Kringkampioenschap met opa Alwin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Doos

Kringkampioenschap met opa Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 17:49

Op 15 januari heb ik het kring kampioenschap van Noord Holland midden klasse B mogen rijden.
Van mijn lieve vriendin Yvonne (theeglas hier op bokt)heb ik de kans gekregen om wedstrijd ervaring op te doen op haar paard en heel veel van hem te mogen leren. Aanstaande zomer wil ik met mijn eigen 3 jarige paard gaan starten.

Alwin is een paard dat hoger is opgeleid, Yvonne rijd zelf met hem in de subtop.
Yvonne is nauw betrokken bij het trainen van mijn eigen 3 jarige en ik kan nog heel veel leren. Door met alwin bij haar te lessen krijg ik de basis goed onder de knie.

Alwin is 22 jaar oud en nog in top conditie.

De proeven gingen nog niet perfect maar toch wil ik graag de foto's met jullie delen.

Uiteindelijk hadden alwin en ik 217 en 207,5 punten en hiermee waren wij 2x 1ste en mochten wij naar huis met de titel kringkampioen *\o/* en we mogen door naar het regio kampioenschap.

Ik moet erop letten dat ik recht op blijf zitten, mijn benen niet naar achter gooi en mijn binnen hand luchtig blijf houden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

josje4

Re: Kringkampioenschap met opa Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:02

Gefeliciteerd, ziet er netjes uit! Succes op de regio :)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:16

Ziet er goed uit! Duimen dat de mijne ook nog zo loopt als hij 22 is. :') Een dingetje dat me opviel is dat hij af en toe zijn hoofd kantelt. Ik weet niet precies waar dat aan kan liggen en het gebeurt ook maar drie keer of zo in de proef, maar toch iets om op te letten. :)

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 18:20

Zeepsop schreef:
Ziet er goed uit! Duimen dat de mijne ook nog zo loopt als hij 22 is. :') Een dingetje dat me opviel is dat hij af en toe zijn hoofd kantelt. Ik weet niet precies waar dat aan kan liggen en het gebeurt ook maar drie keer of zo in de proef, maar toch iets om op te letten. :)

Klopt dit was ons ook al opgevallen, dit komt waarschijnlijk doordat ik net te streng was met mijn binnenhand op dat moment. Bedankt voor de tip Gaan we wat aan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:44

Wat gaaf dat je deze kans krijgt! Heb het filmpje niet gezien, maar op de foto's ziet het er top uit! Succes verder!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:01

Hele nette proef! +:)+
Succes op de kampioenschappen!

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:15

Wat fijn! Geniet er nog van zolang hij nog in top conditie is!

Succes op de kampioenschappen. :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:28

Waauw ziet er goed uit! Als je je schouders naar achter doet en borst vooruit "hier kom ik" nou dan zit het helemaal goed! Heel veel succes en laat je straks op dit topic weten hoe het ging?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:32

Dit is zo fijn
Niet alleen voor jou maar ook voor je 3 jarige
Alwin is een paard wat het niet meteen kwalijk neemt als je iets fout doet

Super gefeliciteerd met je kringkampioenschap en knallen op de regio!!

Hopelijk mogen wij Alwin in september weer bij ons op de startlijst hebben voor de kür op muziek!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:48

Super wijffie +:)+

Ik hoop dat je nog veel van Alwin mag leren en mooie wedstrijden mag rijden :):)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:06

Wat loopt hij mooi in zijn draf tempo geen kak momentje ofzo

Heel veel succes op de regio!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:48

Wat grappig zag hem van de week voor het eerst op een filmpje van theeglas! Jij rijd er ook heerlijk op weg, heel fijn rustig beeld en gefeliciteerd!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:25

Waue die 22 jaar zie je er niet aan af. Ziet er fijn uit! Gefeliciteerd!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:47

Ik wil absoluut niet vervelend overkomen, maar ik zelf zou daar niet zo trots op zijn.
Paard wat in de subtop mee draait hoort niet thuis in een B proefje.

En ook zeker niet leuk voor je mederuiters,

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:01

Gefeliciteerd en ja je ziet het wel vaker in de B. Paarden die heel wat kunnen maar de ruiter (nog) niet of paard en ruiter die echt samen B waardig zijn.

Nou vind ik een subtop paard in de B ook zoiets van mwah, maar ja je moet dat subtoppaard maar kunnen rijden ook

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:04

Elco schreef:
Ik wil absoluut niet vervelend overkomen, maar ik zelf zou daar niet zo trots op zijn.
Paard wat in de subtop mee draait hoort niet thuis in een B proefje.

