[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:30

Haha flink, een dressuurzweep erbij vind ik wel handig om eventueel te kunnen wijzen (schouder) of bij tikken als ie het de volgende keer minder zou snappen en je meer richting echt doorstappen wil gaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 06:34

Voordeel aan ruinen: je hoeft niet midden in de nacht op te staan voor een veulen

Nadeel aan ruinen: ze krijgen geen veulen
:+

Vannacht op stal de eerste baby geboren, een hengstje :)

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 16:36

Hij is toch groter dan ik mezelf laat geloven volgens mij :')
Afbeelding

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:46

Moeders zien hun kinderen niet groeien hè :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 16:54

Ja blijkbaar haha! Ik zie het nu pas op de foto nu mijn voeten niet eens onder zijn buik uit komen. Als ik er langs sta zie ik het echt niet :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 00:42

Granoek schreef:
Ja blijkbaar haha! Ik zie het nu pas op de foto nu mijn voeten niet eens onder zijn buik uit komen. Als ik er langs sta zie ik het echt niet :+


Verassing, maar hij is geen baby meer!

Vandaag zag ik Pleun opgezadeld op de wasplaats staan en ik had gewoon even last van “verlatennestsyndroom” of zo, want ik zag ineens dat ze geen baby meer is met haar 172 cm. Duke is ook nog eens een jaar ouder dan Pleun, dus al even geen baby meer.


Hoe gaat het rijden? Al gelukt om te draven in de wei?

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 09:13

Ja we hebben 2 mini pasjes gedraafd maar ik wil wel altijd 2-3 dagen er zeker tussen laten en toen ik wilde rijden was het zo slecht weer, harde wind enzo. En dan had ik footloose gekeken dus gisteren moest is natuurlijk de hele middag door de woonkamer dansen dusja.
Misschien morgen nog eens proberen :)
Hij was wel lekker astrant de laatste keer, toen het hem te lang duurde ging hij met zijn voorbenen trappen en zijn hoofd tussen zijn benen steken :+ En dan zijn we nog niet eens 15min bezig in totaal, dat belooft _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:29

Granoek schreef:
Ja we hebben 2 mini pasjes gedraafd maar ik wil wel altijd 2-3 dagen er zeker tussen laten en toen ik wilde rijden was het zo slecht weer, harde wind enzo. En dan had ik footloose gekeken dus gisteren moest is natuurlijk de hele middag door de woonkamer dansen dusja.
Misschien morgen nog eens proberen :)
Hij was wel lekker astrant de laatste keer, toen het hem te lang duurde ging hij met zijn voorbenen trappen en zijn hoofd tussen zijn benen steken :+ En dan zijn we nog niet eens 15min bezig in totaal, dat belooft _O-


Gisteren hebben we met Pleun gewerkt aan het voorwaarts reageren op het been, dus been geven en bij elke reactie al belonen, anders klein tikje met zweepje achter de kuit, na tien minuten deed ze het heel braaf en draafde ze zelfs al aan (mits ik schuin achter haar bleef lopen).

Wat ik wil zeggen, zweepje helpt om voorwaarts impuls te houden, dat miste ik wat in je filmpje. Met meer voorwaarts impuls zal Duke waarschijnlijk ook minder snel zijn hoofd tussen zijn benen steken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 13:49

Bwa ik denk dat dat wel meevalt als we eenmaal wat verder zijn en ik zelf wat zekerder wordt, hij draaft zo ook bij de minste 'hup' die ik zeg dus ik denk dat ik zelf wat terughoudend was en dat hij dat oppikte, had sowieso het idee dat ik het spannender vond dan Duke. Hij reageert prima op mijn been, zelfs als ik hem maar licht aanleg, hij moet gewoon ook de kans krijgen om na te denken. Er is geen weg, geen hoefslag oid die hij kan volgen dus hij moet in een open vlak ineens vooruit lopen zonder dat ik meeloop, kan me best indenken dat dat raar is als je je hele leven al achter 'het mens' ( :+ ) haar schouder moest blijven stappen.

