Ik zit met een dilemma en ik weet niet zo goed wat ik er zelf in moet doen.
Het gaat om mijn zusje die het echt niet meer ziet zitten om verder te gaan met het paardrijden. Normaal gesproken zou het mij niet zoveel doen, alleen maak ik me zorgen over mijn 'ex' paard.
Paar maanden geleden hebben mijn ouders en ik besloten om een nieuwe dressuurpaard aan te schaffen. Ik wou al een lange tijd dressuurwedstrijden rijden en mijn zusje wou graag verder in het springen. Dus zou mijn zusje met Valdesh springwedstrijden gaan rijden en ik zou starten met mijn nieuwe paard.
Na een lange zoektocht vonden we Gentle, een 5 jarige dressuurmerrie, en de klik was er gelijk al.
Ik heb Gentle nu vanaf september en sindsdien gaat al mijn tijd op naar haar. Ik ben werkelijk dolblij met haar, het is echt een once in a lifetime paard. Alleen nu heeft mijn zusje besloten om te stoppen de reden is dat ze er geen zin meer in heeft.
Mijn zusje vond het ook niet meer leuk om met hem bezig te zijn. Mijn moeder heeft besloten om vaker op hem te gaan rijden.Het raakt me wel omdat ik altijd veel energie en liefde in hem heb gestopt. Ik ging met hem iedere week naar de les , ik reed lange bosritten met hem, ik sprong met hem. Valdesh genoot altijd heel erg van het springen en de bosritten. Het is werkelijk ook een schat van een paard en ik ben nog steeds dol op hem. Hij staat al een tijdje stil en in alles waar ik moeite in heb gestopt is verdwenen. Zijn conditie is verslechterd en hij krijgt ook niet meer de volle aandacht wat hij ooit kreeg.
Mijn moeder doet haar best, desondanks heeft ze het ook erg druk qua werk. Ik weet zelf niet zo goed wat ik in deze hele situatie moet doen. Moet ik weer op hem gaan rijden? Of is het beter om het helemaal aan mijn moeder te laten? Ik zit ook nog met school enzo. Wat zouden jullie adviseren om in deze situatie te doen?
Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden.