[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 17:10

Dexter staat weer thuis na de feestdagen, alleen heb ik dus Dina niet mee terug genomen. Helemaal niemand eigenlijk, hij staat alleen voorlopig :(

Ik had zelf geen tijd om hem te halen aangezien mijn personeel verlof heeft gevraagd en ik moet invallen dus schoonpap heeft hem gebracht, maar nu staat er dus niemand bij.
En ik weet ook zo snel even niemand om er bij te zetten. Duke en zijn maatje staan net op een nieuwe wei, dus dat gun ik hem dan liever dan thuis op de kale weide met hooi.
Dexter kan wel een dieetje gebruiken.
En mijn vriend heeft examens nu anders helpt hij mij altijd met mijn gekke ingevingen.

Is het echt heel sneu als Dexter een tijdje alleen staat? Ik wil hem echt niet weer hier 25km verderop hebben waar ik met de auto amper geraak om hem dan maar 2x per maand te zien. Of ben ik dan heel egoïstisch?
Een tijdje is trouwens hooguit 4 à 6 weken ofzo. Wellicht vind ik in de tussentijd nog wel iemand om er bij te zetten maar voorlopig staat hij in zijn uppie..
Ik vind het denk ik zieliger dan hijzelf maar toch..

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:57

Denk dat als dexter te eten heeft hij zich al snel vermaakt, en voor die paar weken kan dat denk ik wel hoor.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 19:05

Haha daar maak je een heel goed punt :')

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:13

Granoek schreef:
Haha daar maak je een heel goed punt :')


Haha ja toch?

Wat is trouwens de reden dat je dexter en duke niet standaard samen zet? Daar zou namelijk mijn eigen voorkeur liggen..

En of ze dan samen de kudde in gaan/tussen de hengsten of aan huis staan maakt natuurlijk niet uit, maar zou mijn eigen 2 toch samen willen waar dit kan.. Vooral omdat dexter geen merrie is, moet dit toch kunnen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 21:20

Nadiine__x schreef:
Granoek schreef:
Haha daar maak je een heel goed punt :')


Haha ja toch?

Wat is trouwens de reden dat je dexter en duke niet standaard samen zet? Daar zou namelijk mijn eigen voorkeur liggen..

En of ze dan samen de kudde in gaan/tussen de hengsten of aan huis staan maakt natuurlijk niet uit, maar zou mijn eigen 2 toch samen willen waar dit kan.. Vooral omdat dexter geen merrie is, moet dit toch kunnen?


Ik zou ze normaal ook gewoon samen zetten, hier of daar maakt niet uit. Maar de grote paarden, dus de merries, staan bij mensen op andere plaatsen om de weien kaal te eten en die jonge hengsten staan eigenlijk gewoon in de weg waar ze ook staan. Daar klaag ik niet over want ben al lang blij dat ze niet op stal moeten de hele winter. Nu zijn dat stallen van 10m op 5m maar heb hem toch graag buiten.
Dexter is naar huis gekomen omdat ik mijn zusje dus voor kerst wilde verrassen en haar paard ook halen (boy do I regret that) en daar kunnen die hengstjes dus niet bij en nu die merrie van zus terug bij de kudde staat, heeft Duke een nieuw weitje gekregen. Zucht!

Ik denk ook dat, als het hooi hier opgegeten is (ik geef Dex een week :') ), ik Dexter gewoon op de wei bij die kleintjes terug zet. Dexter is altijd gewoon terug naar de merrie kudde gegaan omdat hij dat zo gewend was.

Hangt mijn verhaal een beetje samen? Ik wil soms meer vertellen dan mijn vingers tegelijk kunnen typen haha. Anders pb me maar :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 10:31

Ik heb een filmpje gemaakt van het water hier .
Want waar de weien eigenlijk goed meevallen, staat de Maas sinds een dikke week een goed aantal meters hoger :=

Hier is een foto van thuis/het hotel in de zomer of bij normale regenval:
Afbeelding

Die zigzag leuningen zijn om met de fiets omlaag naar het veerbootje te gaan. Ze gaan dus van boven links naar onder en dan rechts naar onder naar het water. Het water staat nu halverwege het bovenste stuk, waar hij links naar onder gaat.
In het filmpje zie je de waterval die linksonder op de foto staat, die nu geen waterval meer is maar bijna omhoog moet stromen in de Maas :+
Ik kan dus ongeveer pootje baden vanuit mijn slaapkamer haha

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:54

Ja, wat een regen er ook valt is echt bizar hoor! Jullie wonen wel echt heel erg mooi hoor!!

