[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 20:25

Nee klopt, ik denk dat de vorige lichting de laatste is geweest maar ik hou het niet meer zo bij. Ze weten wat ik er van vind maar ga me er verder niet mee moeien :)

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:35

is een lichting hetzelfde als couperen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 20:54

Haha nee met lichting bedoel ik jaargang, de jaargang van 2 jaar geleden is nog gecoupeerd en ik gok dat dat de laatsten zijn

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:40

Duke ziet er weer happy uit.
Mooie actie foto’s, wat een spierbundels!

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:48

Granoek schreef:
Haha nee met lichting bedoel ik jaargang, de jaargang van 2 jaar geleden is nog gecoupeerd en ik gok dat dat de laatsten zijn


o haha nu snap ik het :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 17:41

Weet niet of jullie allemaal op Facebook zitten maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik een aparte ITP zou openen dus hier alvast de foto's van vandaag :D
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 531&type=1

Mijn zusje heeft een westernzadel en ik wou dat graag nog eens op Dexter leggen. Vorige keer is hij er met me vandoor gegaan met dit zadel, Belgisch kampioenschap lange-afstands-bokken en ik denk dat we de eerste plaats hadden.
Dus je ziet wel een beetje aan mijn houding dat ik het wat spannend vond :o Maar in stap is hij normaal gewoon braaf dus het ging prima! Hij loopt nog niet helemaal goed, de smid zou vorige week komen maar daar heb ik niks meer van terug gehoord dus ik hoop dat hij donderdag of vrijdag komt maar dat valt nog af te wachten :n
Zijn dan ook alleen maar het erf af geweest voor wat foto's en dan terug. Zus heeft de foto's gemaakt!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:56

Het staat hem mooi!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 14:32

Gek idee van het moment:

Ik wil morgen een schriktrainingparcoursachtig iets opzetten in Duke zijn weitje :D
Iemand DIY's? Met dingen die in de winkel te vinden zijn, niet bestellen op internet ofzo want dat heb ik morgen niet meer en morgen ben ik vrij :Y)

edit: vooral de vraag: hoe ga ik de hoogte in zonder dat ik springstaanders heb? Voor dingen op te hangen om onderdoor te lopen bijvoorbeeld

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:44

Opblaaskrokodillen, vuilniszakken die wapperen in de wind, zeil, windmolentjes, vlaggetjes, petflesjes op de grond wat knispert als hij er over heen loopt, ballen gooien/rollen, paraplu's, rammelende doosjes, ballonnen, uhmmm....

Ik ging de hoogte in met die hoepel, daar hing ik dan wat aan. Maar dat heb je morgen niet. En zo'n hoepel is ook niet groot genoeg voor Dex en Duke.
Ik heb ook eens vanuit het voerluik van de hooizolder een hele lange balk gehangen. En daar hing ik weer wat aan waar ze doorheen moesten lopen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:49


Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 23:04

Wow haha! Opblaasdieren, vuilniszakken, vlaggetjes, balletjes had ik allemaal nog niet op de lijst staan maar heb ik in huis dus dat kan mee! Ik bedacht me dat er achteraan in het weitje van Duke en die bruine hengst wel wat bomen staan, als ik een touw span tussen die 2 bomen en daar met wat van dat rood/wit lint een gordijn aan maak gaat net zo makkelijk en dan heb ik geen staanders nodig :D
Zeil heb ik hier liggen die gaat al mee, heb nog een longeerzweep waar ik een plastic zak aan ga maken en dan heb ik een pluchen voetbal liggen die mee kan :) Ben benieuwd!

Wat denk jij, Duke gewoon laten meedoen? Op spelende wijze en uiteraard als hij aangeeft dat hij er klaar mee is stoppen we er mee maar verder denk ik dat hij zeker wel al mentaal ver genoeg staat voor wat van deze gekkigheid. We moeten het natuurlijk geen uren rekken.

En behalve dat zou het me niet eens verbazen moest Dexter meer uitdaging vormen dan Duke :P
Zo grappig maar als Duke iets ‘ongewoons’ ziet, een plastic zak op de grond die er niet hoort ofzo, dan loopt ie er met zijn neus vooruit recht op af om het te onderzoeken. Terwijl Dexter de handrem op gooit en zegt: jullie bekijken het je maar

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:12

Als ik bijvoorbeeld met Nick bezig ben, loopt Bliksem er ook gewoon bij te klooien. Heb er geen last van. Als ie er klaar mee is gaat ie vanzelf wel weg.
Daarna kan je het ook nog andersom doen.

In het begin gebruikte ik Bliksem als het ‘grote’ voorbeeld. Kon ik Nick zo achter Bliksem aan lopen over een zeil. Zo leerde ze van elkaar.
Maar als ze allebei ergens bang voor zijn kun je beter 1 op 1 oefenen. Anders fokt het elkaar op.

