[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 20:06

Haartjes in de plooi, schoenen ingevet...
Klaar voor morgen
Afbeelding
Afbeelding

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 21:36

Heel veel plezier morgen!
Ben nu al benieuwd naar je verslag erover :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 13:31

Whieeeeeeeeeeeeeee

boyca
Berichten: 1089
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:36

1 foto op facebook is niet genoeg he! :D
we willen een compleet verslag maar op fb zagb het er keurig uit

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 14:40

Ik zit net op de bank met de laptop dus brace yourselves :')

jeetje77

Berichten: 3484
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:42

boyca schreef:
1 foto op facebook is niet genoeg he! :D
we willen een compleet verslag maar op fb zagb het er keurig uit


Nee eens! Kom maar door

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 15:37

Arghhh ik word gek van die filmpjes, krijg ze met geen mogelijkheid van mijn telefoon op mijn laptop gezet om wat te knippen en plakken. Dat ze dat bij apple nog niet beter geregeld hebben kan ik echt niet begrijpen.
Voorlopig moeten jullie het doen met screenshots uit de filmpjes, ik ga me vandaag dan nog wat bezighouden met die filmpjes proberen op de computer krijgen. Onding.

Maar dus! Ik ga er een beetje en verslag van de dag van maken, ik denk dat dat het meest overzichtelijk is want als ik begin te ratelen gaat alles door elkaar komen :')

We waren dus al op tijd naar stal dan konden ze paardjes nog wat hooi knabbelen, maar ze hadden allemaal hun hooiruif nog halfvol dus dat was eigenlijk niet echt nodig. Ik heb dan Duke zijn staart nog geborsteld, de manen had ik gisteren al wat gefatsoeneerd. De andere paarden gevoerd en dan Duke opgezadeld. Natuurlijk ons mooie nieuwe dekje gisteren al thuis klaargelegd :Y)
En dan had ik van de week besloten dat we te voet erheen zouden gaan, het was een klein half uurtje wandelen en zo kon er al wat energie uit (dacht ik). En hij was wat kijkerig en vervelend op de heenweg maar eigenlijk niks overdreven, echter toen het paadje over de hele breedte nog bevroren stukken had ben ik toch maar afgestapt. Dus het laatste stuk even er langs, ook wel omdat we een grote weg naderden. Dat deed hij heel flink! Geen schrik van de auto's, wel van die Duitse herder aan het derde huis links.

Afbeelding

En toen waren we er! We gingen binnen door een grote poort en kwamen in de stalgang met allemaal geschoren, nette paardjes :') Duke had evenveel haar dan die 7 paarden samen volgens mij. Die had al meer haar in zijn baard zelfs _O- Maar hij was even rond zich aan het kijken en verder eigenlijk heel braaf. Dus we liepen door naar de binnenbak :) Ja, binnenbak. Hebben we dat ooit gedaan? Nee. Was ik dat vergeten? Ja. Gelukkig mochten we aan de hand even een rondje door de bak wandelen en de paard-etende spiegels onderzoeken.

Eenmaal wat rond gewandeld was het tijd om me er terug op te hijsen, durfde geen krukje te vragen dus hier kwam mijn lenigheid goed van pas. KUCH KUCH. Maar oké, we zaten er op :+ We hebben wat warm gestapt en ondertussen vroeg zij ons vanalles over hoe ver ik stond met Duke en over wat ik met Dexter gedaan heb en wat daar mis ging etc. Ik zei 'ga er maar van uit dat ons niveau -4 is, dan zijn er geen teleurstellingen' :') En toen zei ze laat maar al eens een rondje draven. Maar maar maar maar mijn hoofd was nog zo ver niet hahaha
Gelukkig gaf ze mij geen tijd om na te denken want hups draven! Ik heb dat wel nodig, anders ga ik alles overdenken en uiteindelijk zou ik nog afstappen en denken 'ja volgende keer' ofzo. (Dat is nu overdreven maar toch). En woeeeeiiiii daar ging Duke! Heb echt het idee dat hij zich altijd heeft ingehouden want wat draaft die hard zeg! Ik ben het ook gewoon totaal niet meer gewend dat de knol onder mijn kont zélf wil lopen, bij Dexter heb ik zo moeten vechten om hem in draf te houden en nu zoeffffff daar vlogen we. Want zo voelde het echt! Hij heeft geen enkele keer stom gedaan omdat Dexter er niet was, hij is 1 keer op de rem gegaan toen we voor het eerst in draf langs de spiegel moesten maar dan moest ik hem op die zijde de volgende keren al extra vooruit zetten zodat hij geen tijd had om rond te kijken en hij is er ook gewoon langs gegaan steeds!