Haha, ja ik snap je verhaal van de hengsten inderdaad, logisch dat die niet bij de merrie's in kunnen ook.
Maar inderdaad wat jij zegt, dexter kan natuurlijk wel bij hun lopen :).

Wel fijn dat je paarden altijd een volle wei hebben, maar lijkt me soms ook wel Onhandig hoor al dat verplaatsen steeds..

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 12:00

Is inderdaad heel onhandig!
Maar ik heb Dexter 6x 's nachts op stal gezet; 1x voor de Shire Show, 3x voor een optreden en de eerste 2 nachten dat ik hem had omdat ik hem zo zielig vond :'). En 6x stond hij eerst een uur te hinniken en trof ik hem 's morgens bezweet en zenuwachtig aan.
Dus dan verhuizen we gewoon af en toe want hij voelt zich lekker buiten en Duke ook :)
Hoewel Duke zich wel nog goed houdt op stal, die maakt het allemaal eigenlijk niet zo veel uit.

edit: Daarom heb ik hem nu ook op die kleine ponywei staan haha. Hier kan ik hooi geven in de schuur en deze wei mag kapot. Als deze kapot is kan hij om naar de grote en hopelijk is het tegen dan wat minder aan het regenen..
Zolang hij hier kan staan hoeft hij niet te verhuizen :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 19:38

Pasteltekening gemaakt door bokker Seven van mijn kerels, vind hem heel mooi geworden :D

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:59

so Mooi zeg! Mooi is een Understatement. Hij is supergaaf!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:51

Super gave tekening zeg!

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:58

Hele gave tekening! <3

Water staat hier ook immens hoog (Rijn) vraag is nog of ze kunnen blijven of moeten verhuizen voor een paar dagen.. :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 15:56

Ja ik vind hem ook superleuk! Nooit gedacht dat dit kon met pastel.

Ik heb wat speeltijd gehouden met Dexter vandaag, had ik gemist :)
Eerst zijn we heel vroeg deze morgen lekker gaan wandelen aan de lange teugel. Heb geen koets hier en dit was zo'n beetje 'the next best thing' voor Dexter haha, hij vindt het heerlijk. Was alleen de singel vergeten oeps, geen zin om terug naar boven te rennen :P


Afbeelding

Dan moest ik even inspringen in de zaak en na de middag hebben we in de wei wat geklooid :D
Een 2 mijlpalen op een uur tijd!
- Dexter heeft geen schrik van balkjes. Dit had hij al niet maar hij dacht dat hij mij kon vertellen van wel :') Hij weigert serieus elke vorm van balk àltijd dus wij hebben lekker los wat balkjes gedaan!
En dan nog wat kleine dingen herhalen, voetjes geven, spagaat, volgen, achteruit en
de tweede mijlpaal:
- Dexter kan kusjes geven :9 Ik vroeg het 1x en opeens kent hij het, dit probeer ik al enkele weken maar hij is altijd zo snel afgeleid haha. En nu kon hij het ineens vol overgave, die dikke warme tong helemaal over mijn gezicht. Lekker! Ik denk dat deze nu zijn favoriet is, daarna komt nee schudden :D

Een filmpje van na de middag:

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:45

Leuk filmpje!

En wat fijn dat jullie ff lekker wat hebben gespeeld. Doet voor beide vaak veel goed haha. Hier vind Dex kusjes geven ook erg leuk :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 18:45

Ja inderdaad! En Dexter toont meestal vrij weinig initiatief want zo van die gekke bokkensprongen zal ik echt niet snel waarderen maar omdat ik zelf opgetogen was en ging rennen vond ik het wel leuk dat hij (misschien ietsje té) enthousiast werd :) Dat mag ook eens beloond worden dan :)
Als hij nu zo'n zenuwachtig, stout type was deed ik het wellicht niet maar ik vond het nu wel kunnen :+

edit: haha ik zie net dat ik het filmpje met de bokkensprongen hier niet eens geplaatst heb :')
Kijken of dat nog lukt want die staat op instagram.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 18:52


Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:00

Dukie vandaag nog eens gemeten, nog steeds op 1m61. Schop onder zijn achterwerk gegeven :=

