[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 22:15

Alvast 2 foto’s van de winnaar haha
Toen viel mijn laptop uit en vandaag was weeral een lange dag dus ik denk dat ik de rest morgen even doe

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:59

Ahh kijk hem dan, wat mooi.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:38

Ziet er netjes uit Granoek! Plekken zijn heel behoorlijk gecamoufleerd zo! *\o/*

Knapperd! <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 11:42

Als je dichtbij stond zag je het toch aardig goed hahaha.
Leek net een regenboog met al die dingen die ik er op had proberen smeren _O-

Gisteren heb ik Duke nog eens aan de lange teugel gehad, ging best oké! Hij moet altijd zo lopen klieren als we richting de uitgang gaan grr :')
Heb hem voorlopig met het bitloos hoofdstel, is niet de bedoeling dat we bitloos gaan mennen maar ik wist dat hij ging klieren daar en dan komt er voor een paard wat niks gewend is, ineens wel heel veel druk aan 1 kant. Want ik wil dan ook niet afgeven en als ik zeg linksom dan is moet hij gewoon linksom.
Dus ik wil dit liever even oefenen zo want anders zou ik heel erg in die mond trekken en ik heb liever dat als ik eenmaal dat bit er in hang, dat het dan enkel fijne hulpen zijn.
Maar dat die streken er wel uit zijn. Als iemand nog kan volgen :+

Dan heb ik het halster terug aan gedaan en een bandje er achter gehangen! 1 nieuw ding per keer vond ik wel genoeg dus heb dit niet geprobeerd aan de lange teugel.
Bandje slepen ging euh ja, goed eigenlijk. Weet niet of hij het echt door had en dat lawaai wat er vanaf kwam interesseerde hem vrij weinig :')
Enkel in de bochten, als die touwen tegen zijn benen kwamen vond hij het wat gek. Maar zijn reactie was gelijk om stil te gaan staan en daar ben ik wel erg blij mee! Toen ik hem verzekerde dat alles oké was liep hij ook weer braaf met me mee. En de volgende keren heeft hij er niet meer op gereageerd :)
Leuke dag!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

's morgens hadden mijn vriend en ik de paarden op de trailer gezet en zijn we naar het bos gereden. Wilde dat al de hele zomer doen maar steeds als we samen vrij waren was het 40° of kwam er iets tussen.
Ik heb zo hard genoten! Dexter had er een tempo op, dat heb ik nooit eerder meegemaakt :D Mijn vriend kon ons niet bijhouden :D
Hele tijd oortjes vooruit en lekker doorstappen, super fijn :)
Voor het eerst nu ook het hoofdstel kunnen testen bij Dexter en dat ging super. Hoewel ik Dexter volgens mij nog wel zou kunnen rijden met een snoepveter rond zijn neus.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En 's avonds zou ik gaan uiteten, maar om 17u30 kreeg ik een bericht van een fotograaf uit de buurt dat hij naar hier wilde komen, of dat paste.

Etentje afgezegd, camera ingeladen en terug naar stal :')
Hij had een tijdje geleden gezegd dat hij me kwam helpen met fotograferen bij minder licht, want daar liep ik wat tegenaan. En het begon net te schemeren en er kwamen wat donkere wolken dus dat kwam super goed uit.

Hij heeft me super veel tips gegeven en we hebben de hele avond samen foto's gemaakt en ik ben zo blij *\%/*
Voor mij is hij echt the master himself :')

Dit is er eentje die ik maakte gisteren. Normaal zou ik met deze schemering al naar binnen zijn gegaan met het idee dat ik hier niet de apparatuur voor heb.
Afbeelding


Sorry als het allemaal wat warrig is, als ik enthousiast ben gaat alle structuur overboord en wordt het 1 aan elkaar gebreide jibberjabber :')

Leuke dag :))

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:52

Prachtige foto!! Superleuk dat iemand je daarin kon helpen, vind dat soort foto's altijd de mooiste :j

Duke doet het goed hoor, hij ziet er zo volwassen uit met die band achter zen kont :D Klinkt inderdaad als een topdag :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:40

Wat goed van Duke zeg! Netjes.
En een hele mooi foto. En enthousiast zijn is alleen maar goed!
En Dexter die het tempo erop had, dat wordt dus gewoon veel vaker met de trailer weg!

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 20:02

Oh krijg melding dat mijn topic te lang stil ligt :=

Heb ook niet zo veel te melden, vorige week woensdag wel nog iets leuks gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1469
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:23

Supergaaf!