Zo'n spiegel is toch wel echt een onderschatte luxe hoor := Wat is dat suuupervet om te zien als je daar langs komt en dat paard draaft dan volle vaart erlangs :O

Hier al even wat screenshots:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En soms als ik dacht dat we hard aan het draven waren zei ze: maak hem maar even wakker! Euuuhhhh zo hard als dit ben ik al jaren niet meer gegaan, is dit niet wakker dan??? _O- En dan gaf ik been en huuuuupppp ging die nog harder. Hij heeft echt tempo er op zitten! :wow:

Ik had haar verteld dat we stap en draf los hadden gedaan maar dat was het, galop hadden we nog niet gedaan. Dus ze vroeg of ik het wilde proberen, uiteraard wilde ik dat! Als ik het nu niet doe, komt het er weer niet van. En als het mis gaat dan was er nu tenminste iemand die ons kon helpen dus gewoon van profiteren :) Hij was wel al wat moe aan het worden (we zijn op dit punt 20min bezig hé :') ) dus ze heeft er wel even achter moeten zitten, bij de eerste poging ging hij ook alleen maar heel snel draven. Hij snapte natuurlijk helemaal niet wat we bedoelden en trutje dat ik ben ga natuurlijk ook nog inhouden als hij dan eindelijk vooruit gaat |o
Dus ze zei: 'niet inhouden, gooi hem maar los! Niet bang zijn!' En dat was wel even klikken voor mij want het is toch allemaal nieuw en spannend natuurlijk, maar ik heb zijn teugels langer gelaten en zijn manen vastgepakt en jaaaaa daar gingen we!!! Hij vond het super moeilijk en kon echt totaal geen balans vinden maar we hebben toch een paar passen in 2 richtingen gegaloppeerd en hij was echt super braaf! Geen stap verkeerd gezet <3

Ook weer wat screenshots

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ging hij dus snel draven ipv galop

Afbeelding

Na elk stukje galop mocht hij ook even terug op adem komen en een beetje verwerken, natuurlijk uitbundig beloond <3

Afbeelding

We hadden normaal 3 kwartier maar we zijn na 35 minuten gestopt, hij was moe en hij was super braaf geweest dus dan is het ook goed :)

Kleintje heeft goed gezweet, en ik ook! Hij heeft zo 10 min staan uitblazen :=

Afbeelding

Afbeelding

En op de terugweg kon hij letterlijk niet wachten tot we thuis waren om te rollen, dus hij ging random het veld in en zakte naar de grond om lekker te rollen := Beetje jammer dat mijn zadel er nog op lag _O-

Afbeelding

Afbeelding

Thuis dus op stal even laten opdrogen en lekker brokjes gegeven en dan gezellig weer met zijn drietjes de wei op, hij heeft meteen zijn verhaal moeten doen bij Dexter :)

Afbeelding

Al bij al dus een super fijne ochtend gehad, zenuwen waren helemaal voor niks want Duke was een voorbeeldpony! Als iemand me over een uur of 3 even van mijn wolk wilt trekken zou dat fijn zijn, ik moet de paarden nog gaan voeren :+

jeetje77

Berichten: 3484
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:55

Oh wat stoer gedaan hoor! Ziet er super uit

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:59

Ha die stoere uk van jou! Wat een geweld in de galop hahaah. Het ziet er inderdaad uit alsof hij gigantisch hard z'n best heeft gedaan :D :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 17:25

Oké het is gelukt met het filmpje maar het geluid staat er nog onder dus ik zet hem liever niet op bokt omdat ik niet weet of zij dat goed vindt. Dus wie een link naar het filmpje wilt geeft maar een gil dan stuur ik hem even via pb! Wil hem gerust hier bespreken en ik sta natuurlijk open voor tips etc, maar omdat zij er op staat doe ik de link op zich liever via pb!

gerlindie

Berichten: 4654
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:28

Hij maakt grote passen zeg :oo

Wel jammer van je zadel, lijkt nog helemaal heel te zijn?

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 17:30

Ja het zadel is gewoon wat nat geworden gelukkig haha! We hebben hem terug recht gekregen voor hij écht helemaal om ging rollen :=
Inderdaad grote passen!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:50

Gekke Duke :D ik ben benieuwd naar beeld!
Ik vind dat je nu echt moet gaan plannen en rijden hoor!! Je hebt nu (jammer genoeg) de tijd, ga je spijt van hebben als je weer kan werken!

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 18:06

Ja ik ga morgen bellen naar die binnenbak hier in de buurt en vragen of er vaste dagen zijn in de week dat zij ‘s avonds ergens plaats hebben en dan proberen 1 van die dagen te pikken samen met een instructrice die ik had gevonden

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:01

Echt super stoer!
Fotos zien er ook al goed uit <3
En toch maar mooi een stukje galop mee gepakt <<)

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 09:39

Cera_D schreef:
Echt super stoer!
Fotos zien er ook al goed uit <3
En toch maar mooi een stukje galop mee gepakt <<)

Ja!! Ik dacht het is nu of nooit en ik ging daar niet het kleine kind uithangen. Hupsakee :+

Ik vraag me ook af of Duke net zo’n spierpijn heeft als ik :')

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:56

Granoek schreef:
Cera_D schreef:
Echt super stoer!
Fotos zien er ook al goed uit <3
En toch maar mooi een stukje galop mee gepakt <<)