Kort gezegd is de hele technische kant er van op dit moment nog niet echt prioriteit voor mij en wil ik hem (en mij!! vooral mij haha) eerst eens geruststellen. Als dit allemaal heel normaal is over een tijdje, kunnen we aan de rest beginnen. Zijnde voorwaarts en iets minder 'dronken' :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 12:51

Niks meer gedaan hier, geen zin gehad haha
Lekker krukje in de wei en gluren naar mijn prachtexemplaren. En ook naar Dexter

Afbeelding

Maar hij kan ook mooi zijn hoor

Afbeelding

En mijn zelfingenomen puber die denkt dat hij alles is maar die eigenlijk een dikzak is met een hoge eigendunk :+

Afbeelding

Afbeelding

Ahhh kan toch zo genieten van die twee

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 19:19

Hoe gaat het bij jullie met de 'lockdown'? Last van? Thuis of nog aan het werken?
Ik probeer me niet te veel druk te maken om dingen waar ik momenteel toch niks aan kan veranderen en dan maar extra rust te pakken in de hoop dat de zomer volle bak knallen wordt.

Vandaag de haarballen onder handen genomen. Staartjes kort geknipt, baarden WEG, sokken weer een stukje van de grond geknipt. Weer helemaal netjes!
De baardjes zijn nog wat hakkelig (ik heb geen scheerapparaat) maar na een paar dagen zie je dat niet meer :')


Afbeelding

Afbeelding

Fris koppie
Afbeelding

Duke stond vanmorgen ineens in de kleine wei, met alle draden dicht? Ik snap het echt niet meer maar hier mag nu toch geen volk meer komen dus pfff zolang hij in de buurt blijft ga ik me er niet over opvreten :') Maar terug om zetten naar de kleine wei elke avond denk ik.
Hij lag ook gewoon te pitten vanmorgen toen ik er aan kwam, kan hem gewoon niet schelen _O-

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:57

Allebei weer fris en fruitig.

Misschien gaat Duke wel net als Bliksem als een hertje tussen de draden door. Of er onder door. Bliksem staat ook continue aan de andere kant van het draad, zonder dat er aan het draad wat te zien is. Ik heb hem eens op heterdaad betrapt. Heel behendig hupst hij tussen de (3!!) draden door.

Hier merk ik thuis niet veel van de lock down. Maar ik vermijd de winkels, wat een oorlogszone zeg.
We missen wel de manege en het zwembad...

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 22:09

Zwembad mis ik ook ja! Zulk lekker weer..
Ik weet niet of ik Duke echt zie hupsen _O- zal wel weer wat met de stroom zijn gok ik pff

x_Nadia

Berichten: 1373
Geregistreerd: 17-11-12

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:56

Misschien is hij wel een heus spring talent <<)

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 14:17

Ik hoop van harte dat hij dat NIET is _O-


Oooh jongens ik ben met iets super leuks bezig!!
Ik ben een online Shire Show aan het opzetten en krijg net bevestiging van Duke's fokker en van Dexter's oude eigenaars dat ze wel jury willen zijn! Zij zijn officiële juryleden in Engeland dus zeker verstand van zaken en lijkt me super leuk ook voor mensen dat het was serieus wordt genomen :)

Paardjes mooi klaarmaken, lol met je knol en dan feedback krijgen van experts. Hoop echt dat het aanslaat, heb er zelf super veel zin in!

vikawiek

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:33

Ik zie het al voor me, buffel Duke over een hindernis _O-

Wat een leuk initiatief!

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 14:35

Ja ik zie het effectief wel voor me, dat is het probleem _O- Als hij door krijgt hoe het werk is die niet meer binnen de lijntjes te houden, daar ben ik bang voor hahahah. Dus nee ik ga nooit springen met Duke _O- Om dezelfde reden als dat ik hem niet leer steigeren: hij is veel te slim voor mij :+

x_Nadia

Berichten: 1373
Geregistreerd: 17-11-12

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:11

Of eens een camera ophangen, kun je zien hoe hij zich naar de andere kant van het draad toverde :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 20:29

Woeps ik kreeg gisteren weer even een reality check := Niet normaal hoe snel je dingen vanzelfsprekend gaat vinden _O-
Omdat rijden in de wei niet ideaal is en alleen in cirkels kan, dacht ik gisteren Duke op te zadelen en op de weg langs de weides af te gaan wandelen. Het doel was om de wei voorbij te lopen, dus eigenlijk 'Dexter achterlaten'.
En dat ging echt heulll goed, beetje onwennig en af en toe stilstaan want hij snapte het niet gelijk, maar verder super braaf en voorzichtig :j Dus we waren de wei voorbij en ietsje verder staat een bankje waar ik hem naar zag kijken en ik wilde proberen of hij er langs zou gaan.
Dus nog een paar meter verder gegaan, hij was wat schrikkerig maar deed het braaf dus na het bankje wilde ik nog een stap of 5 doen en dan terugkeren. Het hele ritje is dan zo'n 50meter lang.