Dan zie je nog wel dat ie in de breedte nog wel wat in te halen heeft :))

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:25

Wat gaaf! Het zijn ook twee knappe kerels die je hebt. Ben dol op Clydesdales <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 20:42

Hahaha ja voel me wel slecht, lijkt net of ik mijn jaarling heb ingespannen :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:17

Wat mooi zo samen in het span :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 17:25

Oké hebben jullie zin in een lading onzinfoto's?
Niet? Oké jammer, komt ie hé :+

Woensdag wilde ik met Duke weer wat oefenen aan de lange lijnen maar ik was maar alleen en hij doet altijd zo onnozel als ik achter op het erf ga, want dan staat Dexter op stal en wil hij daarheen en dan zet ie zijn nek rond en hupsakee. Kan er wel om lachen meestal, beetje leven in de brouwerij :+

Maar omdat het woensdag wat minder goed weer was, was het heel rustig hier op de weg (is voornamelijk een weg voor fietsers, auto's zijn er niet zo veel hier) en ik weet dat hij veel braver is als we echt weg gaan van het erf. Het is namelijk niet zo dat hij niet wéét dat hij moet luisteren, maar de afleiding die Dexter heet is te verleidelijk. En op de weg heeft hij dat om de een of andere reden niet, dan is hij veel meer gefocust ofzo?

Afbeelding

Anyway, geen stap verkeerd gezet bij de gewikkelde pakken maïs van de buren, waar de plastic 2 meter door de lucht wappert (voor Dexter is dit een no-go). 1 keer wilde hij een stoppelveldje in en werd ie een beetje boos toen dat niet mocht :+ Dan wil hij zich omdraaien maar dat lukte dus niet omdat ik kei goed aan het opletten was :Y) En aangezien ik nog een halstertouwtje extra had aan het halster kon ik hem gelijk tegenhouden en verder heeft hij ook helemaal niks meer verkeerd gedaan. Heel flink! Zelfs toen we wat gekke buitenlanders tegenkwamen.

Afbeelding


Afbeelding



Had het bit in gedaan om te wennen omdat ik remmen toch met het halster ging doen en hij reageerde er heel fijn op! Stuurde super licht, hij begint het steeds meer te snappen.

Aan het einde van de straat zijn we teruggedraaid naar stal en daar, om hem te pesten, heb ik hem nog even voorbij de ingang van de stal laten lopen :Y) en dat deed hij ook! Dus toen mocht ie lekker vreten.
Dexter had zijn bakkie leeg en het was nog niet aan het schemeren dus heb hem ook nog een rondje meegenomen, die heeft dat af en toe nodig wat 1-op-1 tijd.
Dat is echter gewoon een kwestie van 'ja stap maar' en dan kiest hij wel waar we heen gaan. Hij weet de weg en ik loop wel mee, weinig werk aan bij deze :+
Schatje <3

Afbeelding

Afbeelding

Oh dit is iets wat we ook nog moeten oefenen haha. Dexter kent het al, Duke alleen als hij zin heeft.
Hij mag de stal niet uit als ik er niet bij ben, dus als de deur nog open staat en ik ben bij Dexter, moet Duke binnen blijven. (Natuurlijk niet als ik naar huis ga en de deur vergeet dicht te doen haha, zoveel zelfcontrole kan ik niet verwachten :P )
En dit is dan de 'ik weet dat het niet mag maar ik wil zooooo graaaag' _O-


Afbeelding


De paardjes daarna lekker weer naar buiten waar ik een raar ding bij had uit de action. Lag bij de Halloweenspullen maar ik heb geen idee wat het moet voorstellen, leek me gewoon leuk om de paarden mee te pesten. Helaas vonden ze er allebei niks aan en waren we dus snel klaar.

Afbeelding

De paraplu daarentegen was wel interessant! Duke ging er nog liefst op liggen, heb nog niks gevonden waar hij bang voor is. Maar Dexter had wat overtuiging nodig.
Na 5 min kreeg hij door dat Duke wel koekjes kreeg en hij niet en toen was het allemaal zo erg niet meer :')

Afbeelding

Afbeelding


OH OH OH OH
EN VOLGENDE WOENSDAG KOMT NIKKI DE KERF :D

Dat was het weer!
Groetjessss

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1469
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:43

Leuke "onzinfoto's" :j
Knap van beide heren dat ze hun rondje weer hebben gemaakt.

Dat hoofd van Duke spreekt echt boekdelen :')
Saai is dat, als ze nergens van onder de indruk zijn.

Ik verzorg een Friese merrie en probeer die ook aan rare dingen te laten wennen, zoals iets dat naast haar valt of zo. Dus je ziet mij af en toe eens een borstel op de grond keilen of iets dergelijks. Toen stond ze eens te schrapen en ik gooide een borstel om haar te laten stoppen (raakte haar niet) en toen keek ze me echt aan van "boeieee" :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 18:57

Hahahaha ja heel handig als je je eens boos wil maken ook, soms trapt hij tegen de staldeur en dan tik ik eens met de schup tegen de deur maar dat heeft ook weinig nut hahaha.

Net een uurtje vrij geweest en nog snel wat training er tussen geknepen, was weer leuk! Braaf ding <3

Afbeelding

En even zitten voor de foto nu we onszelf een beetje ge-bokt-prooft hebben :')

Afbeelding


Mijn vriend was er nog eens bij, die kon niet zo goed geloven dat dit diezelfde vervelende rotzak was die niet met hem aan een touwtje wil lopen haha. Om de een of andere reden zijn mijn paarden echt heel k*t tegen mijn vriend _O- Hij heeft sowieso nooit echt een band gehad met Duke maar hij was toch zwaar onder de indruk van hoe goed Duke het deed allemaal, terwijl ik toch 90% van de tijd in mijn eentje bezig moet.