Gewoon uitproberen dus :D Duke lekker mee laten doen.

Had vanmorgen weer 2 van die zakken in de stal en paddock gehangen. Van die zakken waar je plastic in moet verzamelen. Die wapperen dan een beetje in de wind.
Nick heeft ze aan stukken gescheurd en in de stal gedumpt. Komt ie later in de stal staan, ligt die zak naast hem niks aan de hand. Begint die zak van de wind te bewegen, poef weg Nick. Eikel had hem daar zelf neergelegd :’)
Nick vindt dingen van onderaf het meest spannend.
Iets wat echt op hem af komt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 23:32

Hahahaha HAFLINGER :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 16:05

Het was super leuk :D Duke was echt ontzettend enthousiast en soms strontvervelend haha.
Ik weet niet wat ik gedaan heb maar na 3 sec filmen heb ik per ongeluk de camera ge-mute dus het is zonder geluid -O- Kan ook nooit gewoon eens werken zoals het hoort hé :P

Maar evengoed een leuk filmpje geworden, als je aan het einde ergens denkt dat er niks gebeurd dan ben ik op een toeter aan het blazen maar dat hoor je dus niet :P

https://www.youtube.com/watch?v=uSS5Rdm ... e=youtu.be

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:59

Ik lees je beschrijving en open het filmpje.
Muts dat ik ben zet de telefoon harder, want ik hoor niks. Lees verdorie net dat er geen geluid bij zit... ben niet eens blond :’)
Ik ga nu kijken. Zonder geluid haha!

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 17:09

Hahahahahaha :D ik heb ook een kwartier zitten klooien op de pc maar heb er mij bij moeten neerleggen :p

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:11

Nou Duke is echt onder de indruk van die wapperende rood/witte linten. :')
En handig zo tussen de bomen. Ik krijg gelijk een idee om ook dat soort lint te halen.
Lijkt me ook wel weer leuk om een schriktraining te doen, lang niet meer gedaan.

Dexter staat alleen maar de tong uit te steken bij die linten.
Verder zijn ze wel lekker relaxt he. Ik hoef echt geen bal naar Nick te gooien. Zenuwpees gaat gelijk weg :P

Wie is die bruine dan? Die is ook niet echt onder de indruk van die zak aan de zweep haha.
Zijn wel een stel nieuwsgierige koele kikkers hoor.

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 12:18

Oei niet gelezen!
Die bruine is dat hengstje wat altijd bij Duke heeft gestaan, is een maand of 3 ouder dan Duke. Vainqueur heet ie, die heeft normaal veel meer schrik maar deed het verrassend goed!
Maar inderdaad, allemaal heel braaf! En ik had denk ik al mijn materiaal voor 12€ ofzo.

Wilde eigenlijk gewoon komen melden dat de 2 teddyberen vandaag de smid op bezoek krijgen maar de dag dat ik 'gewoon' iets kan melden dat is denk ik als Pasen in februari valt.

Duke heeft mijt _-:(
Voorlopig alleen aan zijn rechter achterbeen maar ik kan hem nu niet in de jacuzzi zetten om te ontsmetten want ik denk dat het water bevriest als het uit de slang komt grrrrr.
Iemand een idee voor anti-mijt zonder water? Anders moeten we wachten tot volgende week ben ik bang

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:25

En zijn been in een emmer warm water met sebacil? Dat moet je trouwens wel krijgen via de dierenarts.
Nick heeft ook mijt gehad, gelukkig alleen achter in de kootholtes. En ik had dat spul nog over van James. Dat hielp wel ontzettend goed, maar was ook echt wel chemische troep hoor.

Een pipet voor teken, vlooien ed dan? Is dat wat?

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 15:32

Ja sebacil is hier sarnacuran, dat heb ik de vorige keer gedaan maar dat hielp niet dus ik denk dat het vorige keer wat anders was. Heb misschien nog wel een klein kletsje staan.
Ik heb nu die tectonik besteld en anders is zo'n pipet ook heel snel gehaald natuurlijk! Daar had ik nooit eerder van gehoord

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:39

Tectonik ken ik eigenlijk niet.

Zo'n pipet heb ik in een grijs verleden wel eens bij de hond gebruikt. Of was het nou de kat? Ik weet het niet meer. Maar omdat dat ook best wel chemische, agressieve troep is, werkt het misschien ook tegen mijten? Ik denk nu gewoon even hardop hoor.

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 15:42

iig het proberen waard moest dat blauw spul niet werken :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:46

Ik heb net trouwens even gegoogled op knalerwten, je kan ze online gewoon bestellen. Maar zag ook dat ze misschien wel te koop zijn bij carnavals winkels.
Ik weet niet of je een carnaval winkel in de buurt hebt, dat moet haast wel, want jij woont in het zuiden :')

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:53

Ik heb voor Stef toen ook anti vlo voor honden gehaald. Werkte echt goed.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:00