[VOLG]Dit te gekke duo Betsy&Enya

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

[VOLG]Dit te gekke duo Betsy&Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 09:31

Hoi :wave:

Leuk dat je in dit topic komt kijken.
Ik zat vorig jaar al met een idee om een volgtopic te starten, maar ook met de gedachten wie zou ons nou willen volgen. Ik kan niet bijzondere dingen ofzo met mijn paarden.
Maar het leek me leuk om een soort dagboek voor mezelf bij te houden en zie wel of er volgers komen.

Ik zal als eerst mijn paarden voorstellen,

Sinds 12 juli 2012 heb ik mijn eerste eigen pony gekocht, namelijk Enya. Zij is een fjordenmerrie van 8 jaar (4 april 2008), wij doen eigenlijk van alles. Van dressuur tot springen, van buitenrijden tot grondwerk.

In het verleden 2013 tm 2014 fanatiek gesprongen vooral BB tussen de paarden. Ook crossen wij regelmatig.

Dit jaar wil ik haar uitbrengen in de endurance, ons eerste wedstrijd staat gepland 30 april in Ommen.
Natuurlijk wat foto's van deze allround dame
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan heb ik sinds 26 juni 2016 Betsy erbij. Ik ken en reed Betsy al sinds 9 december 2015. Ze stond op mijn werk ( waar ik helaas gestopt ben ivm tijdgebrek), de eerste keer dat ik haar zag en reed hadden we meteen een klik en wou haar zo graag kopen
Helaas ging dat financieel niet. Ze is toen in januari verkocht, ze is toen gebleven tot 10 mei 2016. Dus heb haar nog vaak kunnen rijden.
Betsy is een tinker merrie van 4 jaar (1 mei 2012).
Ik rijd haar nu 1x per week 20 minuten. Voor de rest doe ik met haar veel grondwerk, vrijheidsdresuuur, wandelen enzo.
Met Betsy doe ik lekker rustig aan qua rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog op mijn werk
Afbeelding
Haar leukste hoef
Afbeelding

Nu zal ik mijzelf kort voorstellen. Mijn naam is Joyce ben 23 jaar (16 april 1993). Ik heb zelf de opleiding paardenhouderij niveau 3 afgerond en werk 15 uur bij de AH. Mijn hobby's zijn: filmen, fotograferen, schleich en de pony's uiteraard. Ik heb een youtubekanaal Enjoyyyourhorselife waar ik vlogs maak en andere leuke video's.

Afbeelding
Afbeelding

:wave:

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:36

Leuk! :D

Volgt*

DigiDiede

Re: [VOLG]Dit te gekke duo Betsy&Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:34

Joehoe! Ik ben er ook

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 19:10

Super leuk dat jullie volgen.

Vandaag kwam de boomloospasservice langs om te kijken of Enya der zadel nog goed ligt. En voor Betsy kijken wel zadel goed bij der past.

We begonnen met Enya. Het zadel past alleen moeten mijn inlages veranderd worden en een andere singel tegen het naar voren schuiven. Ook heb ik de notting hill getest en deze zat heerlijk dus waarschijnlijk haal ik die voor Enya. Ivm de dubbele vps tegen intensief lichtrijden en in de verlichte zit enzo.

Op Betsy hebben we Enya der zadel gepast en ze hebben precies hetzelfde nodig. Alleen als Betsy uitzwaard gaat ze naar een xxl pommel. Voorlopig rijd ik zo toch niet tegelijk. Dus kunnen voorlopig met hetzelfde zadel doen. Betsy heeft alleen een ophoging onder de pommel omdat ze overbouwd is, ligt het zadel van achteren naar voren waardoor ik naar voren word gedrukt. Met die ophoging is dat niet. Ook zonder die ophoging heeft ze onder de pommel verwarde haren met die ophoging niet dus een goed teken