Dus ik zeg linksom! Want dat kent hij! Ik dacht, bij Dexter is naar huis: teugels los en Dexter weet de weg, dus ik was helemaal zen want het ritje was geslaagd en goed gelukt.
Dus Duke gaat linksom, draait een knop om en zegt EN NU NAAR HUUUUUSSSSSS EN SNELLLLLL.
En ik zeg ehm.. nee? :') Ik neem teugels op en wil hem bij me houden maar hij werd me toch een potje boos _O- En dat ik er op zat was niet eens het probleem, maar dat hij niet naar huis mocht zo snel als hij kon daar was hij het toch echt niet mee eens :+

En Duke die zet zijn oren naar achteren, gooit zijn kont in de lucht en begint te draven, nog een paar bokken er tussendoor en ik denk oh wacht dit is niet wat ik verwacht had hahahaha
Na een meter of 5 vond Duke het blijkbaar wel mooi geweest en kreeg ik hem terug bij mij en ging hij weer stappen, de rest van het stuk heb ik hem wel wat moeten inhouden maar heeft hij eigenlijk heel flink weer terug gestapt. Het klinkt in mijn hoofd allemaal heel dramatisch maar al bij al viel het reuze mee, ik had het gewoon niet verwacht :')

Dus, ik terug met mijn twee voeten aan de grond en niet alle paarden zijn zoals Dexter, ongeacht hoe gemakkelijk ze dingen oppikken.
Oh en weer even de bevestiging dat Duke heel leergierig is en werkwillig, maar ook een ontzettende eikel als hij eenmaal door heeft hoe alles hoort (én hoe hij dit het best kan saboteren) :P
En eigenlijk had ik dit moéten en kunnen verwachten want aan de hand kan hij ook zo trutten als hij sneller wilt dan hij mag, maar het ging nu al zo lang goed dat ik maar dacht dat het wel oké was.

Ik ben zo geen pubers gewend _O-

Hij staat wel leuk zo helemaal opgetuigd :D

Afbeelding

Afbeelding

Overigens heb ik een volledig nieuwe stroomklok gekocht, de hele weide nagekeken en niks gevonden maar Duke breekt alweer elke nacht uit.
Nu moet ik hout vasthouden want ik ben de afgelopen 2 dagen nog niet uit mijn bed gebeld maar die ezel wordt alleen maar dikker en dikker als hij zo overal de bermen blijft maaien -:(-
Dikzak

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3486
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:35

Oeps, wat een puber idd. En idd volslank :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 20:37

Ja vreselijk hoor, en van mij krijgt hij niks dus dan gaat hij het zich zelf maar halen.
Snap het niet, overal 6000 volt gemeten en nergens de draad kapot.. Zelfs mijn vriend snapt het niet en die heeft normaal altijd wel wat op- of aan te merken :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:38

Haha, ohhh het is vast de naam!
Mijn Duke doet precies hetzelfde met dwars bokken als hij iets wil wat niet mag of als ik hem op zijn donder geef terwijl hij het niet verdient/begrijpt (in het laatste geval houdt hij het rustig een paar rondjes door de bak al bokkend en sjeesend vol hoor).
Ik heb de oplossing gevonden door een bokriempje aan het schoftstuk van zijn borsttuig te maken. Als hij gaat dan pak ik die vast en wacht ik tot hij moe wordt. Gelukkig was jouw Duke al na 5 meter moe, die van mij houdt het soms wat langer vol.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:10

Moah het was niet echt spectaculair :') zie het als een kleuter die zijn zin niet krijgt en met zijn voeten gaat stampen hahaha maar wel idd een heel andere reactie dan ik gewend was van Dexter, die stil ging staan als hij iets niet wilde/kon :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:17

Granoek schreef:
Moah het was niet echt spectaculair :') zie het als een kleuter die zijn zin niet krijgt en met zijn voeten gaat stampen hahaha maar wel idd een heel andere reactie dan ik gewend was van Dexter, die stil ging staan als hij iets niet wilde/kon :+


Dan heb je meer lijm aan je bips dan ik of jouw Duke geeft een wat mildere versie van de “temper tantrum” dan mijn Duke af en toe geeft. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn bokriempje en heb er ook alvast één bevestigd aan het toekomstige borsttuig van Pleun.

Maar heerlijk buikje hoor, liever te vol dan te mager! En al met al is ie toch maar zo van huis/Dex weggegaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 21:25

Haha ik denk dat tweede :P heb niet per se lijm aan mijn kont denk ik :D