[VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

[VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 19:56

Hoi hoi!!

Wat leuk dat je hier eens komt kijken!
Al sinds ik bokt heb zit ik te twijfelen om een topic te starten waarin bokkers ons kunnen volgen, maar iedere keer toch wat twijfel hier en daar.

Nu ga ik het toch maar eens doen, ik zal hier leuke/spannende/interessante updates posten over mijn paard!

En een volgtopic zonder een stukje voorstellen klopt natuurlijk niet dus hierbij even een paspoortje:
Footworkdunitgreat, roepnaam: Grace
8 jaar
Quarter Horse
WRAN L2 niveau

Wij rijden western op dit niveau door heel Nederland in de diciplines:
- Reining
- In hand trail

Ik ben zelf vrij nieuw in de reining dus we zijn nog onwijs aan het lessen, trainen en groeien. Ook heb ik in 2016 het koeienwerk eens uit geprobeerd, Grace vind dat geweldig, dus dat wil ik in de toekomst ook meer oppakken.
Sinds kort zijn we bezig met balkjes, en hoe eng ze dat in het begin vond (want wat ligt daar in hemelsnaam op de grond) :Y) hoe leuk ze het nu vind!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geniet je mee van ons verhaal? :D


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 20:04

En dan gelijk maar beginnen met afgelopen weekend, daar hebben we mee gedaan met de Showtime Charity Reining wedstrijd op reiningcentrum Meertenhof in Grathem (de stal van Jurgen Pouls).

My my my, wat is dat een pracht van een plek zeg, het ligt in the middle of nowhere maar de locatie, de bakken en alles er omheen is echt om bij weg te kwijlen.

Ik had alles ingepakt, moeders zou de showblousse meenemen (een mooie nieuwe..) maar die lag nog in de auto i.p.v. de veewagen kwamen we achter toen we in Grathem stonden :Y)

Even een baalmomentje maar daarna snel opgezadeld, het was koud dus je mocht gelukkig in je jas rijden en dat loste het showblousse probleem weer op :brr: *\o/*
Nog even een rondje kunnen stappen in de wedstrijdring voor we aan de beurt waren en toen mochten we van start.
We waren als 8ste, en hoe wakker Grace thuis kan zijn, hier was ze niet onder de indruk van de heaters, kraampjes, banners of jury op hoge stoelen. :)

Tot mijn verbazing echt lekker gereden, vaak doet Grace het allemaal een beetje zelf maar sinds we daaraan zijn gaan werken merkte ik op de wedstrijd echt verschil!
Voltes kwam ik allemaal netjes uit, spins naar rechts waren wat minder omdat ze even lekker eruit stapte... spins links waren weer wat netter maar konden beter.

Tweede stop was netjes, eerste en derde kon ze nog wat rechter en ging daardoor niet volledig zitten. Bij de laatste rundown wilde ze zelf vertrekken, gelukkig doet ze zit al veel minder. Dus even gecorrigeerd.

Al met al een 14e plek met een 65,5 score (jeeej nergens out of pattern :+).

Weer leerpuntjes voor de volgende keer, dat is op 5 februari bij de Westerndays in Eersel! :D

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 19:44

En het was lekker ontdooit van de week buiten (voor hoe lang het gaat duren..), en dat betekend natuurlijk oefenen in de buitenbak! :D

Op dit moment ben ik een lichtere shank bij dr aan het proberen (dit is een enkel gebroken bitje met scharen), omdat ik graag wil dat ze zacht in haar mond blijft. En als t niet nodig is, waarom zou ik er dan wat zwaars inhangen. *\o/*

Geniet met ons mee :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 07:34

Ik zie dat ik nog nooit wat geplaatst heb, maar ik volg wel hoor! Wat is het toch een prachtig paard!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 07:42

Ik volg! Ik ken haar nog uit haar dazzle tijd. Leuk om te zien hoe jullie groeien.