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:28

Notting hill is boomloos?? Of hoe moet ik dat zien

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 22:39

Diedelo schreef:
Notting hill is boomloos?? Of hoe moet ik dat zien

De notting hill tegenwoordig de nottingham, is indd boomloos alleen zit er dubbele vps is waardoor de rug extra word beschermd en beter drukverdeling krijgt. Voor mensen die intensief staan in de beugels dus lichtrijden en springen (de verlichte zit). En omdat ik endurance wil starten en je daar veel draaft lijkt me het voor Enya veel fijner.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:51

Ahh zo :) interessant, dat zadel ken ik nog niet

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 08:37

Diedelo schreef:
Ahh zo :) interessant, dat zadel ken ik nog niet

Volgens mij is dit zadel nog niet heel lang op de markt en is recent veranderd van naam, hij heette eerst de notting hill en nu de nottingham, ze hebben er voor de rest niet veel aan veranderd alleen meerdere kleuren.

Zondags is de enigste dag dat ik wat met beide dames kan doen.

Dus dat heb ik gisteren ook gedaan.
We staan nu tijdelijk op een pensionstal ipv op de wei waar ze 24/7 buiten staan,alleen mogen we er geen stal/tent ed neerzetten, en paar jaar geleden was het al drama met blubber.

Ze staan met z'n vieren in een stal (samen met de fjorden van mijn moeder. Wij doen alles zelf, buiten zetten, voeren, uitmesten van de stal en wei en water geven. Dit hebben wij 's ochtends eerst gedaan, en daarna ontbeten.

In de middag gingen we de paarden doen. Ik begon met Betsy, eerst aan de kaptoom om wat te longeren. Rechtsom vind ze moeilijk of wil ze niet dus vooral daar op geoefend. Ze had behoorlijk wat energie dus even energie eruit galoperen. Toen toch maar het touwhalster omgedaan en weer longeren oefenen, dit doe ik dmv haar te laten wachten, zodat ik naar rechts kan en haar zo de rechterhand opsturen. Als ze wacht clicken en als ze de volte op stapt ook clicken. Daarna wat vrijheidsdresuur gedaan .

Vrijheidsdressuur gaat super goed, ik loop wel vast met de spagaat naar buigen en de jambette, dus wil graag weer een les plannen. De spagaat zelf geoefend eerst met balk en op einde zonder balk en ze deed dat super. Ik was van plan het te filmen maar helemaal vergeten.

Daarna hebben Betsy en Ninke (4 jarige fjord van mijn moeder) nog laten rennen. Veel te veel Betsy was helemaal kapot. Moest echt een half uur stappen voor ze op adem was.

Daarna hebben ik Enya gereden met Barebackpad en touwhalster, later touwhalster af gedaan, vinden het allebei niet fijn werken, dus verder gegaan op neckrope. Mijn moeder reed Svenn (19 jarige fjord van ons samen, mijn moeder betaald hem en hij is ons eerste eigen paard) Enya deed het super ook al plakte ze veel aan Svenn, maar voor de rest super braaf. Daarna nog even vrijheidsdresuur gedaan met beide.
Afbeelding
Afbeelding

Drukke dag gehad maar wel erg leuk.

Zometeen weer de dingetjes doen, buiten zetten, voeren, uitmesten en opstrooien en water geven. Na het werk of eten rijden waarschijnlijk.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:49

Maandag 23 januari 2017

Vandaag Enya gereden met zadel en gewoon hoofdstel. Lekker even dressuurmatig gereden vooral lang en laag. Paar pasje wijken etc. Het ging op zich wel goed. Wel merkte ik duidelijk verschil toen ik zatedag reed met andere inlages en singel dus snel bestellen.

Betsy had een dagje vrij. Heeft lekker buiten gestaan. Enya en de rest natuurlijk ook.