Beetje trots wel dan :o
Heb nog 2 korte filmpjes, zal kijken of ik die kan uploaden

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 10:37

Blijf de onzin foto's maar lekker plaatsen hoor, vind het leuk om te lezen!

En wat is Duke toch braaf he?? En wat gaaf dat ie het zo netjes doet met de lange lijnen én dat je er weer op geklommen bent. Volgens mij duurt dat niet lang meer en rij je je eerste rondje buiten met hem.

Knap ook dat je alles in je uppie doet. Ik ben er ook zo één die het liefst alles gewoon zelf uitvogelt. Ja soms gaat dat niet goed, maar daar leer je weer van :')
Uiteindelijk krijg je er toch hele makkelijke en leuke paarden van als je alles zelf doet en ook kunt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 10:50

Ja precies! Mijn vriend weet ook steeds beter dat hij, als hij er bij is, eigenlijk gewoon foto's moet maken :') Soms als Duke gaat stilstaan onderweg dan zegt hij zo eens 'alee duke vooruit' en dan kijk ik hem aan en dan weet hij al dat dat mijn taak is om te zeggen en dat hij zich er buiten moet houden hahahaha.

En toen ik zei ik wil er nog eens op kruipen zei die: "ik ga niks doen hé, ik ga gewoon hier staan"
Goed zo sjoe! Goed bezig _O-

Duke is echt zo'n rare qua karakter. Ofja, niet raar maar heel anders dan ik gewend ben. Hij is zo braaf met al die nieuwe dingen, niet onder de indruk, leergierig, makkelijk. Maar met andere zaken kan het zo'n etterbak zijn hé _O-
Maar ik klaag niet hoor want eigenlijk is dat letterlijk waar ik om gevraagd had, een braaf paard waar wel wat meer leven in zit dan in Dexter haha.

Ik word altijd zo vrolijk als ik met Duke bezig ben, zo van OMG YES hij en ik zijn gewoon hetzelfde. Lekker eigenwijs! Maar als ik dan met Dexter ga wandelen dan ben ik toch ook weer helemaal verliefd want dan kom je zelf toch weer tot rust ook.

Kortom, gouden duo. Ze vullen elkaar perfect aan :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:04

Ja precies! Ze hebben beide hun leuke en minder leuke eigenschappen. En zo verschillend, maar passen juist ook wel weer erg goed bij elkaar!
Inderdaad een gouden duo. En wat je me de ene kan, kan je met de ander misschien niet. Maar dat maakt het mooi afwisselend.

Dat denk ik ook wel eens met Nick en James. Bepaalde dingen wat ik met Nick kan, zoals de neckrope, kon ik met James niet. Dat deed ik wel eens, maar dat was meer ongecontroleerd, met Nick is het echt controle! En kan het ook in de wei en buiten zelfs. Met James alleen in een afgesloten bak.
Maar andere zaken was James dan weer heel nuchter in, waar Nick weer heel zeikerig over doet...
En zo hadden/hebben ze allebei hun leuke en minder leuke kanten.

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 11:06

Ja en ik vind ook, je leert die minder leuke kanten van de andere meer waarderen. Na Duke vind ik Dexter's slome gesjok echt soms heel fijn.
En na het slome gesjok kan ik echt lachen om Duke zijn streken!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:09

Ja maar dat kan met andere omstandigheden ook wel weer heel anders zijn. Nick is ook niet vooruit te branden thuis met een buitenrit, dan loopt ie te lanterfanten.
Maar tijdens zo'n groeps rit... hij was de heetste van het stel. Dacht soms echt "Nou doe nou eens normaal joh!". Dribbel, dribbel, dribbel, achteruit, zijwaarts, piaffe alles kwam uit de kast. Uitslover :') :') Ooh en zelfs een steigertje! Raar beest. :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:17

Hahahaha ja nee dat heb ik hier nog niet echt gemerkt helaas/gelukkig _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:27

Leuk he twee paarden om van te genieten!
Wat je soms mist bij de ene, vind je wel bij de andere!

Granoek
Blogger

Berichten: 10480
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 10:51

Voor de tweede keer dus de shoot verplaatst door regen, ook de tweede keer dat het uiteindelijk gewoon droog blijft 8)7
Morgen herkansing.
Niet zo'n super timing want vanmorgen heb ik mijn lieve Murphy moeten inslapen.
Levertumor die opengescheurd was, niks meer aan te doen helaas.
Wat een k*tdag.

Hij zou tussen de 11-13 jaar zijn.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:23

Ohhh bah wat ontzettend naar zeg! Heel veel sterkte met het verlies van je lieve, trouwe vriendje. :(

Jintexx

Berichten: 466
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:28

Heel veel sterkte met dit verlies! :(:) Y;(

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:37

Sterkte Meis!