Be happy eat a snackkie

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 15:19

Dankjullie! :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 15:23

Grace mocht vandaag spelen in de sneeuw, aangezien de bodem nog goed was (beetje krakend maar ze stapte er zonder moeite doorheen) mocht ze even spelen in de sneeuw :D En leuk dat ze t vond :P
Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 12:18

Even een updateje met ik hoop snel wat leuke foto's erbij! :D

Afgelopen zaterdag hebben we wedstrijd gehad, de tweede showtime charity reining show. Helaas een spin teveel gedraaid daardoor een DQ.
Jury had wel door gepunt en had me als ik mezelf niet had laten diskwalificeren een 67,5 met een derde plek tussen alle deelnemers gegeven. :D
Onwijs trots op Grace, want het voelde super aan en leuk om zo een voortgang te boeken tussen 2 shows. Nu even door trainen en 18 maart doen we mee aan de laatste show van showtime charity reining. We zullen daar mee doen in de beginners en amateurs klassen, en gaan uiteraard weer voor zo'n fijn gevoel en lol met knol! *\o/*

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:30

Netjes! Dat is een mooie score!

Be happy eat a snackkie

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 07:16

speedfiets_2 schreef:
Netjes! Dat is een mooie score!


Dankje! :D Zeker, en dan helemaal als je bedenkt dat we de vorige wedstrijd, 4 weken eerder, 2 punten lager zaten. Wat een andere, fijnere training in een korte periode kan doen *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 08:37

De foto's van de wedstrijd zijn binnen :D En ik vind ze supergaaf geworden :D
Aankomende zondag heb ik met mijn andere knapperd wedstrijd en de week erna heb ik de zaterdag met Grace en zondag waarschijnlijk met beide wedstrijd :D

Afbeelding Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:13

Ziet er heel goed uit! Ze doet mooi zitten in de stop. Bij welke vereniging start je?

Be happy eat a snackkie

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 19:23

Dankje! :D Ja dat gaat echt steeds beter =) Bij de WRAN starten we mee, dit was bij de showtime charity reining show, ik wil me ook aan gaan melden met Mea en Grace bij de NQHA, kunnen we daar ook wat dingen mee gaan nemen :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 20:26


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-17 11:56

De schapenhekjes weghalen lukte helaas niet, dus dan maar even in de buitenbak :D

Mevrouw heeft soms nog wat moeite met netjes blijven staan :Y)

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 16:29

Foto's van de afgelopen wedstrijd zijn binnen :D

Afbeelding

En foto's van die dag daarna, de in hand trail :) T wordt nog een veelzijdige pony :D Topic komt eraan! :D

Afbeelding

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:38

Je bent goed bezig!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 16:55


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 16:48

Precies een week geleden een fotoshoot gehad met Mea en Grace, en de eerste foto's zijn binnen :D

Wat voel ik me toch een trotse eigenaar als ik naar deze foto kijk :D
Afbeelding


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-17 12:29


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-17 14:56

Ohjeej ik heb hier al veel te lang geen update gegeven, en dat terwijl het zooo goed gaat met ons :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afgelopen weekend is mijn knappe Grace Nederlands Kampioen geworden in de in hand trail, en ik ben zooo trots op dr :D
Ook haar debuut in de horsemanship deed ze niet slecht, ze flikte het om een 7e plaats te behalen tussen alle Nederlandse ruiters, op het NK.

WEM Reining behaalden we ook een 7e plek, en de Reining Senior behaalden we een 8e plek, en dat tussen namen als Palden Schooneman en Roy vd Hoeven..
Dit had ik niet kunnen dromen toen ik dr kocht!

En dan te bedenken dat ze nog geen jaar geleden pas een paar balkjes aan de hand mocht leren kennen, en ik dr alles heb geleerd wat ze nu foutloos deed! :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 11:06

Afbeelding

Ze lijkt niet op dr ouders ofzo :Y) :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 11:08


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 10:29

Grace gaat steeds beter, niet alleen met trainen maar vandaag is ze ook voor t eerst alleen het strand op geweest :D
En net alsof er niks abnormaals aan was liep ze zo rechtdoor t water in :Y) *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers