les chevaux 2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeThor

les chevaux 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 16:46

hoihoi bokkers!

Na veel te hebben gelezen over les chevaux ponykampen in 2016, ben ik opzoek gegaan naar de versie van 2017. Ik heb hem niet kunnen vinden.

Ik ga deze zomer met eigen paard naar de 15+ week en ben heel benieuwd wie er nog meer komt en wat jullie ervaringen zijn.

Xx Marieke

Sterre98

Re: les chevaux 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:24

Leuk zeg! Ik ben 2 jaar geweest, in 2014 en 2016. In de 15+ week en de 18+ crossweek. Misschien ga ik dit jaar ook weer naar een 18+ week :)

flowerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:06

Na lang te hebben gezocht naar een kamp voor oudere (jeetje voel me oud met mijn 20 jaar :P ) kwam ik op de 18+ week van les chevaux uit. Maar had wel een aantal vragen, die misschien wel in dit topic kunnen beantwoord worden:

1. Rijd je veel buiten?
2. Heb je de hele week een vast paard?
3. Ik ben autistisch en zou graag het dagprogramma smorgens of savonds doorgesproken krijgen en bij grote veranderingen een seintje willen krijgen zou dit mogelijk kunnen zijn?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:01

flowerin schreef:
Na lang te hebben gezocht naar een kamp voor oudere (jeetje voel me oud met mijn 20 jaar :P ) kwam ik op de 18+ week van les chevaux uit. Maar had wel een aantal vragen, die misschien wel in dit topic kunnen beantwoord worden:

1. Rijd je veel buiten?
2. Heb je de hele week een vast paard?
3. Ik ben autistisch en zou graag het dagprogramma smorgens of savonds doorgesproken krijgen en bij grote veranderingen een seintje willen krijgen zou dit mogelijk kunnen zijn?

Je rijdt veel buiten ja! Sowieso elke dag dacht ik zo. Wil je het normale kamp doen? Of de trainingsweek?

Als het goed is krijg je de hele week hetzelfde paard.

En als laatste dat zou je vast met Les Chevaux kunnen overleggen :)

flowerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:13

Dankjewel voor je antwoord. Het gewone kamp of het crosskamp lijken mij leuk, maar ga vooral voor gezelligheid en niet om te leren dus neig meer naar het gewone kamp

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:44

Ik heb vorig jaar cross gedaan, was erg leuk, niet denderend veel geleerd. Was allemaal lekker laagdrempelig, maar wel erg leuk

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:04

Nou ik ga me inschrijven morgen denk ik. Voor de crossweek, en dit keer met mijn bijrijdpaard <3

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:09

Oeh wat leuk! Ben naar les chaveaux geweest als kind.. Was volgens mij een van mijn eerste (al dan niet de eerste) ponykampen.

Kan je daar ook met een eigen paard de 18+ week doen? Vooral de trainings week of de cross lijkt me leuk.
Buitenrijden vind ik vooral alleen leuk eigenlijk :P dan is het paard het meest relaxed

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:46

Sidera schreef:
Oeh wat leuk! Ben naar les chaveaux geweest als kind.. Was volgens mij een van mijn eerste (al dan niet de eerste) ponykampen.

Kan je daar ook met een eigen paard de 18+ week doen? Vooral de trainings week of de cross lijkt me leuk.
Buitenrijden vind ik vooral alleen leuk eigenlijk :P dan is het paard het meest relaxed

Jaaaa kom samen crossen! Kan met eigen paard, ik sleep mijn bijrijdpaard mee haha

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:49

Ik ben toen ik 16 was op kamp geweest bij Les Chevaux, superleuk! (dat is inmiddels al zo'n 9 jaar geleden) We gingen daar iedere dag op buitenrit en dan 's ochtends soms les. Ik reed de hele week op hetzelfde paard (safra). Vond de sfeer daar erg leuk en de locatie is fijn. De omgeving ook trouwens!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:00

xLiez schreef:
Ik ben toen ik 16 was op kamp geweest bij Les Chevaux, superleuk! (dat is inmiddels al zo'n 9 jaar geleden) We gingen daar iedere dag op buitenrit en dan 's ochtends soms les. Ik reed de hele week op hetzelfde paard (safra). Vond de sfeer daar erg leuk en de locatie is fijn. De omgeving ook trouwens!

Wat leuk! Safra ken ik nog wel van 2014. Was een leuk paardje dacht ik zo!
Ik heb Ølle en highfive gehad. Highfive is mijn grote favoriet haha

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:02

sterreke98 schreef:
xLiez schreef:

Wat leuk! Safra ken ik nog wel van 2014. Was een leuk paardje dacht ik zo!
Ik heb Ølle en highfive gehad. Highfive is mijn grote favoriet haha

Ja was een superleuk en veelzijdig paardje! :j

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:37

Ik ben afgelopen zomer naar de 15+ week geweest en vond het echt afzien. Ben dan ook een dag eerder naar huis gegaan. Eten vond ik slecht en goedkoop terwijl de leiders heerlijke broodjes gesmolten kaas ed. hadden. De les vond ik qua niveau erg laag. We behandelden dingen zoals overgang van stap naar draf. Ik verwacht eerlijk gezegd wel meer dan dat in een 15+ kamp. Springen mocht niet hoger als 30cm en enkel in draf. Alle groepsgenoten waren 13/14/15. Er waren twee mensen ouder als 15(waaronder ik). De douches stonken enorm, overal lag zand en op de wc gleed je er met bril en al vanaf.
Ook vond ik alle pony's chagerijnig. Meerendeel beet en trapte dus mijn pony stond vaak alleen. Ook was de zadelkamer een zooitje. Er was nog net plek voor mijn zadel en spullen kon ik daar nog net kwijt. Helaas wel eea kwijtgeraakt daar ivm de rommel.

Daarentegen vond ik onze begeleider en de mensen die daar werkten wel ontzettend leuk. Ik kreeg veel vrijheid en mensen dachten mee als er iets was. Ondanks dat de mensen wat jonger waren hadden we een leuke hechte groep. De bossen waren ook prachtig! Met name het water waar je met de paarden in gaat :j Helaas hadden wij niet gecrosst ivm het weer.

Dit is mijn ervaring met les cheveaux. Vriendinnen van mij zijn later daar op instructieweek geweest en zij vonden het een super leuke week. Zij hadden dan ook les van gediplomeerde instructeurs dus die hebben gelukkig wel iets geleerd daar :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:03

Eline_S_S schreef:
Ik ben afgelopen zomer naar de 15+ week geweest en vond het echt afzien. Ben dan ook een dag eerder naar huis gegaan. Eten vond ik slecht en goedkoop terwijl de leiders heerlijke broodjes gesmolten kaas ed. hadden. De les vond ik qua niveau erg laag. We behandelden dingen zoals overgang van stap naar draf. Ik verwacht eerlijk gezegd wel meer dan dat in een 15+ kamp. Springen mocht niet hoger als 30cm en enkel in draf. Alle groepsgenoten waren 13/14/15. Er waren twee mensen ouder als 15(waaronder ik). De douches stonken enorm, overal lag zand en op de wc gleed je er met bril en al vanaf.
Ook vond ik alle pony's chagerijnig. Meerendeel beet en trapte dus mijn pony stond vaak alleen. Ook was de zadelkamer een zooitje. Er was nog net plek voor mijn zadel en spullen kon ik daar nog net kwijt. Helaas wel eea kwijtgeraakt daar ivm de rommel.

Daarentegen vond ik onze begeleider en de mensen die daar werkten wel ontzettend leuk. Ik kreeg veel vrijheid en mensen dachten mee als er iets was. Ondanks dat de mensen wat jonger waren hadden we een leuke hechte groep. De bossen waren ook prachtig! Met name het water waar je met de paarden in gaat :j Helaas hadden wij niet gecrosst ivm het weer.