Vandaag ook dit boek binnen gekregen en morgen komt de Rambo Micklem multi bridle binnen, 2dehands overgenomen van iemand.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:57

Ik kom volgen, leuk!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 21:10

Leuk dat je ons volgt MoriYT :D

Dinsdag 24 januari 2017
Vandaag kreeg ik dus de Rambo Micklem hoofdstel binnen.
En meteen gepast, eerst bij Enya, die ging ik dan meteen rijden, het rijden ging hartstikke goed. Ik moet van mijn instructrice wat strenger aan de teugel rijden en ook tijdens het aanspringen in galop. Heb dat toen 1x gedaan, maar werkte niet fijn, we werden beide gefrustreerd en dan werkt het helemaal niet dus, vandaag maar aangaloperen tijdens het lang en laag, aan een los teugeltje en dit ging super. Voor ik ging rijden wou het dochtertje van de eigenaar van de pensionstal op Enya, ze wou graag een keer op een fjord rijden en Enya is zo braaf.
Screens uit een filmpje
Afbeelding
Afbeelding

Betsy had vandaag nog weer vrij wel het hoofdstel gepast, ze hebben allebei op dezelfde gaatjes zitten, super handig.
En ze passen bij beide, vind hem bij Enya echt super leuk staan.
Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 08:52

Woensdag 25 januari 2017

Vandaag had ik afgesproken met Pandameisje (hier op bokt). Ik heb foto's van haar en Enya gemaakt. Enya die altijd heel rustig en braaf was, was nu echt super druk, denk voornamelijk omdat ze alleen was. Maar de foto's zijn best goed gelukt. En hebben het erg gezellig gehad, ze heeft gevlogd (horsalotje) op youtube die komt morgen als het goed is online en zal ik hier ook even plaatsen.
Deze dag kwam ook mijn eerste video sinds een maand weer online.
[videohttps://www.youtube.com/watch?v=eq9OGryGFhc[/video]

Wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bewerken is nog niet mijn sterkste punt. De bovenste 2 heeft pandameisje gedaan. De middelste met een instagram filter

Donderdag 26 januari 2017
Vandaag had Enya een vrije dag, anders liep ze de hele week.
Ik heb met Betsy vrijheidsdressuur gedaan. Ik loop een beetje vast met de spagaat en de jambette..
Als ik van de spagaat naar de schouder loop of dat ze even zo moet blijven staan zet ze een stapje terug en naar der schouder helemaal. En de jambette blijft schraapachtig.
Ook dacht ik als ik de spagaat stapje voor stapje click en beloon dat het wel werkt, het werkt wel als ze gewoon stond en ze moest wachten, eerst niet maar naar een paar keer kon ik meters afstand bewaren. En aan de zijkant weer niet. Ik heb nu Janine van Clicker+ een berichtje gestuurd en we gaan samen kijken hoe het anders kan, en anders vraag ik weer een les van haar.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 20:31

Vrijdag 27 Januari 2017

Vrijdag is onze springavond. We hadden een driesprong gedaan, 2 steiltjes en 1 oxer. Ik reed op Svenn en mijn vriendin op Enya. Volgens mij ging het wel goed. Met mij en Svenn iig wel de laatste keer sprong die heel fijn en ben ik ook gestopt. En mijn vriendin ook. Er kwamen namelijk mensen in de bak die eerst der paard wouden longeren. En ik heb wel geleerd op het hoogte punt stoppen en dat hebben we gedaan.
Afbeelding

Zaterdag 28 Januari
Vandaag is ons les dag. Wij hebben dressuurles en daarna nog springen. De les ging best wel goed. Alleen met de Rambo Micklem hoofdstel houd ze ineens links beet. Dat hebben we los gekregen en liep ze erg fijn. Met springen hadden we een in uitje. eerst 2 kruisjes daarna een kruisje en steiltje van 50 cm ongeveer. Ik vind het lastig om goed in het zadel te komen (zonder te ploffen) en haar in de goede galop houden. Op het laatst lukte het en zijn we gestopt. We reden met z'n drieeën: Mijn vriendin van vrijdag op Svenn, mijn moeder op Ninke (dochter van Enya) en Ik op Enya. Ninke is 4 jaar en mijn moeder lag er met galop naast, Ninke ging met galop ineens van de hoefslag af en het zadel schoof dus toen lag mijn moeder in het zand :')

