Jullie kennen mij misschien wel van:
Wie kan mij helpen met mijn getraumatiseerde andalusier
Hier kun je het proces van Amigo volgen van getraumatiseerd paardje tot mijn beste maatje! We zijn er nog lang niet en het juiste plekje is ook maar moeilijk om te vinden met zo een apart paardje... Wij moesten spontaan per direct vertrekken van het vorige plekje waar Amigo heeft gestaan (in het forum over Amigo staat meer over die plek).
Na weken al hopeloos zoeken naar een nieuwe plek kwam er nu extra druk op te staan omdat ik eigenlijk per direct weg moest. Nu kwam ik dus met geluk bij een ongeluk terecht bij een nieuwe plek, en dat leek wel een paradijs!!
24/7 buiten in een grote kudde van 20-25 paarden met enorm veel ruimte. Nooit meer hoeven te mesten, een binnenbak, spuitplaats, solarium, extra stallen indien nodig binnen en een kleine verwarmde kantine/zitplek. Vorige week zaterdagochtend ben ik gaan kijken en in de middag kon ik hem al verhuizen. Gelijk gedaan natuurlijk, want ik wilde weg.
Amigo staat tot maart waarschijnlijk naast de kudde met een hek ertussen om een beetje aan elkaar te kunnen wennen. Wanneer de wei toegankelijk is mag hij de kudde in! Omdat Amigo absoluut 0% dominantie heeft gaat hij hoe dan ook alles over zich heen krijgen in zo een grote groep. Ik ga alles bijhouden zodat iedereen die het interessant vindt Amigo kan volgen.
Week 1
Amigo heeft heel de week naast de kudde gestaan en overdag steeds een paar uurtjes in stal wanneer anderen paarden daar even los mochten staan. Ik gok max 6 uur per dag binnen en de rest van de dag buiten. Hij krijgt dan het verharde stuk en heel de binnenbak! Dit ging echt super goed, Amigo was zichzelf en heeft vaak bij het hek gestaan en contact met anderen paarden gezocht over het hek.
Hier staat Amigo:
Verharde deel buiten:

En heerlijk de binnenbak voor zichzelf!

Deze heerlijke paddock krijgt hij erbij als het ijs weg is!

Dit is het gebied voor de hele kudde:
Naast Amigo:

Binnen naast de rijbak een grote schuilstal!

Paddock + grote rijbak om lekker te rennen en spelen:

Nog een voerplaats vooraan het terrein:

Paadje terug richting Amigo:

Naar mijn mening is dit echt een paradijsje!! De mensen zijn allemaal heel aardig en ik heb het super erg naar mij zin! Nu hopen dat Amigo zijn plekje kan vinden binnen deze kudde!