Dit is mijn ervaring met les cheveaux. Vriendinnen van mij zijn later daar op instructieweek geweest en zij vonden het een super leuke week. Zij hadden dan ook les van gediplomeerde instructeurs dus die hebben gelukkig wel iets geleerd daar :)

Ik merkte idd veel verschil tussen de 2 weken. De crossweek vond ik zelf ook uitdagender. Het eten was idd niet het meest lekkere wat ik ooit heb gehad. Maar gelukkig mochten wij van het erf af om naar de plaatselijke super te gaan en daar in te slaan haha

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:25

Ik ga me inschrijven voor 30 augustus crossweek met bijrijdpaard :D

Als er meer mensen gaan hoor ik het graag!

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:30

Ik ben nog nooit op kamp bij les chevaux geweest maar wel op vakantie week! en dat was zo gaaf! de mensen waren erg aardig. En hweb qua rijden aardig wat uitdaging gehad haha.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:30

MariskaDream schreef:
Ik ben nog nooit op kamp bij les chevaux geweest maar wel op vakantie week! en dat was zo gaaf! de mensen waren erg aardig. En hweb qua rijden aardig wat uitdaging gehad haha.

wat gaaf! ik zou er ook wel op vakantie willen daar <3

Welke paarden reed je?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:28

Ik heb me net officieel ingeschreven *\o/*

Ik heb vervoer kunnen regelen en nu ben ik helemaal blij *\%/*

De 18+ crossweek met mijn bijrijdpaard en die mag de hele week lekker op de wei staan :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:53

sterreke98 schreef:

De 18+ crossweek met mijn bijrijdpaard en die mag de hele week lekker op de wei staan :D

Leuk! Vond die weides heeerlijk. Mijn haffie stond ook dag en nacht op de wei. Na een paar dagen had ze al door wat er gebeurde als de trekker het land in reed (voertijd) en rende ze er heel hard achter aan :+

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:11

Eline_S_S schreef:
sterreke98 schreef:

Leuk! Vond die weides heeerlijk. Mijn haffie stond ook dag en nacht op de wei. Na een paar dagen had ze al door wat er gebeurde als de trekker het land in reed (voertijd) en rende ze er heel hard achter aan :+

Ik zal me niks verbazen als Joy dat ook zou doen :')

Ik wil Joy niet op de stal hebben, omdat ze echt elke dag naar buiten moet, t is en blijft een volboed, anders heb ik niks meer aan haar haha. En haar eigen stal is enorm, en ik wil haar ook niet in een kleinere stal proppen hahaha

Weet je of ze in de wei ook gaar brokken kan krijgen? Of moet ik dat apart doen? Want brokken heeft ze wel nodig haha

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:32

Van de manege krijgen ze geen brok, alleen hooi. Ik had mijn eigen voer mee en haalde haar gewoon 's avonds uit de wei en voerde haar gewoon uit een emmertje. Daarna weer terug de wei in :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:30

Zijn er verder nog mensen die gaan? En is er dan evt animo voor een groepsapp?

Lijkt me gezellig :D

MariskaDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:20

sterreke98 schreef:
MariskaDream schreef:

wat gaaf! ik zou er ook wel op vakantie willen daar <3

Welke paarden reed je?

Was super gaaf!! Dankje!! <3 ik heb buitenritten en les in de bak op Bo (kwpn merrie zwart gedaan) . Les op Obelix (haflinger ruin) in binnenbak , ook gesprongen met Obelix. Heb een 2 uurs buitenrit op Day (welsh merrie gedaan. En nog een 2 uurs buitenrit op Rocky leuk wit paardje met bruine oren.

Maar Obelix is helaas ongeveer een maandje terug overleden :( echt triest was een leuk paard

Ik heb echt heimwee naar Les Chevaux nu :( |(

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:41

Leuk al die enthousiaste berichten! Wij hebben weer ontzettend veel zin in 2017!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:47

Ja ik las het van Obelix...

Ik mis high five wel een beetje nu haha. Maar dit jaar gaat Joy mee <3