Zondag 29 januari
Vandaag zijn we weer naar buiten gegaan sinds een maand ofzo. We kwamen Vera(kionasuppie) en Mare nog tegen, daar een stuk meegereden, daarna met z'n tweeën verder. (mijn vriendin van vrijdag en zaterdag haha) Zij op Enya en ik op Svenn. we hebben nog gefilmd voor ons kanaal, gewoon wat heen galopperen en vooral veel bokken sprongen gehad :')

Kaartje
Afbeelding
Snelheid
Afbeelding

Maandag 30 januari 2016
Vandaag was het echt pokke weer. Ze hebben vandaag binnengestaan, ze hebben een groepsstal dus kunnen lekker bewegen en spelen. Ze hadden vandaag een vrije dag. Ik moest werken van 1 tot 4 daarna naar de telefoonwinkel, want die was stuk. Ik ben verzekerd dus ik krijg een leentoestel, de eerste leentoestel, zat de vorige lener nog in, die kregen ze er niet uit. Toen maar een tel met een scheur erin, toen deed die het niet en kreeg ik een samsung S2, die wou niet inloggen op google account, en toen ze hadden geen meer dus ik kreeg een nieuwe, hij zij dan maar een nieuw leentoestel. Ik was kwart over 4 in de tel winkel en 6 uur weer thuis :')

Dinsdag 31 Januari 2016
Betsy had een vrije dag, vandaag gingen ze weer lekker naar buiten.
Enya heb ik gereden samen met de bijrijder van Svenn. Ik dacht ik probeer het bitloos eens met de rambo. Ze was weer sterk/ vast houden links. Dus volgens mij zit ze vast, dus even een oesteopaat erbij halen. Wel lekker even hard gegaan in galop. En lekker lang en laag en niet teveel nageeflijk rijden.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 12:27

Woensdag 1 februari 2017
Vandaag zijn we met Svenn en Enya weer buiten wezen rijden en hebben we weer gefilmd.
Ze waren minder hyper dan zondag haha. Ik kon zelfs met Svenn met een lange teugeltje joggen en dat richting huis *\o/* *\o/*
Afbeelding

Donderdag 2 februari 2017
Vandaag zouden we les hebben. Om kwart over 5 een berichtje gedaan naar de instructrice, had ze het per ongeluk op 2 maart gezet, dat toevallig ook een donderdag was. Dus we hebben een beetje lol met je knol en western dingetjes gedaan heel erg gezellig. Ik had ook wat met Betsy gedaan in de ochtend, het ging redelijk goed, alleen ze had niet heel veel zin in. Ik denk dat het aan mij lag, omdat ik erg met mijn hoofd bij de tijd zat

Vrijdag 3 februari 2017
Vandaag hebben we alleen Enya gereden, mijn vriendin wou altijd met neckrope rijden dus hebben we dat gedaan zelfs gesprongen, we hebben veel gefilmd en er komt dus een filmpje van.

Zaterdag 4 februari 2017
Vandaag ben ik alleen met Enya naar buiten geweest met mijn kaptoom, waarbij je een bit in kan doen en dus ook bitloos kan rijden. Heb de hele rit bijna alleen bitloos gereden en zelfs stukjes met alleen neckrope (wel met bit als rem,niet nodig gehad). De terugweg werd ze alleen wat sneller, maar nog prima te houden zonder bit.
Afbeelding
Op het blok staan vind ze geweldig
Afbeelding
Afbeelding

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:25

Leuke foto's Joyce :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:43

Bedankt Laura :)
Ik ga nu zondag de hele week beschrijven

Zondag 5 februari
Ik zat niet lekker in mijn vel en ben het even van mijn af gaan schrijven op bokt
Niet weten wat je wilt
Ik had deze dag nergens zin in. Dus heb met alle paarden vrijheidsdressuur gaan doen en wat was ik trots op ze allemaal.

