[VOLG] De geschifte paardencrew

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

[VOLG] De geschifte paardencrew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 13:16

Ik zie tegenwoordig echt wel leuke volgtopics opkomen, en ik ben zelf ook wel terug beginnen nadenken. Ik had eerder een volgtopic voor mijn merrie, maar tegenwoordig kan ik niet alleen maar over mijn merrie praten. Ondertussen zijn er twee monsters bijgekomen, en hun training vind ik al even interessant (ook al moest ik bij hen terug van stap 1 beginnen). Dus laat ik jullie voorstellen aan mijn geschifte paardencrew! *\o/*

Lana - De Chef van de kudde

Afbeelding

Mijn eerste "echte" eigen paard na veel verzorgpaarden. Zij is ook begonnen als verzorgpaard, maar ik heb ze nadien overgekocht. We zijn ondertussen drie jaar samen (bijna vier! De tijd vliegt :P ) en ze is ondertussen 12 jaar. Met gewichtsproblemen zitten we al te vaak te kampen, maar ze is ondertussen van mij, dus er kan gericht aan voeding gewerkt worden. _/-\o_ Ik heb haar op 9 jaar zelf opgeleerd (ze was enkel beleerd voor de koets) en we zijn op weg naar ons eerste TREC en Endurance-debuut.

Zij is door de hele resem grondwerk al gegaan en kan alles uit haar hoofd. Ik moet haar maar afgeven aan een twaalfjarige en ze doet precies wat ze moet doen, de schat van een paard. <3

Onder het rijden kent ze haar rollbacks ondertussen erg goed en ze vind ze fantastisch om te doen. Nu werken we toe naar de zijgangen aanleren en haar angst voor traktors te overtreffen (die heeft ze al drie jaar, en ondanks veel proberen is ze er nooit over geraakt).

Wakko - de Commandant van de kudde

Afbeelding

Wakko is naar ons toegekomen omdat een vriendin bij mijn LRV-club te veel paarden had, en wel... wij zochten gezelschap voor Lana. Wakko is een ruintje van 13 jaar en zodus de oudste van de drie. Enorm lieve pony, maar heel erg angstig toen hij aankwam. Halsteren ging soms, maar niet altijd. Hij bibberde als je te bruuske bewegingen maakte, zette zich schrap als je je omdraaide naar hem. (Nee, dit wilt niet zeggen dat hij een trauma heeft, ik heb veel ezeltjes gekend die nog zoveel erger reageerden dan hem en die waren gewoon angstig na jaren stil te staan in de weide)

Ondertussen kan aanraken en knuffelen perfect, is het halsterprobleem opgelost en ben ik bezig aan zijn grondwerkcurriculum :Y)

Het plan is om hem later op te leren voor de kar, specifiek voor mijn mama. :)

Nastral - De prinses en de duts

Afbeelding

Nastral is 8 jaar, en de ruin van de vriend waar ik mijn paarden bij mag zetten. Halen we Wakko er als gezelschap bij en eindigen we nog met drie :P The world and its funny ways...

Hij was, net zoals Wakko, nogal een dramaqueen toen ik met hem begon (voor degenen die zich afvragen waarom ik mij bezighoud met het paard dat niet van mij is; de eigenaar vroeg het me en ik zag een projectje in hem, dus ik ben daarop gesprongen als een stier op een rode lap :') ) en hij was angstig voor alles... behalve traktors en zwaar verkeer. De ironie.

Vooral dominantie was eerst het probleem, maar ondertussen zijn we door het grondwerk heen en gaan we verder met het rijden. Hij hangt énorm aan thuis en de andere paarden, waar we nu stapje voor stapje aan het werken zijn. (Kenissen keken me maar verbaasd aan toen ik zei hoe gelukkig ik was dat hij niet-hinnikend achter aan hoek stond en de paarden niet meer kon zien :z )

Ondertussen is het nog enkel een soort pleinvrees waar ik nu verder mee ga en zijn eerste échte ritje komt eraan.

Ik hoop dat jullie het wat vinden, altijd leuk om dit bij te houden en te delen met mensen! :D

Jep, ieder paard is te dik (Nastral = stond al een jaartje stil vanwege een koets gemold te hebben in paniek, Lana is net gerevalideerd van een héél korte bekapping en toen begon de blok, en Wakko hebben we pas sinds november en moet eerst zijn grondwerk kennen voor hij mee op avontuur mag :P)
Kijk je mee naar hun verbeteringen in gewicht?