Ja!! Ik dacht het is nu of nooit en ik ging daar niet het kleine kind uithangen. Hupsakee :+

Ik vraag me ook af of Duke net zo’n spierpijn heeft als ik :')


Ik vrees van wel als je hem zo ziet na de les :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 10:09

Haha ja het was een beetje een verzopen kat. Ik ga er nu naartoe dus ben benieuwd :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:54

Vrees het ook haha, wel goed dat je daarna nog goed kon uitstappen langs de weg (tegen de verzuring)!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:03

Wat gaaf dat je zo lekker hebt gereden met Duke, wat doet ie daar braaf zeg! En een galopje! Yes!
Succes met jullie spierpijn :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 22:36

Nog een algemene korte update;
Duke zijn spierpijn leek goed mee te vallen, ik heb vandaag nog steeds last haha!
Zijn benen zijn overigens weer helemaal de oude, niks meer aan te zien. Alles is mooi genezen.

Dina nog steeds niet helaas. Het spul van Duke (de zwavelpoeder) heeft niet goed gewerkt, wat ik raar vind want dat heeft bij mij zonder fout altijd gewerkt tot nu toe. Maar goed, het ging niet weg dus ik heb zus haar dierenarts raad gevraagd en die heeft bij de apotheek iets laten maken. Met antibiotica in, ook wat zwavel en nog vanalles.. ben het flesje op stal vergeten dus weet niet meer precies wat er nu in zat en het maakt ook niet uit want ook dat lijkt niet echt te werken.
Vandaag heb ik haar benen opnieuw gewassen met Pippa zeep en de korstjes en pelletjes er nog eens uitgekamd. Het jeukt haar ook echt maar ik weet niet goed hoe ik het nog kan oplossen. Eens kijken wat zus er van zegt om mijn dierenarts te vragen.

En Dexter is gewoon helemaal prima, heeft af en toe lekker praatjes maar is gewoon zijn brave zelf :) Vandaag ben ik met hem de bermen gaan maaien, beetje Quality time haha

Dan zit ik verder een beetje in twijfel over wat ik nu doe met de paarden en er speelt vanalles in mijn hoofd. Ze zijn nu op stal alsnog bijna elke dag buiten geweest, op de eerste 2 dagen na en ik vind het ook wel fijn om het ritme te hebben om ze 's morgens buiten te gaan zetten en 's avonds weer binnen. Plus, dat ik veel meer geneigd ben iets met ze te doen. Als ik ze thuis heb staan en ik zie ze lekker chillen in de wei denk ik al snel ach laat ze maar staan, doe wel een andere keer wat. En nu ga ik er 's morgens heen en als ik wat wil doen kan ik dat gewoon lekker doen voor ik ze buiten zet. En zo ben ik met de sneeuw fijn kunnen gaan sleeën! En vanmorgen met Dexter gaan wandelen. Op basis daarvan heb ik nog getwijfeld om Duke ergens in pension te zetten, waar een rijbak aanwezig is. Maar ik kan in de buurt voorlopig nog niks vinden dat aan de eisen voldoet. Heb misschien wel een tweede locatie/rijbak gevonden op wandelafstand van stal wat echt super fijn zou zijn, en daar is dan ook instructie. Maar als ze dan terug naar huis komen moet ik alsnog steeds de trailer nemen.
Op die eerste plaats die ik had zou ik als het goed is wel bijna elke weekdag 's avonds terecht kunnen met een eigen instructrice dus dat is ook wel fijn. Qua trailerafstand zijn de beide ongeveer even ver uit elkaar dus dat maakt geen verschil.
Maar goed, mijn hoofd draait dus weer overuren want ik ben wel heel gemotiveerd om nu echt met Duke aan de slag te gaan en wil het ook gelijk goed aanpakken.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:26

Ik denk dat je wel weet wat ik zou doen :D

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:10

Stral schreef:
Ik denk dat je wel weet wat ik zou doen :D


Precies mijn gedachten :+
En zo uit jouw verhaal weet je het stiekem zelf ook al :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:22

Cera_D schreef:
Stral schreef:
Ik denk dat je wel weet wat ik zou doen :D


Precies mijn gedachten :+
En zo uit jouw verhaal weet je het stiekem zelf ook al :D

Haha echt hè, je ziet zo de stemmetjes in haar hoofd vechten en dat ene neemt duidelijk de overhand :')

Even serieus: ik denk dat dit een veel betere situatie is dan hoera, paard staat 24u buiten (in het slijk te schuiven). Als ik zie hoe mooi die weides erbij liggen waar ze gisteren op liepen op je insta! Zou ik dik van profiteren.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:48

Het is niet altijd “halleluja” ze staan 24/7 buiten, soms is dat dikke ellende! Zelfs Pleun is binnen gezet met dat onwijs slechte weer, terwijl die normaal ook 24/7 buiten staat, maar het was gewoon niet meer te doen met de drek en later de sneeuw erbij.