Maandag 6 februari 2017
Vandaag hadden de paarden een vrije dag, mijn moeder en ik rijden vaak deze dag samen, maar hadden beide geen zin.

Dinsdag 7 februari 2017
Vandaag zou ik intervaltraining gaan doen, alleen deed mijn hartslagmeter heel vaag, gaf hele hoge hartslagen aan, misschien klopte het wel, maar ik heb hem dus afgedaan en gewoon gaan rijden.
De bijrijdster reed op Svenn.
Afbeelding

Woendag 8 februari 2017
Vandaag heb ik mijn singel binnen gekregen de Rossner comfort Singel, dit is een anatomische singel. Dit heb ik voor Betsy en Enya nodig. Ik wou vandaag ze allebei rijden. Ben begonnen met Betsy even kort gereden, daarna nog even vrijheidsdressuur gedaan en ze deed het geweldig, kreeg zelf een paar keer een spaanse pasje.

Donderdag 9 februari 2017
Vandaag kreeg ik mijn inlages binnen, en nu is mijn zadel passend voor beide. Mijn vriendin die altijd meegaat was mee, zij reed op Enya en ik op Svenn. In de bak gingen we rijden en daar gingen ook Jessie en Esther mee rijden en springen, wij deden mee. Jessie wou graag en wedstrijdje doen dus we staan klaar ik tel af en kreeg me toch een rodeo van Svenn, lag er bijna naast. Daarna nog wedstrijdje gaan doen met Enya en weer een flinke bok, dat ik echt er bijna af lag. Normaal bokt die nooit in de bak, hij was helemaal hyper door alles.

Vrijdag 10 februari 2017
Vandaag is weer onze springavond, samen met mijn vriendin, ik zal haar even een naam geven, ik weet wel wie ik bedoel , haar naam is Amara. We hebben en steiltje gesprongen tot 75 cm ongeveer. De paardjes deden het goed, zelf Svenn was weer zich zelf, dus kwam door alle drukte.

Zaterdag 11 februari 2017
Vandaag waren de paardjes vrij, ik ben de hele dag in Amersfoort geweest samen met mijn nichtjes, die ik weinig zie, omdat we 155 km van elkaar wonen en onze moeders ruzie hebben. Nu spreken we samen af, we zouden 7 januari al afspreken maar toen was het super glad, dus nu gingen we lunchen bij Bagels &Beans, erg leuk knus klein tentje waar je bagels kan eten. Daarna hebben we nog gewinkeld in Amersfoort. 'S avonds alleen de paarden gevoerd en binnen gezet.

Zondag 12 februari 2017
Vandaag had stal een crazy fun trail georganisseerd, een soort schriktraining. Ik deed mee met Betsy en Amara met Enya, zij reed en ik deed aan de hand mee. Ze waren allebei heel erg braaf. Er waren erg leuke dingen. Slierten waar ze door heen moeten, Betsy wou er niet door dat kon niet dacht ze en deed een sliert opzij en toen ging ze erdoorheen, uiteindelijk ging ze erdoorheen. Er was ook een tunnel, zeil, een pallet, lege flessen, bellenblaasmachine, was wel even spannend. Als laatst hadden we de rookmachine, en wou wat was ze braaf,ze vond het iets spannend, maar vertrouwde me 100 %. Ik wil echt met haar horse agility doen, ze vind het zoo leuk. Ik heb alvast 1 foto voor jullie
Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:47

Hoi volgers,

Ik kwam dit topic weer eens tegen, en zag dat feb de laatste keer was.
Zou ik weer doorgaan, of te wel zijn er volgers :D

Met Betsy en Enya gaat het iig super!
Ik ga het rijden met Enya weer oppakken ze word een beetje dik en ik neem tegenwoordig Betsy aan de hand mee, dit gaat super :)

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:28

ik volg nog :P

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:47

ik ook leuke beestjes hoor :)