ze zijn leuk :) Ook leuk dat de veulens lekker saampjes kunnen opgroeien ondanks dat het niet de oorspronkelijke planning was :P

Maar ik ken het helemaal hoor, ik kwam in 2012 met 2 jaarlingen thuis ipv een 3/4 jarige haha!

Leuk dat je moeder nu een band kan opbouwen van jongs af aan! (En jij natuurlijk ook)

SeaSide

Berichten: 2362
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 09:15

Maris_ schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! Ze zijn leuk :) Ook leuk dat de veulens lekker saampjes kunnen opgroeien ondanks dat het niet de oorspronkelijke planning was :P

Maar ik ken het helemaal hoor, ik kwam in 2012 met 2 jaarlingen thuis ipv een 3/4 jarige haha!

Leuk dat je moeder nu een band kan opbouwen van jongs af aan! (En jij natuurlijk ook)


Ja dat ze samen konden opgroeien vond ik zelf ook een fijner idee. Anders moest Rosa op den duur de opfok in.

Ook is mijn moeder echt dol op Roos, ze poetst en tut er iedere dag mee.

Afgelopen week was ik met jack Horse Agillity (waar is de spellingcontrole op mijn telefoon ), aan het doen. Ik had daarvoor de hoepel op gezet en ging Jack klaar maken. Rosa en Sia vonden het echt fantastisch, en liepen er zelf onderdoor om vervolgens het plastic zeil te bestuderen.

Afbeelding

Yltje
Berichten: 1279
Geregistreerd: 04-04-10

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:59

Wat een leukerds! ik vind rocky's zo gaaf he! en die prachtige kleuren <3

Je woont inderdaad nog hartstikke dichtbij ook, eindelijk wat knaps in het mooie noord holland! :D :D

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:30

jaaa leuk <3 ik volg mee

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:35

SeaSide, dit topic is uitgelicht! :D

Anneloree

Berichten: 163
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:57

ik ga ook volgen ben benieuwd hoe deze 2 knapperds opgroeien tot prachtpaarden

Mondy

Berichten: 11887
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:00

Wat een knapperds <3 Leuk om te volgen hoe het met ze zal gaan !

TinkerTreas

Berichten: 3722
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:08

Wat een ontzettend leuke paardjes zeg.
Wat voor kleur heeft Sia?

SeaSide

Berichten: 2362
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 14:41

Ik kwam er vrij laat achter dat de dames in uitgelicht staan :Y) , echt super leuk!!


TinkerTreas schreef:
Wat een ontzettend leuke paardjes zeg.
Wat voor kleur heeft Sia?


Sia is een champagne, met een zilver appel en een zwart gen.

heerlijk duo <3
Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3722
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:48

Apart kleurtje dus. Ik ben benieuwd naar haar zomer vacht.
Het is iig een mooi stel zo samen.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:35

Wat een prachtige paardjes heb je er bij gekregen, en heerlijk om die kudde zo te zien, ziet er rustig uit.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:38

Wat een prachtige veulens!
Ik volg ook mee :)

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:53

Ik ben van Rosa ook heel erg benieuwd hoe ze er van de zomer uit zal zien! Vind ze beide echt prachtig, maar vooral Rosa vind ik een hele mooie kleur :)

nienkehelia

Berichten: 55
Geregistreerd: 25-10-15

Re: [VOLG] Follow the SeaSide Horse Adventures of Sia en Rosa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:01

mooie veulens