Sinds het begin van de afgelopen zomer ben ik begonnen met een ander paard, Basso

Basso is een Gelderse ruin en was toen 9 jaar oud (nu 10) en heeft altijd voor de koets gelopen.

Aan mij de taak om Basso te beleren onder het zadel. Eerst hebben we de eerste 2 maand alleen maar grondwerk gedaan, longeren, vrijspringen, spelen in de bak en lekker poetsen en knuffelen.
Toen we langzaam aan probeerde op te stijgen bleek het niet helemaal goed uit te pakken en we werden beide angstig. Toen hebben we besloten hem professioneel te laten inrijden en dit heeft 2 maanden geduurd. Het rijden gaat al erg goed en hij gaat met grote sprongen vooruit! Het opstappen gaat nog steeds gepaard met wat spanning maar ook dit gaat met de keer beter.
Toen Basso eenmaal terug thuis was kwam de spanning weer naar boven en hierdoor ging het rijden thuis nog niet zo geweldig, maar 2 tot 3 keer per week erop en oefenen maar!

Na ongeveer 2 maanden zo doorgaan ging het al een stuk beter en werden we beide erg happy van het rijden samen.

De ontspanning komt erin, Basso doet erg zijn best en is ontzettend braaf. Hij durft zich tijdens het rijden nog niet naar rechts te stellen (dit had ik nog nooit meegemaakt) en hier zijn wij nog hard mee bezig om te oefenen samen met mijn instructrice.
We zijn nu ongeveer 5 maanden bezig waarvan Basso 3 maanden weer thuis is.

Bedankt voor het lezen!!