Afbeelding

Afbeelding

Wel mooi in proportie nog altijd, lichtjes overbouwd voor het eerst :)

Afbeelding


Ik ga overleggen of Dexter bij Duke en zijn vriendje kan staan. Dexter staat in de kudde altijd alleen
en toch, nu hij hier alleen staat is hij niet op zijn gemak. Als er mensen langs de wei wandelen volgt hij ze van het ene uiteinde tot het andere om dat te staan hinniken als ze uit het zicht zijn. Zodra hij hier de achterdeur hoort dicht gaan rent hij naar de poort, hij is niet graag alleen.
Als hij niet bij Duke kan (ze zijn zuinig op de wei maar die 2 hengstjes waren weer uitgebroken en staan nu voor de veiligheid toch maar weer aan stal := ) breng ik hem maar weer naar de kudde. Dan maar weer wat verder weg en wat minder zien.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:04

Hoe zit het ook al weer? Dexter staat nu aan huis, maar dat is geen eigen grond?
Ben ff in de war.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:05

Ik ben ook in de war -O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 17:05

Haha snap ik, met al dat verhuis de hele tijd zou ik ook in de war geraken.

Dexter staat nu aan huis, dat is wel eigen weide.
Duke staat bij mijn vriend en zijn ouders thuis op hun eigen weide.
De merrie kudde staat +/-25km verderop op weides die mijn 'schoonpap' mag gebruiken om kaal te eten. Dit zijn een hoop weides en in de winter staan er dus normaal ook geen paarden bij mijn vriend thuis (hun eigen weides blijven gespaard voor de zomer). Zo moet er dus minimaal bijgevoerd worden.

Duke en die bruine hengst kunnen even niet bij mij thuis omdat de grote weide op het randje van overstromen staat (door de Maas), ik heb dus alleen nog onze kleine weide. Daar staat Dexter nu en die is te klein voor 3 paarden.
Maar de vader van mijn vriend heeft dus liever dat Duke en Vainqueur ook naar die andere weides gaan, zodat zijn weides leeg staan. Echter breken die 2 meer uit dan dat ze binnen de lijntjes blijven en staan ze nu dus uit noodzaak terug bij hem thuis onder streng toezicht ;)

Mijn idee is om Dexter hierbij te zetten maar ik weet dat dit moeilijk zit omdat hij Duke daar eigenlijk ook niet wilt hebben. Vandaar denk ik dat Dexter terug naar de merries zal moeten, +/-25km verderop (de weides die dus geleend worden), omdat hij niet goed in zijn vel zit hier in zijn eentje.
Ik had hem daar liever niet, omdat het ver weg is en moeilijk te bereiken met de auto waardoor ik hem maar weinig zou zien. (Dit is ook waarom ik hem oorspronkelijk naar huis had gehaald).

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:22

Zo dat zit wel ingewikkeld. Lastig!
Hoe groot (klein) is de weide nu waar Dexter alleen op staat dan?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:23

Inderdaad ingewikkeld zeg! Staat de Maas nog lang hoog, als we dat kunnen voorspellen? Anders kan Dexter daar toch tijdelijk heen (een weekje?) En dat je ze erna terug haalt naar jouw wei?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 17:36

De kleine weide is ongeveer 1500m²

Ik hoop het niet! Ik had eigenlijk gedacht dat hij al lang veel meer gezakt zou zijn omdat het nu toch al een paar dagen veel minder regent. Hij is ook wel al wat gezakt gelukkig! Maar de overkant, Nederland dus, staat nog steeds onder water. Altijd fijn, als de Maas terug begint te zakken komt hier de kelder onder water. Feest!

Ja misschien moest ik dat maar doen. Hem nu gewoon terug brengen en als hier alles terug naar normaal is, ze weer naar hier halen. :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 18:39

Gulden middenweg gevonden, een deel merries zijn wat dichterbij komen staan en Dexter mocht er bij :)
Hij staat nu een kwartiertje stappen van bij mijn vriend thuis dus dat is heel fijn! En hij staat niet meer alleen, ik ben blij :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 22:59

Ik vind die 2 kerels toch zo heerlijk om naar te kijken :D die bruine ging rollen en Duke grijpt zijn kans en gaat er half op liggen :’)
Afbeelding

Ben blij dat hij zo lekker kan spelen!
Maar als er dan een dubbelspan Friezen langs komt is het even opletten geblazen
Afbeelding