En ook zeker niet leuk voor je mederuiters,

Als of je met een hoger geklasseerd paard alles cadeau krijgt
Daarnaast als TS het paard had gekocht en zelf nog nooit had gestart had ze ook B moeten beginnen

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:07

Ik snap wat Elco wil zeggen maar dat is nu eenmaal een beetje inherent aan de paardensport. Een kampioenschap zal in de meeste gevallen terecht komen bij een combinatie die eigenlijk flink uit die klasse gegroeid is. Of dat nu komt omdat het een zeer ervaren ruiter is met een jong talentvol paard of een jonge talentvolle ruiter met een zeer ervaren paard. Een echte B ruiter met een onervaren paard gaat geen/zelden kringkampioen worden, c'est la vie.

Als TS niet L1 geklassificeerd is mág ze niet eens hoger starten, kan ze niets aan doen. En dan nog moet het er ook maar even uit gereden worden. Al gaat dat met Alwin dan misschien relatief makkelijk (bij de meeste subtoppaarden zal dat nog niet meevallen), het moet wel even gebeuren.

Dusss TS Y)(^)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:21

Je krijgt in dit soort gevallen toch dat de verdienste meer voor het paard zijn dan voor de ruiter maar je moet er niet mee zitten. Geniet van zo'n kans!

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:35

Wat leuk TS,wat fijn om met zo n paard te kunnen oefenen!!
Op naar het regiokampioenschap.
Veel succes en je mag zeker trots zijn .

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:36

Alsof het met een subtop paard ineens allemaal vanzelf gaat. Om een goed paard goed te laten lopen moet je zelf ook weten hoe je daar mee om moet gaan.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:58

Zeepsop schreef:
Alsof het met een subtop paard ineens allemaal vanzelf gaat. Om een goed paard goed te laten lopen moet je zelf ook weten hoe je daar mee om moet gaan.

Of je een paard onder je kont hebt met alle knoppen er op, of je hebt je paard zelf ingereden en je wordt kringkampioen..Wat zou jij verdienstelijker vinden qua gevoel.?? ;)

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 15:51

Elco schreef:
Zeepsop schreef:

Of je een paard onder je kont hebt met alle knoppen er op, of je hebt je paard zelf ingereden en je wordt kringkampioen..Wat zou jij verdienstelijker vinden qua gevoel.?? ;)

Bedankt voor al jullie reacties! En idd is het op een paard wat in de subtop mee loopt iets gemakkelijker dan op een groen paard. Maar Alwin is zeker niet makkelijk te rijden en als ik mijn hulp ook maar iets verkeerd geef dan doet Alwin een andere oefening.

Ik heb zelf ook een 3 jarige die we zelf aan het beleren zijn en door met Alwin de basis goed onder controle te krijgen hoop ik met mijn eigen paard ook deze zomer op wedstrijd te kunnen verschijnen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:07

Super toch :) leuk dat je dit met Alwin mag doen :) leer je een hoop van :)

En ja... paard heeft inderdaad een hoop ervaring... maar dat kan ook dik tegen je werken... als je de hulpen het niet goed geeft maakt het dier er direct een andere oefening van :P daar gaat je voorsprong... geniet dus maar lekker van je leuke tijd met dit paard :)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:10

Elco schreef:
Zeepsop schreef:

Ik heb zelf een paard met 'alle knoppen erop' (geen subtop maar wel ZZ-L startgerechtigd). Dit is mijn eerste eigen paard en ik ben ontzettend tegen onervaren mensen die een groen paard kopen, daarom dat dus niet gedaan. Ik leer super veel van mijn paard en hij leert ook nog heel veel van mij.

Dus TS, wees maar super trots op jezelf en je paard. Het komt sowieso allemaal niet vanzelf, of paard het nou al eerder heeft gedaan of niet. :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:22

Natuurlijk heeft de concurrentie het zwaar te halen tegen een paard wat ook in de subtop loopt. Maar ts moet toch echt zelf de proef doorsturen en de hulpen geven!

Super knap gedaan dus! En wat geweldig dat je de kans krijgt om op zo een paard je eigen basis te verbeteren wat voor je 3jarige alleen maar positief kan uitpakken!

Veel succes op de regio kampioenschappen!

PS (Hoi Rianne ;))